اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان آموزش از راه دور برای دانش آموزان سراسر کشور فراهم است



 

امکان آموزش از راه دور برای دانش آموزان سراسر کشور فراهم است


حاجی بابایی گفت: آموزش از راه دور برای افرادی که به دلایل گوناگون نمی توانند در کلاس های درس حضوری ادامه تحصیل دهند، بسیار موثر است.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: آموزش از راه دور در همه جای کشور در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساکنین مناطق محروم افزود: آموزش از راه دور برای افرادی که به دلایل گوناگون نمی توانند در کلاس های درس حضوری ادامه تحصیل دهند، بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: برای دانش آموزانی که به شیوه آموزش از راه دور تحصیل می کنند، مانند سایر افراد آزمون برگزار شده و مدرک تحصیلی به آنها ارایه خواهد شد..... /  خبرگزاری برنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تقدیر از دانش آموزان برگزیده مرحله اول المپیاد علمی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم



 

نظم دادن به دانش آموزان بی نظم

 

اگرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این است که چه کار باید کرد؟

 

در جواب به این سوال، کارشناسان می گویند نظم بخشیدن به زندگی فرزندان، به آن ها کمک خواهد کرد تا در آینده بتوانند یک زندگی منظمی داشته باشند. راز آموختن مهارت در این است که با هر مشکل رو به رو شوید و راه حل مناسب را انتخاب کنید. راه حل انتخاب شده به گونه ای باید اعمال شود که تبدیل به یک عادت شود. در این مطلب از «نیوزویک» به چند نکته مربوط به این موضوع اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است.

 

▪ به او کمک نکنید؛

اولین قدم سخت ترین و مهم ترین است. اگر تصمیم گرفته اید به او نظم را یاد بدهید، بهتر است که دیگر نقش دستیار شخصی او را بازی نکنید. با خود عهد ببندید که مهارت های لازم را به او خواهید آموخت و پس از یادگیری کنار می کشید و او مسئول هر نوع پیامدی مانند گم کردن کتاب، گم کردن لباس ورزشی و انجام ندادن تکالیف به موقع خواهد بود. برای کودکان یاد گرفتن در این زمان بهتر است.

 

▪ جای مشخصی برای همه چیز تعیین کنید؛

قدم بعدی این است که به او کمک کنید تا وسایلی که دارد را به گونه ای نظم دهد که پیدا کردن آن آسان باشد. به عنوان مثال: گیره ای کنار در برای آویزان کردن کیف قرار دهید، به او یاد دهید به محض وارد شدن کیف خود را آویزان کند. با مشخص شدن مکان کیف، دیگر نگران گم شدن دفتر و لوازم مدرسه نخواهد بود.قسمتی از کمد را خالی کنید تا بتواند جای مناسبی برای قرار دادن کفش و لباس های مدرسه داشته باشد.

 

▪ لوازم اضافه را کاهش دهید؛

لوازم غیرضروری کمتر نظم می گیرد، با همکاری فرزندتان به تمامی کشوها و اسباب بازی ها نظم دهید. آن هایی را که به درد نمی خورند و یا این که مورد استفاده قرار نمی گیرند جدا کنید. این کار را هر ۶ تا ۸ هفته انجام دهید.

 

▪ حفظ نظم اتاق؛

حفظ نظم اتاق برای این است که فرزند شما بتواند بهتر تمرکز کند. فرزند شما با تمامی اسباب بازی هایی که دارد بازی نمی کند. بنابراین نصف آ ن ها را جمع کنید و از هر کدام که خسته شد، آن ها را جایگزین کنید. تاکید کنید که اسباب بازی های قبلی باید کاملا جمع شوند تا جدیدها جایگزین شوند.

 

به او یک جعبه دهید و از او بخواهید که هر اسباب بازی سالم و لباسی که دیگر به آن نیاز ندارد را جمع کند تا به افراد نیازمند بدهد.

 

اسباب بازی هایی را که گاهی مورد استفاده قرار می گیرد زیر تخت او بگذارید. هر چه وسایل اطراف او کمتر باشد، شلوغی نیز کمتر است و کمتر چیزی گم خواهد کرد.

 

▪ برنامه تمیز کردن اتاق را اعمال کنید؛

با منظم شدن، حال وقت ادامه دادن این نظم است و بهترین راه اعمال برنامه تمیزکاری هفته ای یک و یا ۲ بار است. توجه داشته باشید که باید واقع بین باشید و توقع زیادی برای تمیز بودن اتاق از آن ها نداشته باشید. به عنوان مثال: دوشنبه، روز منظم کردن میز تحریر، سه شنبه تمیز کردن اتاق خواب و ... پس از هر تمیزکاری به عنوان جایزه به آن ها اجازه بازی، تماس گرفتن با دوستی و ... را دهید.

 

▪ ایده های نظم دادن؛

اگر فرزند شما کم دقت است و تکالیف شبانه را از یاد می برد، از او بخواهید که شماره تلفن یکی از هم کلاسی های خود را داشته باشد تا در صورت نیاز با او تماس بگیرد.

 

روی تقویم و یا صفحه یادداشت تکالیف خود را بر حسب روزهای تحویل داده شده بنویسد.

 

برای هر درس رنگ متفاوتی انتخاب کنید و برحسب آن رنگ کتاب و دفتر او را جلد کنید.



منبع:روزنامه خراسان