اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امید برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده


قطعه پیدا شده از لاشه هواپیما در جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند برای بررسی‌های بیشتر و پیدا کردن ارتباط آن با هواپیمای ناپدیدشده پرواز MH370 به فرانسه فرستاده شد.

خبرگزاری ایسنا: گمانی‌زنی‌ها نشان می‌دهد این قطعه پیدا شده از لاشه هواپیما ممکن است به هواپیمای بوئینگ 777 مالزی که در مارس سال 2014 و در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، تعلق داشته باشد.

این شیء که طول آن حدود دو متر است به نظر بخشی از بال هواپیماست که به خلبان کمک می‌کند در حین پرواز هواپیما را کنترل کند.

مقامات استرالیایی نیز اظهار داشتند: این اولین نشانه واقعی است که بر اساس آن احتمال می‌رود بخشی از لاشه هواپیمای مذکور باشد هرچند برای هرگونه اظهار نظر قطعی زمان بیشتری نیاز است.

کارشناسان امیدوارند با انجام بررسی‌ دو تا سه روزه روی این شیء کشف شده بتوانند هر چه سریع‌تر محل سقوط هواپیما را پیدا کنند.


ویدیو مرتبط :
یافتن امید درمان با وجود همه دردها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نافرجام ماندن جستجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی



اخبار ,اخبار حوادث ,هواپیمای مسافربری مالزی

 

اخبار حوادث -  نافرجام ماندن جستجوها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری مالزی

با گذشت 24 ساعت از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی و به رغم عملیات بین المللی جستجو، تا بامداد روز یکشنبه هنوزهیچ اثری از هواپیمای ناپدید شده پیدا نشده است.

 بگزارش ایرنا ، جستجوی هوایی برای یافتن نشانه ای از هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی که از یک روز پیش ناپدید شده است، از بامداد روز یکشنبه دوباره آغاز شده است .

همزمان بر روی آب هم گروه های تجسس از کشورهای مختلف به جستجو ادامه می دهند تا شاید بتوانند برای صدها نفر از اعضای خانواده های سرنشینان بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی خبری بدست آورند.

بگزارش بی بی سی ، کشتی ها و هواپیماهایی از ویتنام و چین و فیلیپین و مالزی نیز عملیات تجسسی خود را در منطقه ای متمرکز کرده اند که 240 کیلومتر با جزیره «چو» در جنوب غربی ویتنام فاصله دارد. بگفته مسوولان ویتنامی، در این منطقه بود که آخرین رد این هواپیمای بوئینگ 200ـ777 بر صفحه رادار دیده شد.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا یک ناوشکن و یک هواپیمای تجسسی به این منطقه فرستاده تا به جست و جو در پی این هواپیما یاری دهد.

دولت ویتنام روز گذشته کشتی های نجات را به منطقه ای در منتهی الیه جنوبی آن کشور اعزام کرده است که هواپیماهای تجسسی، اندکی پس از ناپدید شدن این هواپیما مالزیایی، از رویت دو لکه نفتی در آن جا گزارش داده اند.

این دو لکه نفتی که طول هر کدام پانزده کیلومتر است، نخستین رد بالقوه از این هواپیماست که روز شنبه (به وقت محلی)، اندکی پس از برخاستن، از کوالالامپور به سمت بیجینگ، با 239 سرنشین شامل 227 مسافر و 12 خدمه ، ناپدید شد.

این هواپیما آخرین بار در 120 میل دریایی دور از ساحل شرقی شهر «کوته بارو» در مالزی، با برج کنترل آن فرودگاه تماس گرفته بود.

در زمان ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی از صفحه رادار ، گزارش و یا پیامی درباره بد بودن وضعیت آب و هوا و یا نقص فنی هواپیمای یاد شده ارسال نشده بود.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در کوالالامپور به خبرنگاران گفته است که ˈجست و جو و عملیات نجات تا جایی که لازم است، ادامه خواهد یافت.ˈ

بگفته رزاق، پانزده هلی کوپتر و هواپیما، شش کشتی نیروی دریایی و سه شناور نگهبانی ساحلی مالزی در این عملیات بکار گرفته شده اند.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی ویتنام به رسانه های محلی آن کشور گفته است که هواپیمای ناپدید شده احتمالاً در قلمرو دریایی مالزی سقوط کرده است. اما بگفته هشام الدین حسین، کفیل وزارت ترابری مالزی، گزارشی درباره کشف هواپیمای ناپدید شده یا پیدا شدن بقایای آن هنوز دریافت نکرده است.

شبکه یورو نیوز نیز دراین باره گزارش داد: لغو پرواز. این تنها اطلاع درج شده بر روی تابلو فرودگاه پکن از هواپیمای مالزیایی است.

خانواده های مسافران چینی که در فرودگاه پکن منتظر بستگان خود بودند، به هتلی در نزدیکی فرودگاه منتقل شدند، اما پس از ساعت ها بی خبری اکنون به خشم آمده اند.

زنی که منتظر رسیدن مادرش از سفر کوالالامپور بوده و مردی که همراه اوست، با عصبانیت از خبرنگاران می خواهند که دیگر از آنها فیلم نگیرند.

این زن می گوید: «ما امیدواریم که دولت چین هر چه زودتر گروه های تحقیق را اعزام کند. ما به ویتنامی ها اعتماد نداریم. آنها از پس این کار برنمی آیند.»

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی با آنها در تماس بوده اند می گوید: «هیچ کس با ما تماس ندارد، هیچ کس به جز نیروهای داوطلب و کارکنان هتل.»

از 239 مسافر هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی حد اقل ۱۵۰ نفر چینی بوده اند.

براساس گزارش یاد شده ، مسوولان می گویند گذرنامه دو تن از مسافران هواپیمای ناپدید شده شرکت هوایی مالزی، مسروقه است.

دو شهروند اتریش و ایتالیا که نامشان در فهرست مسافران این پرواز ثبت شده، هرگز سوار این هواپیما که از کوالالامپور، پایتخت مالزی، رهسپار بیجینگ (پکن سابق) پایتخت چین بود، نشدند.

گذرنامه این دو در عرض دو سال اخیر در تایلند بسرقت رفته است.

مسافر اتریشی هم اکنون در کشور خودش زندگی می کند، اما شهروند ایتالیایی یاد شده همچنان در تایلند بسر می برد. هویت واقعی کسانی که با گذرنامه این دو پرواز کرده اند، هنوز روشن نیست.
اخبار حوادث - ایرنا