اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امیرعبداللهیان: رفتار عربستان بدون واکنش نمی‌ماند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,امیرعبداللهیان

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نمی‌ماند، تصریح کرد: ریاض حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اقدامات عربستان در قبال یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این کشور گفت:رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

وی با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته، مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در این کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه گفت: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت عربستان سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد، اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
سرورد "هرگز تنها نخواهی ماند" هواداران بروخه و واکنش ..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به مواضع جدید عربستان




واکنش ایران به مواضع جدید عربستان درباره برنامه هسته‌ای

 


 

واکنش ایران به مواضع جدید عربستان

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت؛انتظار ما این بود که برادران سعودی به جای ایراد اتهام به دیگران، نسبت به اصلاح سیاست عملی خود در قبال یمن مبادرت ورزند.

 


به گزارش ایلنا رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان نسبت به اتهام ایران به مداخله در یمن گفت؛ این گونه اظهارات وزیر خارجه عربستان تعجب آور است. وی در رابطه با سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن اظهار داشت؛ جمهوری اسلامی ایران آنچه را که در یمن می گذرد، یک امر داخلی می داند و همواره بر لزوم گفت وگو و حل وفصل مسالمت آمیز مشکلات تاکید داشته است و از دیگران نیز می خواهد از مداخله در یمن اجتناب کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مسالمت آمیز بودن فعالیت هسته یی جمهوری اسلامی ایران گفت؛ برخی اظهارات با هدف دامن زدن به توهم نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته یی ایران در خدمت مصالح و منافع مردم و کشورهای منطقه ارزیابی نمی شود.