اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتخاب استانداران اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان/ تهیه پیش‌نویس حقوق شهروندی



جلسه امروز هیئت دولت,حسن روحانی

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست روحانی تصویب شد
انتخاب استانداران اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان/ تهیه پیش‌نویس حقوق شهروندی

هیات وزیران در جلسه امروز خود رسول زرگرپور، سیدطاهر طاهری، سیدموسی خادمی و هوشنگ بازوند را به ترتیب به عنوان استانداران اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و سیدمحمد پژمان را به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین کرد.

  به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور،هیات وزیران عصر امروز(یکشنبه) به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه روحانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های ایثارگران و خانواده آنها در طول جنگ تحمیلی تجلیل و ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند دین خود را نسبت به آنان ادا نماید.

رییس‌جمهور همچنین از همه مردم ایران در اقصی نقاط کشور که با صبر و مقاومت و پشتیبانی از رزمندگان و فرزندان خود حماسه عظیم 8 سال دفاع مقدس را خلق کردند، تشکر و قدردانی کرد.

روحانی از مردم مقاوم و سرافراز استان‌های مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و شهرهای مقاوم این استان‌ها به ویژه خرم‌شهر عزیز که هم در لباس مجاهد و هم در لباس میزبانی و پشتیبانی رزمندگان اعزامی از سایر نقاط کشور انجام تکلیف و وظیفه نموده و دین خود را به اسلام و نظام نوپای اسلامی ادا نموده اند نیز قدردانی کرد.

رییس جمهور با تمجید از رهبری داهیانه حضرت امام(ره) و مواضع قاطعانه ایشان، پایداری روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران را عامل ناامیدی دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود دانست.

در ادامه این جلسه آقایان رسول زرگرپور، سیدطاهر طاهری، سیدموسی خادمی و هوشنگ بازوند به ترتیب به عنوان استانداران اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و سید محمد پژمان به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین شدند.

در این جلسه رییس جمهور به معاونت حقوقی ماموریت داد تا با همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک و دعوت از نخبگان جامعه حقوقی و سایر صاحب نظران و نهادهای مدنی، پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی را تهیه و ارائه نماید./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
رعایت حقوق شهروندی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت دادگستری پیش نویس منشور حقوق شهروندی را بررسی می کند



سند حقوق شهروندی,منشور حقوق شهروندی

وزارت دادگستری پیش نویس منشور حقوق شهروندی را بررسی می کند

پیش نویس «منشور حقوق شهروندی» که گامی اساسی در مسیر تحقق مردم سالاری دینی در ایران اسلامی محسوب می شود توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری تدوین و برای اخذ نظر وزارت دادگستری به این وزارتخانه ارسال شده است.

«عبدالعلی میرکوهی» معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری روز شنبه  افزود: معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای تدوین منشور حقوق شهروندی از وزارت دادگستری خواسته بود نماینده خود را معرفی کند که این کار انجام شد.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری، افزود: اخیرا معاونت حقوقی پیش نویسی را ارسال کرده که البته هنوز فرصت نکرده ام آن را نگاه کنم.

میرکوهی گفت: پیش نویس را به وزارت دادگستری ارسال کرده اند تا ما نیز بررسی و اگر نظری داریم در آن لحاظ کنیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری افزود: ما نماینده خود را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری معرفی کردیم اما تاکنون دعوت نامه ای برای حضور در جلسات تهیه پیش نویس منشور حقوقی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری دریافت نشده است.

میرکوهی گفت: به احتمال زیاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری قصد دارد بعد از تهیه پیش نویس جلسات کارشناسی را برگزار کند.

** اخذ نظر تمام دستگاه ها درباره سندجامع حقوق شهروندی
پیشتر نیز الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری از تدوین سند جامع حقوق شهروندی خبر داده و گفته است حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دستور داده نظرات دستگاه ها، وزارتخانه ها، حقوقدانان و جامعه دانشگاهی درباره این سند گرفته شود.

وی افزود: پس از دستور رئیس جمهور این سند بین تمام دستگاه ها، وزارتخانه ها، حقوقدانان و کسانی که در جامعه مدنی مشارکت دارند، نظیر گروه های مختلف و دانشگاهیان، توزیع شد و هم اکنون در حال دریافت نظرات آخر این گروه ها و دستگاه ها در ارتباط با سند جامع حقوق شهروندی هستیم.

امین زاده گفت: پس از اعمال نظرات گرفته شده، سند جامع حقوق شهروندی به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.
/ایرنا