اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان توافق نهایی قبل از پایان مهلت 4 ماهه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برنامه هسته ای ایران


 اخبار سیاست خارجی - امکان توافق نهایی قبل از پایان مهلت 4 ماهه

معاون وزیر امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+۵ قبل از تمدید مهلت ۴ ماهه مذاکرات ممکن است به این شرط که طرف مقابل حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه دیروز (جمعه) در مورد حاشیه سازی رسانه های غربی مبنی بر فشارهای مجلس ایران بر تیم مذاکره کننده گفت: ما هرگز چنین مسائلی را از مجلس شورای اسلامی ندیده‌ایم و مجلس محترم همواره حامی و پشتیبان ما بوده است و همواره دغدغه حفظ حقوق ملت ایران را دارد همان طور که ما این دغدغه ها را داریم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ارزیابی از آخرین دور مذاکرات برگزار شده در وین گفت: به طور مشخص اراده سیاسی در همه طرف ها برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد و طرف مثابل ما به این نتیجه رسیده است که برای حل و فصل مساله هسته ای ایران هیچ راهی به جز مذاکره نیست.

عراقچی در ادامه افزود: طرف مقابل ایران تمام راه های دیگر به جز مذاکره را امتحان کرده است و می داند که هیچ راهی جز مذاکره پاسخ نمی دهد بنابراین برای رسیدن به نتیجه جدی هستند.

وی تصریح کرد: اختلاف نظرها کماکان گسترده است و از این حیث لازم دیده شد تا مذاکرات تمدید زمان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: حفظ حقوق هسته ای ملت ایران اولویت نخست است. طرف مقابل باید آمادگی پذیرش این حقوق را داشته باشد که در این صورت وصول توافق بسیار آسان خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه در مورد چشم انداز تیم مذاکره کننده به چهار ماه پیش رو بیان کرد: در شش ماه گذشته پیشرفت های خوبی داشته ایم و می شود بر این اساس به مذاکرات ادامه داد و امید رسیدن به توافق را داشت.

وی همچنین در این باره که آیا احتمالی برای حصول توافق پیش از اتمام 4 ماه وجود دارد، گفت: بله، هر زمان امکان حصول توافق وجود دارد به این شرط که طرف مقابل حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

عراقچی هم چنین تاکید کرد: طرف مذاکره کننده با ایران می داند که تیم مذاکره کننده ایران مورد اعتماد و حمایت کامل رهبری و حمایت ملت ایران است که این مساله بر سر میز مذاکره دلگرمی بزرگ ما و پشتوانه روحی و معنوی ما است.

وی تصریح کرد: به اتکا همین حمایت ها است که در مذاکرات حاضر هستیم و آن‌را پیگیری می کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی خانه ملت، عراقچی در ادامه حاشیه سازی های رسانه های غربی مبنی بر فشارهای مجلس ایران بر تیم مذاکره کننده را تنها فضاسازی این رسانه‌ها خواند و گفت: ما هرگز چنین مسائلی را از مجلس شورای اسلامی ندیده ایم و مجلس محترم همواره حامی و پشتیبان ما بوده است و همواره دغدغه حفظ حقوق ملت ایران را دارد همان طور که ما این دغدغه ها را داریم.

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که نمایندگان نگران خقوق ملت هستند و باید به این نگرانی پاسخ داده شود، افزود: مجلس و دولت در تعامل هستند تا به درک مشترکی از مسائل برسند تا از این به بعد نیز حمایت مجلس هم چون گذشته پشتیبان تیم مذاکره کننده باشد.
 اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پایان ماراتن ۱۸ماهه هسته ای با اعلام چارچوب توافق نهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل



مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال


فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 تا فردا، گفت: ظرفیت پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت، 10 هزار نفر است.

دکتر سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به این که برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پس از اعلام نتایج نهایی علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 92 برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده و برخی از موسسات آموزش عالی نیز تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را داشته‌اند، کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند

 

در صورتی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه نبوده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 20 کدرشته محل توسط داوطلبان، اظهار کرد: ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت تا ساعت 24 روز یکشنبه 28 مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه ب توجه به تصمیمات اتخاذ شده، مصاحبه در دوره‌های پردیس خودگردان و مجازی حذف شده است و پذیرش داوطلبان بر اساس نمرات اکتسابی انجام می‌شود، تصریح کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود. /ایسنا