اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امیدواریم دکتر نجفی این مسیر را ادامه دهد


رییس دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دکتر نجفی نیز بعد از 30 سال به وزارت علوم بازگشته‌اند و قطعا با شناختی که از این حوزه دارند، می‌توانند موجبات پیشرفت دراین حوزه را فراهم آورند.

ایسنا: دکتر نجفی نیز بعد از 30 سال به وزارت علوم بازگشته‌اند و قطعا با شناختی که از این حوزه دارند، می‌توانند موجبات پیشرفت دراین حوزه را فراهم آورند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی، گفت: حضور دکتر فرجی‌دانا باعث امید در دانشگاهیان شده بود تا با توجه به دانشگاه‌شناسی و علم‌شناسی ایشان اثرات بیرونی که سال‌ها برنظام آموزشی سایه انداخته بود، کمرنگ شود.

تهرانچی با سخنرانی در مراسم تودیع و معارفه دکتر رضا فرجی دانا و دکتر محمدعلی نجفی، افزود: جدایی دکتر فرجی‌دانا از وزارت علوم به عنوان سکاندار این حوزه مایه تاسف است؛ اما با سرپرستی دکتر نجفی امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در30 سال گذشته همراه با رشد چشمگیر درعرصه آموزش عالی شاهد متنوع‌تر شدن مشکلات نیز بوده‌ایم، گفت: این مشکلات و چالش‌های پیش روی نظام آموزش عالی کشور شامل مسائل درونی علم و فناوری و مسائل بیرون از این حوزه می‌شود.

رییس دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به اثری که علم و فناوری در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ، مسائل اجتماعی و علم و فناوری دارد، گفت: عوامل بیرونی و درونی تاثیر بسیار زیادی بر این مساله دارند. زمانی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی نگاه می‌کنیم، این دانشگاه‌ها کمتر از فضای بیرونی متاثر می‌شوند؛ اما در دانشگاه‌های وزارت علوم گاهی به شدت از مسائل بیرونی متاثر می‌شویم.

تهرانچی با اشاره به دوران مدیریت دکتر فرجی‌دانا گفت: در دوره وزارت وی امید آن بود که با توجه به شناختی که از علم و کارکردهای نظام علم و فناوری دارند، بتوانند مشکلات درونی نظام علم و فناوری که بسیار هم پررنگ شده بودند، ساماندهی کنند؛ اما متاسفانه این فرصت از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اثرات بیرون نظام آموزش عالی سایه خود را در تمام مسائل انداخته بود، گفت: این اثرات باعث شده بود تا اجازه داده نشود زیرساخت‌های علم و فناوری به سمت توسعه حرکت کند.

رییس دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه امید داشتیم با دانشگاه‌شناسی و علم‌شناسی دکتر فرجی‌دانا مشکلات بیرونی دانشگاه نیز حل شود، گفت: این فرصت از ما گرفته شد، اما امیدواریم دکتر فرجی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با شناختی که از ایشان داریم، می‌تواند بسیاری از مسائل بیرونی و درونی نظام آموزش عالی را حل کند.

تهرانچی با اشاره به محبوبیت فرجی‌دانا در میان دانشگاهیان گفت: ایشان با وجود اینکه کم سخن می‌گفتند و بیشتر عمل می‌کردند، یک وزیر بسیار محبوب در میان دانشگاهیان بودند به گونه‌ای که در مراسم المپیاد دانشجویی زمانی که نام وی برده شد، تمام دانشجویان احساسات خود را به ایشان نشان دادند.

وی در پایان افزود: محبت را خداوند در دل‌ها ایجاد می‌کند وفرجی دانا نیز قطعا قدر این محبت را خواهند دانست. دکتر نجفی نیز بعد از 30 سال به وزارت علوم بازگشته‌اند و قطعا با شناختی که از این حوزه دارند، می‌توانند موجبات پیشرفت دراین حوزه را فراهم آورند.


