اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان بازگشت زائران از مرز مهران و شلمچه


مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود.

خبرگزاری مهر: مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود.

محسن نظافتی، مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت به ارائه گزارشی از بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور پرداخت و گفت: خوشبختانه هم اینك وضعیت مرزها روان است و بازگشت زائران به ایران اسلامی درجریان است.

وی با بیان اینكه هم اینك بیش از ۱۴۰ هزار نفر به كشور باز گشته اند، تصریح كرد: در حال حاضر مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به روی زائران حسینی باز است و از عزیزان زائر می‌خواهیم برای بازگشت خود برنامه ریزی و تنها این سه مبادی را جهت ورود به كشور انتخاب كنند.

نظافتی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به كشور، گفت: البته مرز خسروی تاكنون بسته نبوده است كه اكنون باز شود، اما برای بازگشت زائران اربعین از این مرز هیچ برنامه ریزی صورت نگرفته است.

وی تصریح كرد: دقایق پیش در جلسه ای كه با حضور رییس سازمان حج وزیارت و نهادهای مرتبط در وزارت كشور برگزار شد، شورای امنیت ملی تنها مجوز ورود زائران را همان سه مرز چزابه، مهران و شلمچه اعلام كرد.

مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت گفت: شیب بازگشت زائران به ایران بعد از این بیشتر می‌شود و شاهد حضور انبوه زائران خواهیم بود؛ از این رو همه دستگاه‌های دولتی دراین زمینه همكاری می‌كنندتا زائران با كمترین مشكل به شهرهای خود بازگردند.

وی كاهش ازدحام جمعیت و كاهش ترافیك سنگین در مرزها را منوط به همكاری زائران و مردم دانست و ادامه داد: از مردم عزیز می‌خواهیم برای استقبال از زائران اربعین به مرزها نروند، چون وضعیت تردد سنگنین می‌شود و مسؤولان را در ارائه خدمات رسانی با مشكل مواجه می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
فیلم بازگشت زائران کربلا از مرز مهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی کامل برای بازگشت زائران از مرز مهران


استاندار ایلام گفت: تمامی ظرفیت های استان برای ورود زوار از مرز بین المللی مهران پس از برگزاری آیین های اربعین حسینی مهیا شده است.

خبرگزاری ایرنا: استاندار ایلام گفت: تمامی ظرفیت های استان برای ورود زوار از مرز بین المللی مهران پس از برگزاری آیین های اربعین حسینی مهیا شده است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: تدابیر لازم برای ورود زوار ایرانی پس از شرکت در آیین های اربعین حسینی اندیشیده شده و تمامی امکانات برای انتقال زوار فراهم شده است.

وی افزود: 20 هزار نفر امروز و 13 هزار و 500 نفر نیز روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند.

استاندار ایلام یادآور شد: عملیات ورود زوار از مرز مهران در حال انجام است و برای انتقال زایران در یکی دو روز آینده در حال آماده شدن هستیم.

مروارید از زوار اربعین درخواست کرد برای ورود به کشور و انتقال به شهرهای خود هیچ عجله ای نداشته باشند تا بتدریج عملیات انتقال آنان انجام شود.

وی تاکید کرد: اتوبوس هایی که برای جا به جایی زایران در نظر گرفته شده به تدریج در حال ورود به استان و پایانه مرزی مهران هستند.

استاندار ایلام اضافه کرد: مرز مهران بسته نیست و با توجه به اینکه کمتر از 25 ساعت تا برگزاری آیین باشکوه اربعین باقیمانده کم کم از حجم سفر به عراق کاسته شده و در آنسوی مرز زوار در حال برگشت به داخل کشور هستند.

مروارید گفت: تمامی امکانات و ظرفیت های استان ایلام برای تسهیل در ورود و جا به جایی زوار آماده شده و همه تلاش مسوولان و متولیان امر این است که در شرایط مطلوب و مناسب زایران به شهرهای خود بازگردند.

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی ایلام، این روزها تبدیل به کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی شده بطوریکه در دو هفته اخیر بیش از 600 هزار زائر از این مرز به کشور عراق سفر کرده اند.