اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امشب، سخنان روحانی با مردم درباره مذاکرات


رییس جمهور امشب با مردم گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور امشب با مردم گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت.

 همزمان با سوم آذر پایان مهلت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بعد از بخش خبری ساعت 21 امشب با مردم گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
سخنان مهم و جذاب دکتر عباسی در مورد روحانی و مذاکرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب سخنان روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای و قیمت‌های نفت



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سخنان روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای

 

 اخبار سیاست خار جی  - بازتاب سخنان روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای و قیمت‌های نفت

بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران درباره چشم انداز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و دلایل سقوط قیمت های جهانی نفت، واکنش وزیر نفت ایران به اخبار منتشره درباره توافق ایران و روسیه بر سر قرارداد نفت در برابر کالا و واکنش ایران به ترور یکی از مقامات فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران به بازتاب سخنان رئیس جمهور درباره قیمت های نفت و همچنین مذاکرات هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، سایت خبری «البوابه» با انتشار مطلبی از خوشبینی رئیس جمهور ایران نسبت به مذاکرات هسته ای سخن گفته است. این سایت می نویسد به گفته حسن روحانی، ایران خود را متعهد به پیمودن راه دشوار پیش رو در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 می داند. روحانی گفته هرچند راه دشواری در مذاکرات هسته ای در پیش رو قرار دارد، اما پیمودن این راه دشوار نیازمند تلاش مضاعف برای دستیابی به هدف هایمان است.

اما بیش از این موضوع، دیدگاه روحانی درباره دلایل سقوط قیمت های جهانی نفت مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «نشنال» امارات از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دلیل سقوط قیمت نفت را خیانت برخی از کشورها دانسته که مشخصاً اشاره به مخالفت عربستان سعودی با کاهش سطح تولید داشته است. روحانی گفته سقوط قیمت های نفت تا اندازه ای با انگیزه های سیاسی صورت گفرفته و نتیجه توطئه ای علیه منافع منطقه، مردم مسلمان و جهان اسلام است.

در میان دیگر مطالب، برخی مطبوعات و رسانه ها واکنش وزیر نفت ایران به گزارش های منتشره درباره توافق ایران و روسیه بر سر قرارداد نفت در برابر کالا را بازتاب داده اند. روزنامه «تایمز اقتصادی» هند با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، نزدیک بودن تهران و مسکو به توافق بر سر قرارداد نفت در برابر کالا را تکذیب کرده است. این روزنامه اشاره می کند که پیشتر، آلکسی اولیوکایف، وزیر اقتصاد روسیه اظهار امیدواری کرده بود قرارداد مذکور برای دریافت نفت از ایران در مقابل صدور غلات و تجهیزات به این کشور، به زودی نهایی و عملیاتی شود.

در نهایت، برخی رسانه های اسرائیلی، از جمله سایت خبری «آروتز شوا»، واکنش ایران به ترور یکی از مقامات فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل را مورد توجه قرار داده اند. این سایت می نویسد ایران و همچنین ترکیه، روز گذشته کشته شدن زیاد ابو عین، مقام ارشد فلسطینی را محکوم کرده اند. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کرده ترور ابوعین از سوی رژیم اسرائیل، اشاره کرده که این اقدام، نمونه دیگری است که ماهیت جنایتکار رژیم اسرائیل را اثبات می کند. افخم اشاره کرده تکرار این اقدامات از سوی رژیم اسرائیل، موضوعی است که در گزارش های سازمان های بین المللی نیز ذکر شده است.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک