اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان تولید تانک‌ پیشرفته روسی در ایران


روسیه در صورت دریافت پیشنهاد از ایران، آماده سازماندهی تولید تحت لیسانس تانک های روسی «تی 90 اس» در این کشور خواهد بود.

پایگاه خبری العالم: روسیه در صورت دریافت پیشنهاد از ایران، آماده سازماندهی تولید تحت لیسانس تانک های روسی «تی 90 اس» در این کشور خواهد بود.

این مطلب را ویچیسلاو خالیتوف، معاون مدیر کل شرکت روسی "اورالسکی واگنی زاوود" به خبرگزاری"اینترفاکس" اعلام کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک خاطرنشان کرد که پیشتر نیز آلکسی ژاریچ، معاون دیگر مدیرکل شرکت "اورالسکی واگنی زاوود" روسیه اعلام کرده بود تا زمان لغو محدودیت های همکاری فناوری نظامی با ایران، سازماندهی تولید تانک در این کشور ممکن نخواهد بود.

تانک پیشرفته تی 90 مجهز به رادار است، و موشکهای ضد تانک شلیک شده را شناسایی و منهدم می‌کند. این تانک همچنین به نوعی زره خاص مجهز است که گلوله‌ها در صورت اصابت به آن در بخش بیرونی منفجر می‌شوند و به داخل نفوذ نمی کنند.


ویدیو مرتبط :
اولین تانک روسی T-14 tank تانک کاملا کامپیوتری هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراز نگرانی اسراییل از تولید راكت های جدید ضد زره در ایران:‌ تانک هایمان در خطرند



 

روزهای بد صنعت فرش ایران در امارات

مقامات نظامی اسراییل از تولید راكت های جدید ضد زره در ایران ابراز نگرانی كردند.

به گزارش عصر ایران روزنامه اسراییلی جروزالم پست با اشاره به این مطلب به نقل از مقامات نظامی این رژیم نوشت كه تل آویو نگران این است كه ایران این راكت ها را در اختیار حزب الله و حماس قرار دهد.

 

گفتنی است روز دوشنبه به مناسبت روز صنعت دفاعی، خط تولید انبوه راکت ضدزره، با حضور سردار وحیدی به بهره‌برداری رسید.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره‌برداری از خط تولید انبوه راکت ضد زره در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: سر جنگی راکت ضدزره از نوع خرج گود است که به هنگام اصابت تا فاصله 1300 متری با نفوذ 300 میلیمتری در زره، اهداف موردنظر را منهدم می کند. این سلاح با خودرو قابل حمل است و همچنین به علت سبکی، فرد می تواند آن را حمل کند.

وی افزود: این سلاح از سه پایه نشانه‌روی مستقیم، شلیک می‌کند و به علت سبکی، سادگی و سهولت در بکارگیری، قدرت خوب سرجنگی و سرعت و دقت اصابت بالا، نقش مهمی در رزم‌های دور و نزدیک و جنگ‌های منظم و نامنظم برای انهدام اهداف مورد نظر دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این سلاح در عملیات های زمینی و تاکتیکی نقش مهمی دارد، تصریح كرد: قدرت نفوذ بالا و دقت بسیار بالا از دیگر ویژگی های راکت ضدزره است، یکی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع در طراحی و تولید سلاح، افزایش تحرک نیروهای مسلح است که با تولید و تحویل انبوه این سلاح به یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، تحرک عملیاتی آنان به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

جروزالم پست می نویسد كه تهدید راكت های ضد زره برای اسراییل امر جدیدی نیست و ارتش اسراییل در جریان جنگ 33 روزه بسیاری از تانك های خود را با این راكت های حزب الله از دست داد اما با توجه به خصوصیت هایی چون دقت و قدرت بالا و سبكی راكت جدید تولید شده در ایران ، در صورتی كه این راكت از سوی ایران در اختیار گروه هایی چون حزب الله لبنان و حماس غزه قراربگیرد، می تواند تهدیدی جدی برای تانك ها و خودروهای زرهی اسراییل خلق كند.

این روزنامه اسراییلی می افزاید هم اكنون گمان می رود حزب الله و حماس مجهز به راكت های ضد تانكی هستند كه سوریه در اختیار آنها گذاشته است .

یكی از این راكت ها موشك روسی ضد زره " كرنت " است كه از سوی سوریه در اختیار گروه حماس قرار داده شده كه حماس در اواخر سال گذشته میلادی یك تانك اسراییلی را در منطقه مرزی غزه مورد هدف قرار داد.

لازم به توضیح است كه راکت 73 میلیمتری تولید ایران ، یکی از انواع راکت‌های ضدزره است که برای انهدام تانک‌ها، نفربرها، خودروهای سبک زرهی، محل تجمع نفرات، انبارهای مهمات و استحکامات دشمن طراحی و تولید شده است.../ عصر ایران