اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امیری‌فر: احمدی نژاد به دانشگاه برمی‌گردد



 احمدی نژاد به دانشگاه برمی‌گردد

امیری‌فر: احمدی نژاد به دانشگاه برمی‌گردد

امیری فر در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد احمدی نژاد و افراد نزدیک به وی برای تداوم گفتمان خود اقدام به تشکیل حزب گروه یا بنیادی کنند؟ تصریح کرد: بعید می‌دانم که چنین اتفاقی بیفتد. آقای احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهند به عنوان یک شهروند با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند که یکی از بهترین راه‌های این ارتباط حضور در دانشگاه و تدریس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس امیری‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد دولت های نهم و دهم و بیانات مقام معظم رهبری در این ارتباط،‌ گفت: مقام معظم رهبری تاکنون چندین باره تاکید کرده‌اند دولت نهم و دهم ارزش‌های اسلامی را زنده کرد و حتی در جایی فرمودند دولت دکتر احمدی نژاد یکی از بهترین دولت ها پس از انقلاب مشروطه است. 

وی با اشاره به سفرهای استانی احمدی‌نژاد، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد تلاش کرد که دولت را در بین مردم ببرد، با آنها گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد و به مشکلات آنها را رسیدگی کند.

 

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد این طرح را علیرغم مشکلات زیادی که پیش‌رو داشت و خیلی‌ها جرات اجرای آن را نداشتند، عملیاتی کرد ؛گرچه در این عرصه شاهد برخی از عدم همکاری‌ها و عدم هماهنگی ها بودیم، ولی اکنون این طرح تبدیل به یک الگو شده، چنانچه برخی از کشورهای دیگر نیز درصدد اجرای آن هستند. 

 

امیری‌فر با اعتقاد بر این‌که دولت های نهم و دهم در طول این هشت سال عملکرد موفقی از خود ارائه داده‌اند ، گفت: رییس‌جمهور در بعد سیاست خارجی نیز سیاست مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفین را در پیش گرفتند و ایشان اکنون به عنوان حامی مستضعفین در عرصه جهانی شناخته می‌شوند؛ چراکه با قوت و اقتدار در برابر استکبار موضع گرفته است.

 

 وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد احمدی نژاد و افراد نزدیک به وی برای تداوم گفتمان خود اقدام به تشکیل حزب ، گروه یا بنیادی کنند؟ تصریح کرد: بعید می‌دانم که چنین اتفاقی بیفتد. آقای احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهند به عنوان یک شهروند با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند که یکی از بهترین راه‌های این ارتباط حضور در دانشگاه و تدریس است. 

 

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که رییس‌جمهور در طول هشت سال مدیریت دولت‌های نهم و دهم تجربیات خوبی کسب کرده‌اند و مناسب است نظام از این تجربیات در عرصه بین الملل استفاده کند، اظهار کرد: ممکن است از سوی مقام معظم رهبری و همچنین دولت منتخب که تاکید بر مشی اعتدال دارد، بعد از پایان دولت پیشنهاداتی به آقای احمدی‌نژاد شود که ایشان این پیشنهادات را بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد. 

 

امیری‌فر با بیان این‌که تعامل با توده‌های مردم و تلاش برای خدمتگزاری به آنها از اولویت‌های احمدی‌نژاد است، گفت: تدریس در دانشگاه و معلمی که شغل انبیاء است و تعامل هر چه بیشتر با دانشجویان و مردم قطعا یکی از برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد بعد از پایان دولت است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داشجویان:احمدی نژاد به دانشگاه شریف بیاید



 

 

دانشگاه شریف

 

 

4 تشکل دانشجویی در نامه‌ سرگشاده‌ای به رییس جمهور که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد،خواستار حضور وی در دانشگاه صنعتی شریف برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان شدند.

به گزارش ایسنا، در این نامه با تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا... الحسین (ع)، آمده است:

در ماه رمضانی که گذشت و به هنگام دیدار رهبر فرزانه انقلاب با فعالین تشکل های دانشجویی و نخبگان علمی، از جانب ایشان تکلیفی بر دوش شما و دیگر مسئولین گذاشته شد.

این تشکل‌های دانشجویی در ادامه با بیان این‌که از آن روز تا کنون چندین بار و به صورت شفاهی و کتبی از حضرتعالی خواسته‌ایم که در میان فعالین تشکل‌های دانشجویی حاضر و به سوالات ما پاسخ دهید، تصریح شده است: البته حضرتعالی در همین مدت هم دیدارهایی با دانشجویان داشته‌اید. از جمله افطاری جوانان در نهاد ریاست جمهوری که ازهیچ یک از اتحادیه های تشکل های دانشجویی دعوتی به عمل نیامده بود. و همچنین جلسه اخیرتان در دانشگاه اراک.

باید بگوییم که حضورتان در دانشگاه اراک را به فال نیک می گیریم که پس از هفتاد و اندی سفر استانی در دانشگاه ها هم حضور یافتید. این نامه می‌افزاید: حضور شما در دانشگاه‌ها نه مایه گلایه، که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. اینکه رئیس جمهور منتخب ملت ایران در دانشگاه های کشور حاضر می شود و به سخنان دانشجویان گوش فرا می دهد، مایه مباهات همه دل بستگان انقلاب است.

و البته مقال کنونی را جای مناسبی جهت گله از دیدار حضرتعالی با دانشجویانی که مشخص نبود با کدامین مکانیزم انتخاب شده بودند و برخی آن را حق مسلم دفتر شما می دانستند نمی دانیم؛ اما انتظار ما این است که حضرتعالی مطابق وعده پیش تر داده شده خود، به میان جمع های دانشجویی دانشگاه های تهران آمده و به سوالات فعالین تشکل های دانشجویی این دانشگاه ها پاسخ دهید.

باشد که خود الگویی باشید برای وزیران و دیگر مسئولین دولتی که در سخنرانی اخیر خود در اراک حضور در جمع های دانشجویی را از آنها خواستید.

در پایان این نامه آمده است: با توجه به آن چه که گفته شد و سوالات بسیاری که بی جواب در اذهان فعالین تشکل های دانشجویی مانده است، از حضرتعالی دعوت می کنیم تا پیش از پایان این نیم سال تحصیلی و با حضور در دانشگاه صنعتی شریف به میان فعالین تشکل های دانشجویی آمده و به سوالات ما پاسخ دهید. ان شاءا... که ما از پاسخ های حضرتعالی قانع می شویم..../تحلیل:ایسنا