اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امضاهای طرح سوال از احمدی نژاد از حد نصاب گذشت: 93 امضا پای طرح



امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور از حد نصاب گذشت: 93 امضا پای طرح

یکی از امضاءکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور از امضای 93 نماینده پای این طرح خبر داد و گفت: جمع آوری امضا برای طرح مذکور همچنان ادامه دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش مهر، طرح سوال از رئیس جمهور که از چندی پیش در خصوص  وضعیت آشفته بازار ارز از سوی جمعی از خبرنگاران پیگیری می شود، تا امروز 93 امضا دارد.

هفته گذشته این طرح بیش از 60 امضا داشت و تا آخر هفته به نصاب لازم رسیده بود، اما یکی از امضا کنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش تعداد امضاها در جلسه امروز مجلس به 93 امضا خبر داد و گفت: طراحان این طرح به دنبال جمع آوری امضا تا بیش از 100 امضا هستند تا در صورتیکه امضاکنندگان تحت فشار امضا خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هیئت رئیسه مجلس اسلامی داشته باشد.

وی یادآور شد: متقاضیان برای امضای این طرح روبه افزایش هستند و یکی از دلایل آن اظهارنظر رئیس جمهور نسبت به آشفتگی بازار در نشست خبری هفته گذشته وی است.

این نماینده مطلع خاطر نشان کرد: احتمال ارائه این طرح به هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز چهارشنبه وجود دارد.

به گزارش مهر ، طرح سئوال از رئیس جمهور نیازمند 74 امضا است .

بنا براین گزارش ، در صورت به جریان افتادن این طرح محمود احمدی نژاد برای دومین بار برای پاسخ به سئوال نمایندگان در جلسه مجلس حاضر می شود . جلسه پیشین سئوال از رئیس جمهور که نخستین تجربه از این دست در کشور محسوب می شد ، اسفند ماه سال گذشته صورت گرفت./مهر

 


ویدیو مرتبط :
فیلم طرح سوال از شهردار و حاشیه آن دومین جلسه طرح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح سوال از رئیس جمهور با 102 امضا تحویل هیات رییسه مجلس شد/ بیانیه 170 نماینده در اعتراض به سخنان احمدی نژاد



طرح سوال از رئیس جمهور با 102 امضا تحویل باهنر شد

طراحان سوال از رئیس جمهور طرح خود را که سوال از احمدی نژاد در خصوص مسایل ارزی و آشفتگی بازار ارز است با 102 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرح سوال از رئیس جمهور چندی قبل از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس تهیه شد و در جلسه روز چهارشنبه با 102 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را در روز چهارشنبه بعد از لاریجانی عهده‌دار شد این طرح را دریافت کرد و مقرر شد به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی مجلس است ارجاع دهد که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورت قانع نشدن طراحان سوال از توضیحات نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون، احمدی نژاد یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخگویی به این سوال در صحن علنی مجلس حضور یابد.

به گزارش مهر، در صورت به جریان افتان این طرح و حضور احمدی نژاد در مجلس این دومین بار است که احمدی نژاد برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حضور می‌یابد.

بیانیه 170 امضایی نمایندگان در اعتراض به احمدی نژاد/ تحقیق و تفحص از وزارت ورزش

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار مهر: 170 نماینده مجلس شورای اسلامی بیانیه ای در خصوص اظهارات رئیس جمهور در نشست خبری صادر کردند که این بیانیه امروز تحویل هیئت رئیسه شد و قرار است در جلسه علنی 23 مهرماه قرائت شد.

ایرانپور گفت: نمایندگان در این بیانیه از رئیس جمهور تقاضا کردند فضای آرامش و تعامل را در کشور بیشتر کند و از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: موضوع تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان نیز روز یکشنبه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد البته نمایندگان استیضاح کننده وزیر ورزش اعتقاد دارند در روز استیضاح تعداد امضاها به کمتر از 10 عدد نرسید و لغو استیضاح خلاف آیین نامه بود و ما اعتقاد داریم تا آخرین لحظه 10 امضا باقی بود.

ایرانپور گفت: معتقدیم در عرصه ورزش اشکالات بسیاری وجود دارد و باید با تحقیق و تفحص مشکلات برطرف شود./مهر