اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امن ترین خودروهای جمع و جور سال 2015



در چند دههٔ گذشته خودروهای ولوو سمبل خودروهای ایمن بودند اما امروزه کمپانی‌های دیگر نیز به این استاندارد رسیده‌اند و هر خودروی جدیدی که وارد بازار می‌شود از تست‌های تصادف سربلند بیرون می‌آید.

حالا برای حفظ امنیت دیگر نیازی به خرید خودروهای لوکس یا خودروهای بزرگ نیست. شرکت IIHS با ارزیابی دقیق امنیت تعداد زیادی از خودروهای سایز متوسط را تأیید کرد. در این زمینه حتی خودروهای هوندا فیت و شورولت اسپارک نشان دادند که خودروهای کوچک هم می‌توانند این استاندارد را داشته باشند.

شرکت IIHS که یکی از دقیق‌ترین سازمان‌های ارزیابی ایمنی خودرویی است جدیدترین خودروهای کامپکت را مورد بررسی قرار داده است. این بررسی شامل تست‌های تصادف از ناحیه کوچک جلو یا همپوشانی کوچک، استحکام سقف، برخورد از کنار و … است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


IIHS Compact Car Safety


خودروهای کلاس C که از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروها هستند، طراحی و مصرف سوخت مناسبی دارند و محبوب‌ترین کلاس خودرویی محسوب می‌شوند. اما آیا این خودروها ایمن هستند؟ در ادامه امن‌ترین خودروهای کامپکت یا جمع‌وجور سال 2015 را معرفی می‌کنیم.

تصاویر خودرو در این مطلب گویای نتایج حاصل نیست و نتایج با امتیازات مشخص می‌شود. خودروهایی که نشان TSP (بالاترین نشان امنیت) دریافت کردند امتیازهای خوبی در بخش تصادف (همپوشانی) متوسط از جلو و کنار، استحکام سقف و امنیت سر سرنشینان کسب کردند و امتیازهای مطلوب G و یا امتیاز قابل‌قبول A در تست دشوار تصادف (همپوشانی) کوتاه از جلو حاصل کار آنهاست. خودروهایی که بالاترین امتیاز را گرفتند نشان TSP+ دریافت کردند و علاوه بر فائق آمدن در تست‌های TSP، در تست حفاظت در مقابل تصادف از روبرو امتیازهای برتر را دریافت کردند.

10. داج دارت
داج دارت که یکی از بهترین خودروهای کامپکت محسوب می‌شود (البته با توجه به فضای داخلی این خودرو، می‌توان دارت را یک خودروی سایز متوسط هم نامید) بهترین خودروی کوچکی است که کرایسلر در طول چند دههٔ گذشته تولید کرده است. این خودرو که در تریم های مختلف و با موتورهای مختلف ارائه می‌شود نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. باوجود تریم های قدرتمند، این خودرو در تریم SRT و عملکرد بالا به فروش نمی‌رسد اما سرعت بالای تریم های مختلف در این خودرو ایمنی شما را به خطر نمی‌اندازد چراکه دارت در تست همپوشانی کوچک عملکردی قابل‌قبول داشت و در سایر تست‌ها امتیاز خوب (G) دریافت کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Dodge Dart IIHS


9. فورد فوکوس
لذت‌بخش، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه لغاتی است که فورد فوکوس را تعریف می‌کند. این خودروی کلاس C از لحاظ تاریخی، دینامیک خودروی اسپرت را به خودروهای کامپکت بازار آورد. فوکوس که صفات محکم، بهینه و ایمن را نیز به دوش می‌کشد احساس خودرویی بزرگ را به شما القا می‌کند. این خودرو در این تست مثل داج دارت امتیاز گرفت.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Ford Focus IIHS


8. هیوندای الانترا
رقیب مستقیم خودروهای داج و فورد، هیوندای الانترا سدان است. این خودرو که برازندهٔ نشان TSP است به‌جز در همپوشانی کوچک از جلو با امتیاز قابل‌قبول (A) در سایر تست‌ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است. این خودرو هم مثل رقیبانش ایمنی مناسب را در کنار مصرف سوخت مناسب، گارانتی سخاوتمندانه و ارزش خرید مناسب فراهم کرده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Hyundai Elantra IIHS


7. هوندا سیویک
کمی بالاتر از دارت، فوکوس و الانترا، مدل ریشه‌دار هوندا یعنی سیویک قرارگرفته است. این خودرو که از تمام تست‌ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده حتی از پس تست همپوشانی کوچک از جلو هم برآمده است. با نگاه سریع به عکس تصادف این خودرو هم می‌توان فهمید که قطعات خودرو تا کمترین حد ممکن وارد کابین خودرو شده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Honda Civic IIHS


6. فولکس گلف
تا اینجا، این لیست خودروهایی از امریکا، ژاپن و کره جنوبی را به خود دیده است اما خودروی ششم از آلمان است. گلف شرکت فولکس‌واگن درست مثل سیویک تمام تست‌ها را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است. این خودرو در تریم اسپرت GTI هم همین امتیازات را کسب کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Volkswagen Golf IIHS


خودروهایی که در بالا آورده شده نشان TSP را از IIHS دریافت کرده‌اند اما امتیاز ایمنی بالاتر TSP+ هم وجود دارد. تفاوت این دو نشان در تکنولوژی‌های پیش‌گیری از تصادف است. این تکنولوژی‌ها ویژگی‌هایی مثل هشدار برخورد از جلو، ترمز و کاهش سرعت حین تصادف و… را شامل می‌شود. خودروهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در تست‌های تصادف همان امتیازات قبلی را دریافت کردند و تفاوت آنها در احتمال وقوع تصادف است.

