اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امنیت بر مرز بین‌المللی مهران حاکم است


حجت‌الله نصیری‌پور فرماندار مهران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق تردد انفرادی به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران آغاز شد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الله نصیری‌پور فرماندار مهران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق تردد انفرادی به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران آغاز شد.

فرماندار مهران ادامه داد: مردم کشورمان و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات می‌توانند با داشتن گذرنامه و ویزا از مرز مهران به کشور عراق به صورت تردد انفرادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این روند از امروز تا ششم دیماه امسال در مرز مهران محقق و اجرایی خواهد شد و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: پیش از این تردد از مرز مهران تنها به صورت کاروانی میسر بود که با تدابیر اندیشیده شده این مهم یعنی تردد انفرادی در مرز مهران و سفر به عتبات محقق شد.

نصیری‌پور تصریح کرد: خروجی بین‌المللی مهران از سال 82 دوباره بازگشایی شده و از همان زمان تاکنون میلیون‌ها زائر از این خروجی تردد کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با رایزنی و توافق‌های صورت گرفته با مسئولان کشور عراق اکنون روزانه زائران در قالب کاروان‌های زیارتی و تردد انفرادی به کشور عراق سفر می‌کنند.

نصیری‌پور تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرز بین‌المللی مهران بدون هیچ مشکلی و در امنیت و آرامش جریان دارد.

وی اضافه کرد: امنیت حاکم بر مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام به واسطه تدابیر اندیشیده شده مسئولان ایرانی است.

وی همچنین به اشتراک مذهب و فرهنگ مردم دو طرف مرز ایران اسلامی و عراق اشاره کرد و افزود: این عوامل نیز در برقراری امنیت در این خروجی بسیار موثر است.

خروجی بین‌المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
تلاش شبانه روزی برای راه سازی در مهران مرز بین‌المللی دروازه عتبات عالیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت پاكستان باید همگام با ایران در ارتقا امنیت مرز مشترك تلاش كند



 

 

 

دولت پاكستان باید همگام با ایران در ارتقا امنیت مرز مشترك تلاش كند

 

نماینده اهل سنت زاهدان در مجلس:

دولت پاكستان باید همگام با ایران در ارتقا امنیت مرز مشترك تلاش كند

نماینده اهل سنت زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پاكستان باید همگام با برنامه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقا امنیت پایدار در مرزهای مشترك تلاش مستمر داشته باشد.

'پیمان فروزش' روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مرزهای مشترك دو كشور با ایجاد امنیت پایدار فرصتی ارزشمند برای توسعه اقتصادی ایران و پاكستان است كه باید از آن بهترین و بیشترین بهره برداری را كرد.

وی ادامه داد: كشورهای همجوار با اعمال سیاستهای كلان نقش عمده ای در ایجاد امنیت دو سوی مرز كه پیش زمینه توسعه و اشتغالزایی است، ایفا می كنند.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نبود امنیت پایدار در مرزهای مشترك موجب تغییر نظر بسیاری از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در منطقه می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با برنامه ریزیهای مدون در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و دیپلماسی مرزهای كشور را به جای انسداد، كنترل كنیم.

فروزش تاكید كرد: با كنترل مرزها و ایجاد امنیت پایدار، ایران و پاكستان از لحاظ جمعیتی به یك رفاه نسبی دست خواهند یافت و از نظر اقتصادی نیز موجب افزایش ترانزیت كالا می شود..../تحلیل:ایرنا