اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امشب برف و باران در ۸ استان شروع می شود / هشدار برای اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی



اخبار,اخبار اجتماعی,برف و باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور از بعدازظهر خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌‌های صورت گرفته احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

احد وظیفه درباره وضعیت هوای کشور اظهار کرد: از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی با پرفشار سرد از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا در نوار شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و سپس سه شنبه شب تا چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهد شد.

 

در این مدت گذر این سامانه موجب کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد شدید در مناطق یاد شده خواهد شد. شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق گاهی موجب بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر بارش برف در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و اردبیل و از اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های گیلان، شمال زنجان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

وظیفه بااشاره به این مطلب که بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد، گفت: بارش باران و وزش باد در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف در مناطق کوهستانی کرمان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی بابیان این مطلب که چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید (بیشینه باد حدود 50کیلومتر بر ساعت) در هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در پاره ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گردوخاک خواهد شد، گفت: اواخر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس و روز پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

اخبار اجتماعی - میزان


ویدیو مرتبط :
کندی تردد در جاده های کوهستانی سردسیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران در راه است/ امکان اختلال تردد در جاده های کوهستانی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,سازمان هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در استان های شمال و شمال غرب و غرب کشور با ورود سامانه جدید بارشی خبر داد.

امیر سرکرده گفت: امروز هوای تهران در گرم ترین ساعت به 16 درجه بالای صفر می رسد. هوای تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه است. روز دوشنبه نیز تهران هوای تهران ابری با وزش باد و در ارتفاعات ارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: موج جدید بارشی که از عصر امروز وارد کشور می شود تا روز سه شنبه در شمال غرب، سواحل خزر و شمال شرق کشور فعالیت می کند. براثر فعالیت این سامانه شاهد بارش برف و باران و اختلال در تردد جاده های کوهستانی خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی بارش ها از عصر یک شنبه در استان های آذربایجان شرق، غربی، گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل آغاز می شود و این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. روز دوشنبه نیز بارش در استان خراسان شمالی پیش بینی می شود.

 

 اخباراجتماعی  -  میزان