اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان همکاری آشکار یا پنهان آمریکا با سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ایندیپندنت خبر داد:
امکان همکاری آشکار یا پنهان آمریکا با سوریه

یک روزنامه امریکایی با اشاره به افزایش احساسات ضد داعش در کشورهای غربی به دلیل انتشار تصویر سربریدن روزنامه نگار آمریکایی، از آمادگی کشورهای اروپایی و آمریکا برای همکاری با دولت سوریه در مبارزه با این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ایندیپندنت با اشاره به واکنش کشورهای غربی در روزهای گذشته از آمادگی این کشورها برای همکاری با حکومت سوریه برای مقابله با داعش خبر می دهد.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک مقام اطلاعاتی غربی می نویسد: گزارش های سازمان اطلاعات آلمان نشان می دهد که آمریکا در هفته های اخیر بطور محرمانه اطلاعاتی را در مورد مواضع داعش در اختیار حکومت سوریه قرار داده و دلیل حملات دقیق جنگنده های سوری به مواضع داعش و تلفات سنگین آن به همین دلیل بوده است.

به نوشته این روزنامه، با توجه به همکاری اطلاعاتی مخفیانه امریکا با سوریه، این امکان نیز وجود دارد که آمریکا بطور مخفیانه و یا حتی آشکار شروع به همکاری نظامی با دولت سوریه برای مقابله با داعش کند.

در همین رابطه رسانه های غربی از بررسی طرح های مقابله با داعش توسط دولت آمریکا خبر می دهند. دیروز جمعه  چند روز پس از انتشار ویدئوی قتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، "بن رودز" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، به رسانه ها گفت: اگر ما توطئه ای علیه مردم آمریکا ببینیم، این را تهدیدی برای آمریکا ناشی از هرکجا که باشد می دانیم و آماده ایم علیه آن تهدید اقدام کنیم. اگر کسی به سراغ آمریکایی ها بیاید، ما سراغش می رویم، هرکجا که باشد، و این چیزیست که برنامه ریزی‌ ما را در روزهای آینده هدایت خواهد کرد.

"مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در یک نشست خبری همراه با وزیر دفاع آن کشور، با اشاره به حملات علیه داعش در عراق تاکید کرده بود که می توان این گروه را محدود کرد. اما باید در سوریه به سراغش رفت. این سازمانی‌ است که عقاید آخرالزمانی دارد و باید آن را شکست داد. آیا می توان آنها را بدون در نظر گرفتن بخشی که در سوریه است، شکست داد؟ پاسخ منفی‌ است.

روزنامه نیویرک تایمز نیز با اشاره به بررسی انجام حملات علیه داعش در سوریه، از قول مقامات آمریکایی، می نویسد که آمریکا در کنار موارد گوناگون، حملات هوایی (علیه داعش) و یا اعزام نیروهای ویژه به خاک سوریه را نیز بررسی می کند.

نیویرک تایمز در مورد راه های ممکن برای جنگ با داعش می نویسد: مواردی مانند افزایش تلاشهای محدود برای آموزش و تجهیز شورشیان میانه رو در سوریه، که هم علیه داعش و هم علیه بشار اسد می‌جنگند، یا همکاری با همپیمانانی در محل، مثلا کردهای سوریه، می توانند از گزینه های دیگر در این راه باشند.

روز گذشته نیز "مالکوم ریفکایند" رئیس کمیته امنیت و اطلاعات مجلس عوام انگلیس با انتقاد از رویکرد لندن و واشنگتن در مقابله با گروه های تروریستی خواستار حمایت بریتانیا و آمریکا از دولت سوریه برای شکست دادن داعش شد.

وی گفت: اگر انگلیس و آمریکا خواهان شکست دادن داعش هستند باید با بشار اسد همکاری کنند.

ریفکایند که رئیس کمیته امنیت و اطلاعات مجلس عوام است، افزود: کشته شدن خبرنگار آمریکایی به دست داعش اهمیت اقدام فوری علیه این گروه را مشخص کرد. داعش باید از بین برود و ما نباید زمان را در این خصوص که چه کاری باید انجام بدهیم از دست بدهیم.
اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای:دست آمریکا و صهیونیست ها در اغتشاشات سوریه آشکار است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا می‌خواهد تجاوز آشکار به سوریه از سوی سازمان ملل مجاز شود



 

 

ایران و انگلیس , دانشجو , مدرک دانشگاه های انگلیس

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری بغض تاریخی واشنگتن از دمشق، سوریه را یکی از جبهه‌های مقاومت مقابل زیاده خواهی‌های نظام سلطه خواند و گفت: آمریکا می‌خواهد تجاوز آشکار به سوریه با تصویب سازمان ملل مجاز شود.

 درباره اعتراف صریح واشنگتن به دخالت در ناآرامی‌های سوریه، گفت: این اعتراف مبیّّن مداخله آمریکا در امور داخلی یک کشور مستقل خلاف همه قواعد و معاهده‌های بین المللی است که مجامع جهانی نباید درباره آن سکوت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سوریه را یکی از جبهه‌های مقاومت مقابل زیاده خواهی‌های نظام سلطه خواند و افزود: آمریکا به اتفاق کشورهای مرتجع منطقه بغض تاریخی خود را از هیئت حاکمه سوریه دنبال می‌کند چراکه دمشق همواره خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

وی با بیان اینکه واشنگتن هر نوع دخالت و تجاوزی را علیه دمشق مجاز می‌داند، افزود: نظام سلطه می‌خواهد همراه با همپیمانان غربی و منطقه‌ای یک هجمه بزرگی را ضد دولت سوریه سازماندهی کند و هم اکنون نیز با حمایت از معارضان سوری سعی در تشدید ناامنی‌های داخلی در این کشور دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری خوی تجاوز‌گری آمریکا ضد کشورهای مستقل و مقتدر جهان، تصریح کرد: مقامات کاخ سفید بر خلاف همه قوانین بین المللی به دنبال تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل هستند تا تجاوز آشکار به سوریه مجاز شود، ‌ بنابراین بر همه کشورهای مستقل دنیا واجب است که جلوی نیت شوم واشنگتن بیایستند.

وی با بیان اینکه مقامات سوری باید در نحوه اداره کشور یکسری اصلاحاتی را انجام دهند، ادامه داد: دولت بشار اسد تاکنون برای اعمال یکسری اصلاحات ساختاری در نظام حاکمیت سوریه دست به اقدامات خوبی زده، البته نمایان شدن آثار آن نیاز به گذر زمان دارد.

کاخ سفید با بیان اینکه نظام سوریه باید سرنگون شود و دیگر کنترل اوضاع را از دست داده است، به نوعی به دخالت خود در خشونتهای سوریه و حمایت از گروههای مسلح اعتراف کرد. کاخ سفید همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است قطعنامه ضد سوری را تصویب کند، این در حالی است که روسیه به صراحت از مخالفت خود با چنین قطعنامه‌ای خبر داده است..../خانه ملت