5. تویوتا پریوس
پرویوس که مصرف فوق‌العاده پایینی دارد خودروی بسیار ایمنی هم محسوب می‌شود. طبق گزارش IIHS این خودرو در تست دشوار همپوشانی کوچک از جلو امتیاز قابل‌قبول (A) و در سایر تست‌ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است با این حساب پریوس از ارزیابی دشوار و دقیق IIHS سربلند بیرون آمده است. در کنار تست تصادف اگر تکنولوژی جلوگیری از برخورد این خودرو را هم در نظر بگیریم خودرویی ایمن را مقابل خود می‌بینیم.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Toyota Prius IIHS


4. سوبارو ایمپرزا
باوجود تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این خودرو در تصادفات نباید نگران چیزی باشید چراکه ایمپرزا هوای شما را خواهد داشت. این خودرو کامپکت که از پس تصادفات جلو، کنار و سقف به خوبی برآمده نشان TSP+ را دریافت کرده است چراکه تجهیزات اضافی این خودرو مثل سیستم EyeSight این کمپانی دنیایی از آپشن ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. ویژگی هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از لاین و ترمزهای پیش برخورد از جمله این ویژگی‌ها هستند.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Subaru Impreza IIHS


3. مزدا 3
در طی چندین سال گذشته شاهد حضور و مونتاژ نسل‌های پیشین مزدا 3 در کشورمان بودیم. این خودرو با دینامیک پویا، طراحی داخلی پریمیوم و پیشرانه اقتصادی خودرویی محبوب محسوب می‌شود و یکی از بهترین خودروهای تولیدی سال 2014 است. اما با اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی، این خودرو هم نشان TSP+ را از IIHS دریافت کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Mazda3 IIHS


2. لکسس CT 200h
این لکسس هیبریدی و هاچ بک از نظر ایمنی پیشتاز کلاس خود است. لکسس CT 200h که در تمام تست‌ها امتیاز خوب (G) را دریافت کرد از سیستم پیشرفته پیش‌گیری از برخورد بهره می‌برد. هرچند وجود 8 ایربگ مطمئن، ایمنی شما بالا می‌برد اما باوجود این سیستم احتمال تصادف و استفاده از این ایربگ ها پایین می‌آید.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Lexus CT200h IIHS


1. سوبارو XV کراس ترک
مسلماً سوبارو XV کراس ترک یک خودروی کامپکت نیست اما می‌توان آن را یک کراس آور جمع‌وجور دانست. در اصل این خودرو بر اساس ایمپرزا که یک سدان کوچک (یا هاچ بک) است طراحی شده است. این خودرو که مجهز به سیستم EyeSight است تمام تست‌های IIHS را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,امن ترین خودروهای جمع و جور 2015,معرفی امن ترین خودروها


Subaru XV Crosstrek IIHS


باوجود خودروهای ناامن در ایران، این جمله‌های شیرین حداقل در کشورمان محال به نظر می‌رسد. البته راننده، مهم‌ترین نقش را در تصادفات ایفا می‌کند اما اگر خودروهای تولید داخل ایمن‌تر بودند سهم مرگ‌ومیر در این تصادفات پایین می‌آمد. خودروهای ناامن ایران که انگشت‌شمار هم نیستند سبب شده‌اند که متاسفانه تصادفات، دومین عامل مرگ ایرانیان باشد.

اخبار گوناگون - پدال / autoguide


ویدیو مرتبط :
لوکاپرو: سریع ترین خودروهای جهان تا سال 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امن‌ترین خودروهای سال 2015 + تصاویر



لیست امن‌ترین خودروهای سال 2015 شامل مدل‌هایی از برندهای محبوب نظیر مزدا، هوندا، کرایسلر، لکسوس، سوبارو و آکورا است.این خودروها توانسته اند که بیشترین امتیاز را از موسسه امنیت جاده ای IIHS در تست های مختلف تصادفات بدست آورند.

لیستی از بهترین خودروها از نظر امنیت در سال 2015 که توسط موسسه امنیت جاده ای (IIHS) تهیه شده است، بیشترین تعداد خودرو را در سال‌های اخیر دارد. این بدین معنی است که برندهای بزرگ خودروسازی به فاکتور امنیت اهمیت ویژه برای مدل‌های 2015 خود داده‌اند. سال گذشته 39 امتیاز ویژه به خودروها توسط این موسسه اهدا شد در حالیکه امسال 71 خودرو موفق به دریافت امتیاز ویژه شده‌اند.
در ادامه مطلب به بهترین خودروهای منتخب از سوی موسسه IIHS به عنوان امن‌ترین خودروهای سال 2015 می‌پردازیم.

 

هیوندا جنسیس
قیمت هیوندا جنسیس مدل 2015 از 38 هزار دلار آغاز می‌شود. این خودرو به دلیل داشتن سیستم ترمز، هشدار عوض شدن مسیر اضطراری، کروز کنترل هوشمند، آل سی دی شیشه‌ای روی داشبورد امتیاز Pick+ را از موسسه امنیت جاده ای دریافت کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

فولکس واگن گلف
خودروهای گلف یکی از خودروهای پرفروش و محبوب فولکس در سال‌های اخیر بوده است. قیمت گلف 2015 از 17 هزار دلار آغاز می‌شود. امتیاز بالا در تست تصادف از جلو، ایربگ های هوشمند و سیستم امنیتی عکس العمل در تصادفات از خصوصیات این خودرو است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

ولوو V60
نام برند ولوو همیشه با فاکتور امنیت همراه بوده است. قیمت مدل 2015 ولوو V60 از 35 هزار دلار آغاز می‌شود. دوربین فعال 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار پارک و سیستم هشدار تغییر مسیر از مشخصات ولوو V60 است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

تویوتا سیینا
تویوتا سیینا توانست امتیاز امن‌ترین خودروی مینی ون سال 2015 را به خود اختصاص دهد. قیمت تویوتا سیینا از 28 هزار دلار شروع می‌شود. اتصال یه سیستم هشدار امنیتی به صورت 24 ساعته،‌ کروز کنترل راداری و چراغ‌های هشدار مختص روز از مشخصات فنی و امنیتی تویوتا سیینا هستند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

ب ام و سری 2
قیمت مدل 2015 ب ام و سری 2 از 32 هزار دلار برای نسخه پایه شروع می‌شود. مدل 2015 این خودرو موفق شد تا امتیاز Pick+ را به واسطه داشتن سیستم حفاظت خودرو در جلو و عقب، کمربندهای هوشمند با سنسورهای خودکار و سیستم هشدار برخورد با موانع حرفه ای دریافت کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

شورلت مالیبو
قیمت مدل 2015 شورلت مالیبو از 22 هزار دلار شروع می‌شود. این خودرو توانست به لطف داشتن سیستم کنترل StabiliTrak که به راننده کمک می‌کند تا با موانع برخورد نکند و 10 ایربگ هوشمند جزء امن‌ترین خودروهای سال 2015 نام بگیرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

تویوتا هایلندر
قیمت مدل 2015 تویوتا هایلندر از 29 هزار دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و امتیازهای امنیتی موجود برای آن باعث شد تا امتیاز خوبی را از موسسه IIHS دریافت کند. سیستم کنترل تعادل، سیستم حفظ مسیر درحرکت، دستیار اتوماتیک ترمز و سیستم توقف اضطراری ازجمله مشخصات این خودرو است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

لکسوس NX
قیمت پایه مدل 2015 لکسوس NX در حدود 48 هزار دلار در نظر گرفته‌شده است. علاوه بر مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌ها نظیر شارژ بی سیم گوشی همراه، لکسوس NX توانسته با مشخصات عالی در بخش امنیت خودرو و سرنشینان امتیاز خوبی را از موسسه IIHS دریافت کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

اینفینیتی Q50
سیستم فرمان هوشمند اینفینیتی Q50 که خود را با سطح جاده هماهنگ می‌کند، سیستم هشدار برخورد با مانع و جلوگیری از خارج شدن از مسیر از مواردی هستند که باعث شد موسسه IIHS امتیاز Pick+ را به این خودرو باقیمت 37 دلار برای مدل پایه بدهد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

مزدا 3
جدیدترین نسخه از مدل محبوب مزدا 3 مجهز به سیستم امنیتی i-Activsense است که به صورت خودکار عملکرد موتور و ترمزها را هنگام نزدیک شدن به مانع کنترل می‌کند تا فاصله مناسب رعایت شود. هشدار موانع جلویی و ترمزهای اضطراری هوشمند مانع برخورد خودرو با اتومبیل‌های جلویی می‌شود. همه این موارد باعث شده تا این خودروی 16 هزار دلاری امتیاز Pick+ امنیتی را دریافت کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال

 

سوبارو ایمپرزا
قیمت مدل پایه سوبارو ایمپرزا 2015 در حدود 18 هزار دلار در نظر گرفته شده است. امنیت بالای سرنشینان به لطف قابلیت‌های متعدد این خودرو باعث شده تا امتیاز Pick+ را از موسسه IIHS دریافت کند. سیستم EyeSight درایو که ترافیک اطراف خودرو را برسی می‌کند در کنار سیستم کروز کنترل هوشمند از جمله ویژگی‌های این خودرو ژاپنی است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , امن‌ترین خودروهای سال


اخبار گوناگون - بازار خبر