اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امیرعبداللهیان: تهاجم عربستان به یمن یک اشتباه راهبردی بود



اخبار,اخبار بین الملل,امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه اعلام کرد سیاست توسل به زور برای حل و فصل بحران یمن بی فایده بوده است و اوضاع این کشور موجب بی ثبات شدن خاورمیانه (غرب آسیا) می شود.

امیر عبداللهیان در نشست خبری که در مسکو برگزار شد گفت: « تهاجم عربستان به یمن به اشتباهی راهبردی تبدیل شده است. این اقدامات نادرست به طور قطع آثار منفی بر امنیت منطقه، و امنیت عربستان و یمن خواهد گذاشت.»

وی گفت ایران به کمک به یمنی ها ادامه می دهد. وی تصریح کرد: « ایران هر کاری برای کمک به مردم یمن انجام می دهد.»


معاون وزیر امور خارجه ایران افزود تهران مشاوران نظامی یا تسلیحات به یمن نمی فرستد.

 

امیرعبداللهیان گفت: « ما در سوریه،عراق و یمن هیچ نیرویی نداریم. هیچ مشاور نظامی ایرانی در یمن وجود ندارد. ما هیچ تسلیحاتی در اختیار آنها قرار نداده ایم.»


وی در عین حال از آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تحولات یمن و عربستان / محورهای احتمالی حمله عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفسنجانی در دیدار ولایتی: حمله به یمن اشتباه محاسباتی عربستان است



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان، گفت:شواهد بسیاری نشان می‌دهد که غربی‌ها و آمریکا بیش از ایران نیاز به توافق دارند و باید از این فرصت در جهت تأمین منافع ملی بهره برد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار علی اکبر ولایتی رئیس و معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک، با اشاره به اتفاقات یمن و تحلیل تاریخ الحوثی‌ها و فرقه‌های شیعی آن کشور، گفت: موقعیت جغرافیایی یمن با دو هزار شصت کیلومتر ساحل و دسترسی به آب‌های آزاد دنیا و تنگه 24 کیلومتری باب المندب در منطقه بسیار مهم و حمله عربستان به این کشور به دلیل اشتباه محاسباتی مسؤولان این کشور، قابل تأمل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ویرانی زیربناهای یک کشور اسلامی را تأسف‌بار و باعث افزایش نا امنی‌های قومی و مذهبی در منطقه خواند و گفت: اگر این جنایات ادامه داشته باشد، آتش آن دامان اکثر کشورهای منطقه بویژه خود عربستان را می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه ششم و وظایف مجمع تشخیص مصلحت و سازمان‌های زیرمجموعه آن برای بررسی دقیق بندهای آن، گفت: با توجه به سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های کلی که تقریباً در همه بخش‌ها داریم و با نگاه به شرایط فعلی کشور، باید قانونی نوشته شود که عقب‌افتادگی‌های سال‌های اخیر جبران شود.

وی با اظهار خرسندی از وجود شخصیت‌های محقق و اندیشمند در مرکز تحقیقات استراتژیک، گفت: انتظار نسل فرهیخته و مردم از مرکز انجام کارهای جاودان برای تاریخ ایران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت کاربردی شدن تحقیقات راهبردی، گفت: مردم و جامعه باید آثار علم و دانش را در ابعاد مختلف زندگی خود ببینند.

هاشمی رفسنجانی تحقیق راهبردی درباره محل نگه‌داری نقدینگی بالای جامعه را که به تورم لجام گسیخته طی سال‌های اخیر انجامیده مهم دانست و گفت: باید از این موجودی که سرمایه فردی و اجتماعی مردم است، در جهت اتمام طرح‌های نیمه تمام و احیای صنعت، کشاورزی و اقتصاد کشور استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تشبیه نقدینگی کشور و وجود آنها در بانک به منبعی که از یک طرف نقدینگی وارد و از طرف دیگر خارج می‌شود، گفت: سؤال مهم این است که نقدینگی خروجی بانک‌ها کجاست؟ و چرا در زمینه‌های مفید و مولّد کشور بکار گرفته نمی‌شود.

وی با طرح این سؤال که «آیا جایی غیر از بانک‌ها برای وجود پول‌های مردم وجود دارد؟»، گفت: اگر سیستم بانکی کشور موجودی خود را در اختیار کارهای زیربنایی بگذارد، سود بانک‌ها در اختیار کشور و رونق اقتصادی قرار می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان سوئیس نیز گفت: شواهد بسیاری نشان می‌دهد که غربی‌ها و آمریکا بیش از ایران نیاز به توافق دارند و باید از این فرصت در جهت تأمین منافع ملی و تحکیم پایه‌های نظام استفاده کرد.

در آغاز این دیدار، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و فروزش، تهران‌چی، میرحسین صادقی، محمدحسین ملائک، اصغر محمدی، مجید قاسمی، حسن واعظی، نوید ادهم، بهار قاسمی، جعفری و انتظامی، معاونین و مسؤولان مرکز در سخنانی با تبریک سال نو، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مسؤولیت‌های خویش ارائه کردند.

همچنین در ادامه دیدارهای نوروزی امسال بعضی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و استانداران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

اخبار سیاسی - مهر