اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امسال خانه چند درصد گران می‌شود؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - پیش‌بینی سکاندار مسکن تهران درباره قیمت خانه
امسال خانه چند درصد گران می‌شود؟

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: انتظار افزایش قیمت مسکن خارج از میزان رشد و تورم در جامعه را نداریم و افزایش قیمت در بازار مسکن تا پایان سال بین 25 تا 30 درصد خواهد بود و این میزان همگام با تورم پیش خواهد رفت.

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در بازار مسکن مولفه‌های زیادی تاثیرگذار هستند که قدرت خرید مردم، میزان تسهیلات بانکی از جمله مهم‌ترین این عوامل به شمار می‌روند.

وی افزود: بحث تورم عمومی در جامعه و وضعیت معامله‌هایی که در بازارهای رقیب با بازار مسکن مد نظر قرار دارد، همچنین بحث کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری‌ها از مسائلی است که در این حوزه قابل توجه است.

واحدی با بیان اینکه باید سود منطقی در سرمایه‌گذاری‌های بازار مسکن در نظر گرفته شود، اظهار کرد: هنوز اقدامی که بانک مرکزی در این رابطه انجام داده، در ریزش سهام‌های بازار بورس تاثیر نداشته؛ به طوری که مقداری از سرمایه‌ها از یازار مسکن به سمت بازار بورس رفته است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران درباره بازار مسکن در سال جاری اظهار کرد: قیمت خانه از میزان تورم عمومی در جامعه بالاتر نخواهد رفت و در صورت کمک بانک مرکزی به این بخش می‌توانیم به اقتصاد کلان کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خانه تا پایان سال بین 25 تا 30 درصد خواهد بود، افزود: در حال حاضر دوره رکود و ثبات در بازار مسکن است و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا پایان سال به همین روال پیش رود.

واحدی با اشاره به اینکه موضوع مسکن در بسته رکود تورمی در عنوان چهارم مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: در صورت همکاری بانک مرکزی، این بخش از اقتصاد از رکود خارج می‌شود چرا که یکی از مولفه‌های اصلی در بخش اقتصاد کلان، حوزه مسکن است.
اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گران ترین خانه ای که دیده اید..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرکز آمار: قیمت هر متر خانه 51 درصد گران شد (+جزئیات)



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - مرکز آمار: قیمت هر متر خانه 51 درصد گران شد

مرکز آمار ایران از افزایش قیمت خرید مسکن، زمین و اجاره در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایسنا، بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول سال 92 برای تمام شهرهای کشور از سوی مرکز آمار بیانگر آن است که قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی 51 درصد و اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در کشور حدود 26.8 درصد در نیمه‌ی اول سال 92 نسبت به نیمه اول سال 91 افزایش یافته است.

بنابراین گزارش؛ متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود 678 هزار و 100 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 8.6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 49.1 درصد افزایش داشته است.

هم چنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و 452 هزار و 300 تومان بوده که نسبت به دوره‌ی قبل 17.8 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 51.3 درصد افزایش دارد.

بر این اساس متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی حدود شش هزار و 700 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 15.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.8 درصد افزایش دارد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا