اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امضاء دو سند همکاری ایران و فرانسه



 اخبار اقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضاء دو قرارداد با طرف فرانسوی در بخش هوایی و ریلی گفت: بزودی قرارداد ایران ایر و ایرباس نهایی می‌شود.

به گزارش مهر، عباس آخوندی امروز در نشستی خبری به مناسبت دیدار با هیئت اقتصادی و وزیر حمل و نقل دریا و شیلات فرانسه اظهارداشت: همانطور که می دانید وزیر حمل و نقل فرانسه با هواپیمایی ایرفرانس به ایران آمد و پس از ۸ سال این پروازها دوباره برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک حرکت سمبولیک برای توسعه روابط دو ملت به شمار می رود، گفت: فرانسه در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی را با دولت و شرکت های ایران داشته است و جزء کشورهایی بود که برای شروع دوره تازه در روابط اقتصادی دو کشور، پیشگام بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روابط تاریخی ایران و فرانسه اظهارداشت: با وجود فراز و نشیب های مختلف، دوطرف وظیفه داریم و متعهدیم که روابط دوگانه بر پایه های درست را ادامه دهیم و آن را پایدار نگهداریم.

وی با بیان اینکه از یک سال پیش مذاکرات را با ایرباس آغاز کردیم و پس از برجام موفق شدیم تا پیش قرارداد را به امضاء برسانیم، گفت: در این مدت ملاقات های متعددی برای موضوعات فنی، نحوه تامین مالی و جزئیات خرید هواپیما بین ایران ایر و ایرباس در جریان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو شرکت مذاکرات را به پیش می برند و ما هم به عنوان دولت ها بر مذاکرات نظارت داریم، افزود: همچنان که نماینده ایرباس اعلام کرده است، امیدواریم هرچه سریعتر قرارداد فروش هواپیما بین دو شرکت نهایی شود.

آخوندی ادامه داد: همچنین در رابطه با فرودگاه، ریل، ناوگان هوایی، ریلی و پیمانکار عمومی و بنادر مذاکرات خوبی را با کشور فرانسه داشتیم و یک قرارداد در رابطه با طراحی و نوسازی ایستگاه های راه آهن مشهد و قم با طرف فرانسوی به امضاء رساندیم.

وی افزود: در رابطه با قطار سریع السیر تهران، قم-اصفهان که در زمینه مسائل فاینانس با چینی ها مذاکره کرده ایم، برای مسائل فنی و مهندسی هم با فرانسوی ها قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه در حمایت های دولتی بین دو کشور برای بخش های هوایی، دریایی و ریلی موافقت های خوبی به امضاء رسیده است، اظهارداشت: با توجه به رابطه دو کشور، پیش بینی می کنیم که حجم مبادلات در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بین ایران و فرانسه رشد جدی خواهد داشت.

وی به همکاری ایران ایر و ایرفرانس برای بخش های فنی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: در حوزه ریلی هم توافقنامه ای بین شرکت راه آهن و راه آهن فرانسه به امضاء رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکتهایی مانند ایرباس لیست قیمتی دارند و بر این اساس با ایران ایر وارد مذاکره شده اند، گفت: ما به دنبال این هستیم تا ایران ایر به عنوان یک ایرلاین ملی بازسازی ساختاری داشته باشد و در سطح منطقه رقابت کند. اما حواسمان هست تا با حمایت های بیش از حد، عرصه رقابت را با سایر ایرلاین ها از بین نبریم.


  اخباراقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
ایران و قرقیزستان 8 سند همکاری امضاء کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و فرانسه ۲۰ سند همکاری امضا کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با حضور روحانی و اولاند؛
ایران و فرانسه ۲۰ سند همکاری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه ۲۰ سند همکاری در زمینه های انرژی، صنعت، گردشگری، بهداشت و درمان، آموزش عالی، ارتباطات، کشاورزی، کشتیرانی، محیط زیست و حمل و نقل هوایی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند ، عصر پنجشنبه به وقت محلی در کاخ الیزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و فرانسوا اولاند روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه امضا شد.

سند «نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه»  به عنوان نخستین سند به امضای وزیران خارجه ایران و فرانسه رسید، یادداشت تفاهم همکاری‌های مالی میان دو کشور را وزیران اقتصاد و یادداشت تفاهم در حوزه  صنعتی و اقتصادی را وزیران صنعت ایران و فرانسه امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات را وزیران ارتباطات دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز توسط رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر خارجه فرانسه امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری به امضای وزیر خارجه فرانسه و رییس سازمان گردشگری رسید و سند همکاری در زمینه بهداشت و دارو را نیز وزیران بهداشت دو کشور امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تحقیقات کشاورزی را وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگلداری فرانسه امضا کردند.

 سند همکاری در زمینه آموزش عالی و تحقیقات نیز به امضای وزارتخانه های علوم و تحقیقات دو کشور رسید.

یادداشت تفاهم همکاری‌ در بخش حمل و نقل توسط وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر محیط زیست و توسعه پایدار فرانسه امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری و پژوهش بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران و موزه لوور امضا شد.

 توافق در زمینه حمل و نقل هوایی به امضای رییس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل ایرباس رسید.

توافق برای خرید ۱۱۸ هواپیمای مسافربری تجاری را رییس هیات مدیره و مدیرعامل ایران ایر و مدیرعامل ایرباس امضا کردند.

توافق برای توسعه فرودگاه‌ امام خمینی(ره) با شرکت ADP بین رییس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) با رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ADP  امضا شد.

توافق بین شرکت ونسی و وزارت راه و شهرسازی برای طراحی و ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به امضای مدیرعامل شرکت ونسی و رییس فرودگاه های ایران و رییس سازمان هواپیمایی کشور رسید.

توافق دریایی برای همکاری در زمینه‌ راه و پایانه‌های خطوط کشتیرانی را مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رییس CMA و CGM امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شرکت سانوفی به امضای معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر عامل شرکت سانوفی رسید.

توافق بین کمپانی ملی نفت ایران و کمپانی توتال توسط مدیرکل شرکت ملی نفت ایران و رییس استحصال توتال امضا شد.

 یادداشت تفاهم در زمینه آب تهران توسط معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و مدیر کل سوئز امضا شد.

توافق کشاورزی بین کایکو  و گلدن گروپ در زمینه پروژه گلخانه‌ای برای تولید ۹ هزار تن گوجه‌ فرنگی در سال با استفاده از فناوری بالا و صرفه‌جویی در آب و انرژی به امضای مدیر تولید گروه کایکو و مدیر گلدون گروپ رسید.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر