اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان ارسال ویدیو به کاربران در توییتر


توییتر امکان ارسال ویدیو در قسمت پیام مستقیم را در اختیار کاربران قرار داد.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: توییتر اعلام کرد که از این به بعد کاربران می‌توانند ویدیوهای گوناگون را به صورت «پیام مستقیم» (Direct Messages) برای افراد مختلف ارسال کنند.

امکان ارسال ویدیو به کاربران در توییتر فراهم شد

در ویژگی جدیدی که به شبکه‌ی اجتماعی توییتر اضافه شده، کاربران می‌توانند ویدیوهای مختلف ضبط کنند و آن‌ها را به صورت پیام مستقیم برای کاربران دیگر ارسال کنند. این ویژگی هم اکنون برای نسخه‌ی موبایل این شبکه‌ی اجتماعی برای گوشی‌های اندروید و iOS عرضه شده است. کاربران می‌توانند با موبایل خودشان ویدیو ضبط کنند و آن را به صورت پیام مستقیم برای کاربران دیگر ارسال کنند.

این ویژگی جدید توییتر باعث می‌شود که قسمت ارسال پیام مستقیم کاربردهای بیشتری پیدا کند و کاربران برای ارسال فایل به دیگران از همین قسمت استفاده خواهند کرد و نیازی به نرم‌افزارهای دیگر نخواهند داشت.

امکان ارسال ویدیو به کاربران در توییتر فراهم شد
امکان ارسال ویدیو در قسمت Direct Messages

تا این لحظه شبکه‌ی اجتماعی توییتر امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده تا این شبکه‌ی اجتماعی به محیط هیجان‌انگیزتری برای کاربران تبدیل شود. مدتی پیش «تایم‌لاین» (Timeline) اختصاصی توییتر هم معرفی شد که به وسیله‌ی آن اتفاقات بسیار مهم زودتر به کاربران نشان داده خواهند شد. البته این قابلیت به صورت اختیاری خواهد بود و کاربران باید آن را در تنظیمات کاربری خودشان فعال کنند.


ویدیو مرتبط :
امکان نظر سنجی در توییتر فراهم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان واگذاری اینترانت ملی به کاربران خانگی



واگذاری اینترنت ملی به کاربران خانگی,اینترنت ملی,کاربران خانگی

امکان واگذاری اینترنت ملی به کاربران خانگی

درصورت دسترسی همزمان مشترك به شبكه ملی اطلاعات و شبكه اینترنت، علاوه بر تعرفه‌های مصوب استفاده از اینترنت، تعرفه دسترسی به شبكه ملی اطلاعات با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه و حداقل 10 گیگابایت حجم اطلاعات دریافتی 55 هزار ریال تعیین شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی فنی و اجرایی این وزارتخانه برای واگذاری اینترانت ملی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به کاربران خانگی خبر داد و گفت: با واگذاری اینترانت ملی به کاربران خانگی، سرعت دسترسی به سایتهای داخل کشور به مراتب افزایش می یابد.

 

علی حکیم جوادی در گفتگو با مهر، با اشاره به تصویب نرخ اتصال به شبکه ملی اطلاعات برای کاربران خانگی که هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شد اظهار داشت: در واگذاری خدمات شبکه ملی اطلاعات باید 3 مرحله طی شود که در مرحله اول، طراحی این شبکه مدنظر بود تا امکان اتصال خانوارها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود که در این راستا اقدامات فنی و اجرایی این طرح با انجام فاز آژمایشی تست شد به نحوی که مقرر شد برخی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، ارائه این سرویس را در فاز پایلوت آغاز کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائل اصلی در ارائه اینترانت ملی شبکه اطلاعات، نرخ اتصال به این شبکه بود که هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده است تا کاربران بدانند برای دسترسی به این شبکه چه قیمتی باید بپردازند.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه برای ارائه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات به کاربران خانگی تصریح کرد: مرحله سوم این پروژه ملی، مجوزی است که شورایعالی فضای مجازی باید در اختیار این وزارتخانه قرار دهد تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتواند پهنای باند 2مگابیت بر ثانیه را در اختیار مصرف کننده خانگی قرار دهد که اگر این مهم انجام شود عملا شبکه ملی اطلاعات، آماده ارائه سرویس به کاربران خانگی است.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت هم اکنون آماده ارائه سرویس به کاربران خانگی هستند، افزود: خوشبختانه شبکه آماده واگذاری است که اگر این مجوز از سمت شورایعالی فضای مجازی صادر شود به راحتی می توان سرویس دهی به کاربران خانگی را شروع کرد.

