اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امشب، آغاز بارش برف و باران در 8 استان


مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور از بعدازظهر خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌‌های صورت گرفته احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور از بعدازظهر خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌‌های صورت گرفته احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

احد وظیفه درباره وضعیت هوای کشور اظهار کرد: از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی با پرفشار سرد از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا در نوار شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و سپس سه شنبه شب تا چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهد شد. در این مدت گذر این سامانه موجب کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد شدید در مناطق یاد شده خواهد شد. شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق گاهی موجب بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر بارش برف در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و اردبیل و از اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های گیلان، شمال زنجان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

وظیفه بااشاره به این مطلب که بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد، گفت: بارش باران و وزش باد در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف در مناطق کوهستانی کرمان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی بابیان این مطلب که چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید (بیشینه باد حدود 50کیلومتر بر ساعت) در هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در پاره ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گردوخاک خواهد شد، گفت: اواخر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس و روز پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بررسی بارش برف و باران در استان‌های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف و باران در 15 استان



اخبار ,اخبار اجتماعی ,ریزش برف و باران در 15 استان

اخبار اجتماعی - بارش برف و باران در 15 استان/ جاده هراز مسدود شد

در یازدهمین روز از سال 93 شاهد ریزش برف و باران در 15 استان کشور هستیم. همچنین جاده هراز به علت بارش برف شدید و کولاک مسدود شده است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پلیس راهور، برابر اعلام پلیس راه استان مازندران جاده هراز به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی از ساعت 08:00 امروز دوشنبه 93/01/11 تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 

همچنین در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل و گیلان (اکثر جاده ها ) مازندران (ارتفاعات هراز وکرج چالوس ) چهارمحال و بختیاری (جاده کوهرنگ مسجد سلیمان ) بارش برف و در استانهای مازندران، همدان - چهارمحال و بختیاری - فارس خوزستان - کرمانشاه -قزوین - اصفهان - کهگیلویه و بویراحمد - تهران و البرز بارش باران اعلام شد، سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

 

تردد بدون زنجیر چرخ در گیلان ممکن نیست

ایسنا نوشت: هم‌زمان با یازدهمین روز از فصل بهار و در پی ورود جبهه‌ی هوای سرد و بارش‌زا از عصر دیروز(یکشنبه دهم فروردین‌ماه) بارش برف بخش‌های غربی استان گیلان را سفیدپوش و مسافران را غافلگیر کرد.

 

در پی بارش برف که از ظهر دیروز (یکشنبه دهم فروردین‌ماه) در غرب استان گیلان آغاز شده است، گردنه‌ی حیران در محور مواصلاتی آستارا به استان اردبیل مسدود شد و صدها خودرو در این جاده گرفتار شدند.

 

از زمان آغاز بارش برف، در ارتفاعات شهرستان‌های آستارا و تالش 35 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

 

بارش برف و کولاک شدید سبب شد تا پلیس از تردد خودروها در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان از قبیل گردنه‌ی حیران و اسالم به خلخال ممانعت کند.

 

سرهنگ «مهیار رستگار» رئیس پلیس راه استان گیلان، از همه‌ی مسافرانی را که قصد تردد از محورهای برف‌گیر استان را دارند، خواست بدون همراه داشتن زنجیر چرخ از تردد و سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: رانندگان با توجه به بارش برف در محورهای «آستارا - اردبیل» و «اسالم - خلخال» و بارش برف و باران در مناطق جلگه‌ای استان همه‌ی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

سرهنگ رستگار خطاب به هم‌وطنانی که قصد ورود به استان گیلان را دارند، توصیه کرد به‌هنگام تدارک مقدمات سفر، لباس گرم و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند و باک‌های خودروهای خود را با سوخت پر کنند.

 

البته خبرگزاری نسیم دراین باره نوشت: بارش برف از شب گذشته در گیلان آغاز شده و سراسر استان را سفیدپوش کرده است. مسیر آستارا به اردبیل که به علت بارش سنگین برف مسدود شده بود بازگشایی شد. تردد در گردنه‌های برف‌گیر استان با زنجیر چرخ ممکن است. تمامی راه‌های مواصلاتی استان گیلان به استان‌های همجوار باز است.

 

شهر رشت در شب گذشته ۲۵ درجه‌ کاهش دما داشته است. مسیر سیاهکل به دیلمان در شهرستان سیاهکل نیز به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود که با تلاش راهداران، نیمه شب گذشته بازگشایی شد. پلیس راه از مردم خواسته که از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند

 

------------------------------------------

 

اخبار اجتماعی -  گیلان یک دست سفیدپوش شد/ کاهش 25 درجه ای دما دررشت

بارش برف از شب گذشته در گیلان آغاز شده و سراسر استان را سفیدپوش کرده است.

مسیر آستارا به اردبیل که به علت بارش سنگین برف مسدود شده بود بازگشایی شد. تردد در گردنه‌های برف‌گیر استان با زنجیر چرخ ممکن است. تمامی راه‌های مواصلاتی استان گیلان به استان‌های همجوار باز است.

 

شهر رشت در شب گذشته ۲۵ درجه‌ کاهش دما داشته است. مسیر سیاهکل به دیلمان در شهرستان سیاهکل نیز به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود که با تلاش راهداران، نیمه شب گذشته بازگشایی شد. پلیس راه از مردم خواسته که از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین ,ایسنا ,نسیم