ویدیو مرتبط :
روحانی: از دکتر نجفی میخواهم راه فرجی دانا را ادامه دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: جریان افراطی درصدد ادامه مسیر اشتباهات 8سال گذشته است



هاشمی رفسنجانی,انتخابات ریاست جمهوری,جریان افراطی در ایران

هاشمی رفسنجانی: جریان افراطی درصدد ادامه مسیر اشتباهات 8سال گذشته است/ به انتخابات امیدوارم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مسائل انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آنچه كه برای بنده در این دوره پیش آمد، چون برای رضای خدا، انجام تكلیف و ادای دین به اسلام و مردم وفادار ایران بود، خیر و قابل صبر و تحمل است. با این وجود، مأیوس نیستم و امیدوارم با حضور همه آحاد مردم با سلایق مختلف در پای صندوق‌های رأی، فرد صالحی انتخاب شود كه دارای تجربه اجرایی، سرد و گرم چشیده دوران‌های مختلف، معتدل و كارآزموده در فراز و نشیب‌ها و بحران‌ها باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان هشداری جدی مبنی بر اینکه جریانی افراطی و بی مسئولیت درصدد ادامه مسیر و تكرار مجدد اشتباهات 8 سال گذشته است، اعلام کرد که به انتخابات امیدوار است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  در دیدار جمعی از كارآفرینان شهرهای استان گیلان، تاکید کرد: استكبار جهانی، از آغاز نظام اسلامی تاكنون، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، لحظه‌ای تردید نكرده، ولی آنچه كه تا امروز آنها را در رسیدن به مقاصد شوم خود ناكام گذارده است، حمایت آحاد مردم از نظام، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب، راه امام(ره) و حفظ وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان بوده است.

وی افزود: متأسفانه سوءمدیریت‌های دوره‌های اخیر و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، راه تشدید فشار دشمنان به ایران را هموارتر كرد و اكنون شاهدیم كه آنها شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها را علیه ایران به كار می‌برند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به سیاست‌های كلی نظام، برنامه توسعه پنج ساله كشور، اصلاح اصل 44 قانون اساسی كه انتظار انقلاب اقتصادی از آن می‌رفت و سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: به رغم ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبری و تأكید ایشان بر ضرورت اجرای آنها، كسانی كه ادعای پیروی از ولایت را داشتند در تناقضی آشكار، متأسفانه عملاً از اجرای این سیاست‌ها خودداری كردند و به مرور زمان، انحراف از اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی، مشكلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی كنونی كشور را به وجود آورد. 

وی در ادامه گفت: شرایط امروز كشور، سخت‌تر از دوران پس از پایان دفاع مقدس نیست و می‌توان با ایجاد دولتی مقتدر و كارآمد كه در آن از همه مدیران مجرب كشور با سلایق مختلف استفاده شود، برای برون‌رفت از شرایط كنونی برنامه‌ریزی و بر مشكلات غلبه كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مسائل انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آنچه كه برای بنده در این دوره پیش آمد، چون برای رضای خدا، انجام تكلیف و ادای دین به اسلام و مردم وفادار ایران بود، خیر و قابل صبر و تحمل است.

وی تصریح كرد: با این وجود، مأیوس نیستم و امیدوارم با حضور همه آحاد مردم با سلایق مختلف در پای صندوق‌های رأی، فرد صالحی انتخاب شود كه دارای تجربه اجرایی، سرد و گرم چشیده دوران‌های مختلف، معتدل و كارآزموده در فراز و نشیب‌ها و بحران‌ها باشد. 

هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: ایران كشوری ثروتمند و غنی از لحاظ منابع طبیعی و نیروی انسانی است و كارآفرینان باتجربه بسیاری دارد كه باید دولت آینده بتواند موانع و مشكلات را برطرف و زمینه بروز و ظهور استعدادها و توانایی آنان را فراهم كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه گفت: اسلام دارای منطق گفتگوست و باید حقانیت خود را از راه تعامل سازنده و به دور از افراط و تفریط براساس مصالح و منافع ملی در عرصه بین‌المللی اثبات و روابط خود با جهان خارج را ترمیم كرده و بهبود بخشیم.

در ابتدای این دیدار مهندس قلی‌پور از كارآفرینان استان گیلان و دیگر كارآفرینان از شهرهای مختلف این استان، مسائل و مشكلات موجود بر سر راه تولید و صنعت و اقتصاد را بیان و از برخورد اصولی و همراه با متانت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبال موضع اخیر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تشكر و قدردانی كرد./خبرگزاری مهر