 

وی گفت: نزدیک به یک سال قبل ما درخواست کتبی خود را با امضای وزیر وقت برای ارائه سرویس شبکه ملی اطلاعات به شورایعالی فضای مجازی دادیم و عملا درخواست کردیم که این کار انجام شود؛ حتی این طرح در یک مرحله در شورای معین مطرح شد اما پس از آن متوقف شد و ما دیگر بازخوردی از این موضوع نداشتیم.

 

حکیم جوادی تصریح کرد که شبکه ملی اطلاعات برای ارائه به کاربران خانگی به موازات دستگاههای اجرایی آمادگی کامل دارد و بسترهای فنی آن نیز فراهم است که در صورت دریافت مجوز، ارائه این سرویس از طریق شرکتهای اینترنتی آغاز می شود.

 

وی در مورد شرایط واگذاری این سرویس گفت: در حال حاضر سرعت اتصال به این شبکه حداقل 2 مگابیت بر ثانیه گذاشته شده است که دلیل آن نیز وجود یک سری محدودیتهای فنی است که در بستر ADSL با آن مواجه هستیم اما با اراه افتادن پروژه فیبرنوری منازل این محدودیت نیز برداشته می‌شود و کاربران خانگی می توانند به سایتهای داخل کشور با 10 برابر این سرعت دسترسی داشته باشند.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت سرویس اینترنت و اینترانت ملی برای کاربران خانگی را در سرعت و کیفیت دسترسی عنوان کرد و گفت: کاربران اینترانت ملی را به لحاظ سرعت و کیفیت لمس می کنند چرا که به محض اینکه اطلاعات در داخل کشور جستجو شود قطعا کاربران با سرعت بالاتری آن را دریافت می‌کنند و اگر اطلاعاتی خارج از کشور باشد سرعت مدنظر به پروتکل قبلی بازمی گردد.

 

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از مصرف پهنای باند دریافتی کاربران در داخل کشور است و براین اساس ارائه سرویس های جدید مانند آموزش الکترونیک روی این بستر به راحتی امکان پذیر است.

كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هفته گذشته تعرفه اتصال به شبكه ملی اطلاعات از طریق فناوری ADSL را تصویب كرد.

 

براساس این مصوبه برای مشتركانی كه از طریق فناوری ADSL به شبكه ملی اطلاعات دسترسی پیدا كنند، تعرفه دسترسی با سرعت 2 مگابیت برثانیه و حداقل 10گیگابایت حجم اطلاعات دریافتی، 107 هزار ریال تعیین شده و مشترک برای هر گیگابیت اضافی نیز حدود 4 هزار ریال پرداخت خواهد کرد.

 

درصورت دسترسی همزمان مشترك به شبكه ملی اطلاعات و شبكه اینترنت، علاوه بر تعرفه‌های مصوب استفاده از اینترنت، تعرفه دسترسی به شبكه ملی اطلاعات با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه و حداقل 10 گیگابایت حجم اطلاعات دریافتی 55 هزار ریال تعیین شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که امكان اتصال پرسرعت و با كیفیت مشتركان از طریق شبكه ملی اطلاعات فراهم است و تعرفه‌های تعیین شده دسترسی به شبكه ملی اطلاعات 80 درصد پائین تر از تعرفه‌های دسترسی به اینترنت با شرایط مشابه است./مهر