اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امروز، مذاکرات 3 جانبه ایران، آمریکا و اشتون


وزیر امور خارجه كشورمان اعلام كرد: مذاكرات سه جانبه ایران ، آمریكا و كاترین اشتون بعد از ظهر امروز و پس از ناهار كاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه كشورمان اعلام كرد: مذاكرات سه جانبه ایران ، آمریكا و كاترین اشتون بعد از ظهر امروز و پس از ناهار كاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان كه برای پنجمین دور مذاكرات ایران و كشورهای ١+ ٥ صبح  امروز به همراه تیم هسته ای و مشاوران عازم وین شد ، در مسیر رفت در حالی كه خبرنگاران و عكاسان برای گرفتن تصویر به اتاق كار وی و تیم هسته ای در هواپیما رفتند در گپ و گفتی با خبرنگاران نكاتی را مطرح كرد.

 ظریف كه در حال مطالعه متنی در لپ تاپ بود ، گفت : مقاله خوبی را عده ای از علمای قم نوشته اند كه مبنای فقهی فتوای مقام معظم رهبری به فتاوای شیخ طوسی و هزار سال پیش درباره حرمت استفاده از سلاح های سرد كه در آن زمان وجود داشته باز می گردد.
 
ظریف با اشاره به اینكه برای نزدیك كردن دیدگاه ها همواره راه حلی وجود دارد بیان كرد: برای ما فتوای مقام معظم رهبری عینی تر از هر چیزی است . البته قانون گذاری نیز می توان كرد و مبانی فقهی را می توان به مبانی قانونی تبدیل كرد.
 
وزیر امور خارجه كشورمان همچنین درباره آغاز نگارش متن توافق نهایی با اشاره به اینكه قطعا نگارش متن از امروز آغاز نخواهد شد ، بیان كرد: امروز پس از ناهار كاری بنده و خانم اشتون مذاكرات سه جانبه ایران ، آمریكا و خانم اشتون برگزار می شود.
وی با خنده به خبرنگاران گفت كه مذاكرات سه جانبه بعد از ناهار و قبل از فوتبال است.
 
ظریف در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران درباره نتیجه فوتبال ایران و نیجریه نیز گفت: انشالله می بریم.
 
 بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه پیش از این در ابتدای سفر نیز برای آغاز نگارش متن توافق نهایی در این دور ابراز امیدواری كرده بود.
 
سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای نیز روز گذشته اعلام كرد: دو طرف در این دور مصمم به آغاز نگارش متن توافق نهایی هستند.
 
وزیر امور خارجه كشورمان در این سفر چندین بار به سراغ مشاورین و اعضای تیم هسته ای كه در بخش دیگری از هواپیما مستقر بودند، رفت و مشورت هایی نیز با آنها داشت.

 در این دور از مذاكرات هسته ای اعضای تیم هسته ای سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، رحیمیان و امیری وزیر امور خارجه را همراهی می كنند . علاوه بر این ممتاز و تعدادی دیگر از مشاورین نیز همراه تیم هسته ای كشورمان حضور دارند.


ویدیو مرتبط :
اخم کرملین | آغاز مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا برای توافق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا/ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد


مذاکرات سه جانبه جان کری، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف که از بعد از ظهر دیروز آغاز شده بود دقایقی پیش از سرگرفته شد.

 

 

ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار سه جانبه با همتای امریکایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:همچنان بین طرفین فاصله هست ولی باید تلاش کنیم.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف در حالی که محل اقامت خود را در هتل به سمت محل برگزاری نشست سه جانبه با همتای امریکایی و اشتون ترک می کرد در جمع خبرنگاران در این باره که آیا طرفین پیشرفت داشته اند یا خیر؟ اظهار داشت: پیشرفت حتما وجود داشته ولی هنوز فاصله وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که فاصله چقدر کم شده گفت: فاصله هست ولی باید تلاش کنیم ببینیم به کجا می رسیم.
/مهر