اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امیر کویت خواهان وحدت مسلمانان شد


امیر کویت در پیام خود به مناسبت آخرین روزهای ماه مبارک رمضان عنوان داشت که تمام مسلمانان باید برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن متحد شوند.

خبرگزاری ایسنا: الشیخ الصباح الاحمد الجابر الصباح در سخنان خود به مناسبت روزهای آخر ماه مبارک رمضان عنوان داشت: از نیروهایی امنیتی که برای حفاظت از امنیت کشور و ثبات آن تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم. ما شاهد گسترش پدیده تروریسم در اشکال مختلف آن طی سال‌های اخیر هستیم که امنیت کشورها را تهدید می‌کند.باید نسبت به شرایط کنونی هشیار بوده و نسبت به آنچه در اطراف می‌گذرد درس بگیریم. ما معتقدیم کویت متعلق به تمام ساکنان آن و نه گروه خاصی است.

وی در ادامه افزود: سال‌های زیادی است که شاهد حلول ماه مبارک رمضان هستیم اما جهان اسلام با شرایط و مصیبت‌های سختی روبه رو است که چالش‌های سیاسی و امنیتی همراه با فتنه‌های مختلف آن را در بر گرفته است. ما باید وحدت خود را حفظ کرده و برای از بین بردن این مصیبت‌ها و چالش‌ها تلاش کنیم. ما باید شرایط وخیم و درگیری‌هایی که کشورهای عربی منطقه با آن رو به رو هستند را متذکر بشویم.

امیر کویت گفت: این کشور متعلق به همه ساکنان آن بدون هیچ تبعیضی است ما با نگرانی تمام گسترش تروریست را دنبال می‌کنیم و باید برای از بین بردن آن و خشکاندن منابعش تلاش کنیم. جامعه ما ثابت کرد که در مقابل تروریسم و تفکرات تندرو متحد است.در مقابل کسانی که می‌خواهند وحدت ما را مورد هدف قرار دهند می‌ایستیم. حوادث تروریستی نمی‌تواند وحدت کویتی‌ها را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: ما شاهد آن بودیم که تمام مردم کویت نسبت به وقوع حادثه تروریستی علیه مسجد امام صادق (ع) و به شهادت رسیدن ده‌ها تن و مجروح شدن صدها تن دیگر ابراز تاسف کردند. آنها وحدت خود را در رویارویی با تفکرات تکفیری نشان داده و نقشه‌های کسانی که می‌خواهند در کشور فتنه به پا کنند ناکام گذاشتند.


ویدیو مرتبط :
برپایی نماز وحدت سنی و شیعی در کویت همراه با امیر کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیر کویت درباره ایرانی ها به جرج بوش چه گفت؟



 

 

امیر کویت درباره ایرانی ها به جرج بوش چه گفت؟

 

یک منبع دیپلماتیک کویتی ، ناگفته ای از سفر سه سال پیش جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا به کویت را مطرح کرد.

وی که نخواست نامش ذکر شود به خبرنگار عصرایران گفت: سه سال پیش جرج بوش سفری به کویت داشت.

او در این سفر با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز دیداری داشت که در آن مسایل منطقه، وضعیت نظامیان آمریکا در کویت و مهم تر از همه، طرح بوش برای حمله به ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

این مقام کویتی افزود: سفر بوش مصادف بود با ایام محرم و سوگواری شیعیان برای امام سوم شان حسین علیه السلام که نواده پیامبر اسلام است.

بوش در ملاقات با امیر کویت نظر وی درباره حمله به ایران را می پرسد و او نیز بلافاصله به رییس جمهور آمریکا می گوید: اگر موافق باشی تو را به مناطق شیعیان کویت می برم تا ببینی آنها بعد از 1300 سال، هنوز برای کشته شدن یکی از رهبران خود سوگوار و خشمگین اند. حمله به ایران نیز چنین تبعاتی خواهد داشت و ایرانی ها که عمدتا شیعه هستند تا همیشه تاریخ در اندیشه انتقام از شما خواهند بود؛ آنها با بقیه فرق دارند و بهتر است با ایرانی ها در نیفتی.