اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انباشت سیمان در انبارها



 

انباشت سیمان در انبارها

 

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان از انباشت سیمان در انبارها خبر داد و گفت: صادرات در حال حاضر تنها به دو کشور عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

 


مسعود حجتی در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر حجم تولید سیمان به دلیل ظرفیت بالای کارخانجات بسیار بالا و فراتر از نیاز داخل است، این درحالی است که به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم امکان صادرات سیمان متناسب با تولید وجود ندارد.

 


رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان افزود: بر این اساس باید بخشی از سیمان تولیدی کشور صادر شود که این موضوع به دلیل نبود زیرساختهای لازم موجب انباشت سیمان در کارخانجات و زیان آنها شده است.

 


وی تصریح کرد: در حال حاضر سیمان تولیدی کشور تنها به دو کشور افغانستان وعراق صادر می شود، این درحالی است که صادرات ما به این دو کشور بسیار سنتی صورت می گیرد.

 


حجتی با بیان اینکه نبود زیرساختها مانع صادرات سیمان به کشورهای اروپایی و آسیایی دیگر شده است، گفت: علاوه بر زیرساختهایی همچون وسایل حمل ونقل مناسب در زیرساختهای الکترونیکی نیز با مشکل مواجه ایم.

 


به گفته وی هم اکنون برای یافتن مشتری در بازارهای جهانی با مشکل مواجه هستیم چراکه در عراق و افغانستان ارتباطات الکترونیکی جایگاهی ندارد.

 


حجتی خاطرنشان کرد: در صورتی که با بازاریابی الکترونیکی و فراهم ساختن زیرساختها می توان صادرات عظیمی را به کشورهای دیگر صورت داد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تولید سیمان چاه نفت در سیمان کرمان-سایت خبری سیمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار آزمایشگاه تحقیقاتی سیمان در تهران



به گزارش  ایسنا، با تماس مكرر شهروندان با سامانه 125، آتش‌نشانان ایستگاه 53 و گروه نجات 13 در جریان انفجاری در خیابان بهشتی با خبر شدند.

 

اصغر عبادی رییس ایستگاه 53 آتش‌نشانی گفت: در این حادثه كه بر اثر وقوع انفجار شدید در بخش آزمایشگاه تحقیقاتی سیمان یک شرکت در مساحت 280 متر مربعی رخ داد، علاوه بر تجهیزات، دیوارها و پنجره‌های آزمایشگاه و ساختمان‌های مجاور نیز تخریب شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان ابتدا جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از ایمن‌سازی و بازدید و بررسی به ماموریت خود پایان دادند. محل حادثه نیز تحویل عوامل انتظامی شد.

عبادی گفت: علت این انفجار توسط کارشناسان در دست بررسی است.../ایسنا