اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امین نظری، کشف جدید کی روش


کارلوس کی روش در سوئد، تماشاگر بازی دو تیم مالمو و گفله بود. بهانه تماشای این بازی نیز تنها حضور یک نفر بود؛ امین نظری.

تماشا: کارلوس کی روش در سوئد، تماشاگر بازی دو تیم مالمو و گفله بود. بهانه تماشای این بازی نیز تنها حضور یک نفر بود؛ امین نظری. این بازیکن ایرانی الاصل که نام و آوازه اش در سوئد پیچیده، نام خود را به عنوان پدیده مطرح کرد. او با 18 سال سن، یکی از هافبک های کلیدی تیمش به حساب می آید. او از سال 2008 در ماملمو حضور داشته و در تیم های پایه بازی می کرد اما از سال 2011 به تیم اول نقل مکان کرده است.



او دو سال است که در مالمو حضور دارد. نظری در سال 1993 در سوئد از پدری ایرانی و مادری فیلیپینی متولد شده است و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی سوئد در دو رده را دارد. او یک دوره برای تیم زیر 17 ساله های سوئد بازی کرده و سه گل برای این تیم به ثمر رسانده است. همچنین در تیم زیر 19 ساله ها هم سابقه بازی دارد و در شش بازی سه گل را وارد دروازه حریفان کرده است. او از سال 1998 در تیم مالمو حضور دارد و قراردادش در سال 2013 به پایان می رسد. قیمتی که برای خرید این بازیکن تخمین زده شده 45 هزار تا 50 هزار دلار بوده است.

امین نظری آخرین بازی ملی اش با پیراهن زیر 19 ساله های سوئد مقابل تیم ایتالیا بوده است. نظری در این بازی در دقیقه 88 گل تساوی تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. امین نظری برادری به نام امید نظری دارد که دو سال از او بزرگ تر است. امید هم مانند برادرش در مالمو بازی می کرده اما فصل گذشته به تیم آنجل هولمز پیوست و برای این تیم بازی می کند. امین نسبت به برادر بزرگترش بازیکن شناخته شده تری است و کارنامه بهتری هم دارد.

این بازیکن یک متر و 80 سانتی متری، در حال حاضر یک مشکل برای حضور در ایران دارد و آن مشکل سربازی اش است. روز گذشته کی روش با یکی از نزدیکان تیم ملی تماس گرفت و این مشکل را با او در میان گذاشت که قرار شد مذاکراتی با سازمان نظام وظیفه برای صدور کارت معافیت او صورت بگیرد. نظری شانس زیادی برای حضور در تیم ملی دارد و به احتمال زیاد پیش از بازی ازبکستان دعوت خواهد شد. او در تیم باشگاهی اش هم پست با جواد نکونام در تیم ملی است.


ویدیو مرتبط :
دانلود موزیک ویدیو امین نظری لنگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف روش درمانی جدید در حفظ بینایی مبتلایان به پارکینسون



حفظ بینایی , کشف روش درمانی جدید در حفظ بینایی



دانشمندن یک روش درمانی جدید کشف کرده اند که می تواند به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند که دید خود را حفظ کنند.

 براساس اعلام محققان، یک درمان غیر تهاجمی با نور مادون قرمز کشف شده است که می تواند صدمه به شبکیه در بیماران مبتلا به پارکینسون را بهبود بخشد و از آن محافظت کند.

جاناتان استون از مرکز بنیایی دانشگاه سیدنی گفت: این درمان با نور مادون قرمز مدتها پیش برای بهبود زخمهای بافتهای نرم چون پوست شناخته شده بود، اما تحقیقات اخیر ما نشان می دهد که این درمان را می توان برای حفظ شبکیه چشمها از سمی که به سلولهای عصبی حمله می کند استفاده کرد.

محققان آزمایشهایی را در مدلهای حیوانی انجام دادند تا به بررسی تأثیر نور مادون قرمز بر شبکیه موش بپردازند، این موش پیشتر در معرض نوعی آسیب شبکیه قرار داده شد که در شبکیه بیماران مبتلا به پارکینسون ایجاد می شود.

استون گفت: ما مدل موشی بیماری پارکینسون را بررسی کردیم که در این مدل چنین سمی برای ایجاد شرایط شبه پارکینسون به کار رفت. این سم سلولهای مغزی را که از یک مدل سیگنالی خاص به نام دوپامین استفاده می کنند هدف قرار می دهد، استفاده از نور مادون قرمز در میزان و زمان مناسب می تواند این تأثیر را مسدود کند.

این درمان جدید دربرگیرنده تشعشع مادون قرمز در شدید کم است که می تواند صدمه به شبکیه را بهبود بخشیده و از آن محافظت کند. سطوح مادون قرمزی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته هیچ گونه عوارض جانبی نداشته است از این رو محققان اعتقاد دارند که اجرای آن روی انسانها نیز ممکن است بی خطر باشد.

استون یادآور شد: همانطور که در این تحقیقات روی موش نشان داده شده است، حفظ و نجات عصبهای مغز در شبکیه بهتر از بیماری سایر درمانها در این زمینه عمل کرده است. چالش اصلی تبدیل این نتایج از مدل موشی به مدل انسانی برای درمان افرادی است که مبتلا به بیماری پارکینسون هستند.

براساس آمار، سالانه 50 هزار نفر به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند.

بیماریهایی چون پارکینسون به شدت فرد را ضعیف می کند و انجام هر اقدامی برای کمک به این افراد باید به سرعت انجام شود. بیماری پارکینسون برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون (James Parkinson) در سال 1817 میلادی توصیف شد و بنابراین نام این بیماری به او تعلق یافت.

این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می ‌دهد. این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی مثلاً لوودوپا (levodopa) در درمان آن تجویز می‌شود البته نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در این زمینه بسیار زیاد است زیرا مانع پیشرفت بیماری و محدودیت عملکرد می ‌شود./خبرگزاری مهر