اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام را ابزار انتقامجویی نكنید



اخبار,اخبارسیاسی,مجید انصاری

 

 اخبار سیاسی  -  مجید انصاری:
امام را ابزار انتقامجویی نكنید

اعلام مواضع مجمع روحانیون درباره اعتقاد آرمان اصلاح‌طلب به راه امام‌خمینی (س)

اعضای مجمع روحانیون مبارز در آخرین جلسه‌ خود از عملكرد تیم مذاكره‌كننده هسته‌یی تقدیر و تشكر كردند. در این نشست اعضای مجمع روحانیون مبارز ضمن نكوهش و محكوم كردن مجدد حوادث تلخ ناشی از اقدامات خشونت باری كه گروه‌های افراطی به نام اسلام انجام می‌دهند با توجه به برگزاری كنفرانس مقابله با جریانات تكفیری در قم آن را اقدامی لازم وقابل ستایش دانستند. اعضای این مجمع ابراز امیدواری كردند: رهبران مذهبی سنی و شیعه جهان اسلام با وحدت كلمه و تكیه بر مشتركات اسلامی، مردم مسلمان و كشورهای اسلامی را از خطر افراطی‌گری برهانند.

 

روحانیون مبارز با تاكید بر نظرات امام بزرگوار كه وحدت را تنها راه مقابله با بدخواهان دنیای اسلام می‌دانستند از رهبران دینی جهان اسلام درخواست كردند كه در این شرایط ویژه‌یی كه منطقه خاورمیانه درگیر آن است، دولت‌های كشورهای اسلامی را به اعتصام به حبل‌الله وحدت و یگانگی الهی توصیه كنند تا آن را نصب‌العین خود قرار دهند و از تفرقه بپرهیزند و بدانند كه اندیشه‌های وحدت‌آفرین امام خمینی، همواره سرمایه بزرگی فراروی مسلمانان خواهد بود.

 

توصیه‌های مكرر آن بزرگوار بر وحدت جهان اسلام امروز نیاز و شرط حتمی برای توفیق در راه مبارزه با جریانات افراطی در هر شكل آن از جمله داعش است. مجمع روحانیون مبارز همچنین خاطرنشان كردند: با اعتقاد راسخ به آرمان اصلاح‌طلبی بر این باور است كه امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه،  هویت همیشه درخشنده انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

 

كسانی كه با منش و منهج امام خمینی فاصله پیدا كرده‌اند، حقیقت مكتب و راه نورانی آن پیشوای كم نظیر را نشناخته‌اند و با آرمان اصلاح‌طلبی فاصله گرفته‌اند. در پایان جلسه مجمع روحانیون پس از بررسی آخرین وضعیت مذاكرات هسته‌یی از زحمات مذاكره‌كنندگان و دولت محترم تقدیر و آرزو كرد كه خیر و بركت و امید و موفقیت در پایان این گفت‌وگوها نصیب ملت ایران شود.


 اخبار سیاسی  - اعتماد 


ویدیو مرتبط :
ابزار طاها | نمایندگی مستقیم فروش ابزار نووا ( NOVA Tools )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار امام جمعه كازرون به آیت الله دستغیب: از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكنید



 

 

هشدار امام جمعه كازرون به آیت الله دستغیب: از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكنید

 

امام جمعه كازرون گفت: علی محمد دستغیب از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكند و از گذشته درس بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: مردم نشان دادند در زمان مواجه شدن انقلاب با خطر و تهدید به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم گیلان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی متعلق به خود مردم است و نگهبان اصلی این نظام مردم هستند و تنها راه خلاص شدن از شر دشمنان مایوس شدن آنهاست.

وی با بیان اینكه در استان فارس نیز یكی از روحانیون در سال‌های گذشته منادی و منشاء اختلاف بود و از اول انقلاب نیز خون به دل شهید دستغیب كرد ادامه داد: نخستین كسانی كه در شیراز به مسجد حمله كردند به اجازه همین فرد و طرفداران وی بوده است و این فرد دعوت به خود می‌كند نه دعوت به خدا.

امام جمعه كازرون با اشاره به مطالب اخیر بیان شده از سوی یكی از نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان و تهیه خوراك برای دشمن و رسانه‌های بیگانه خاطرنشان كرد: این شخص باید مراقب باشد و عاقبت به شر نشود و همچنین از مریدپروری و اختلاف‌انگیزی‌ها دست بردارد.

خرسند با بیان اینكه علی محمد دستغیب از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكند ابراز داشت: در سفر مقام معظم رهبری به قم مراجع خدمت ایشان رسیدند و چطور می‌توان گفت كه حامی انقلاب نیستند و تضیعف نظام را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: مراجع تقویت نظام را واجب می‌دانند به جز كسانی كه خودشان، خودشان را مرجع خوانده‌اند.

امام جمعه كازرون در ادامه از دادسرای ویژه روحانیت خواست تا با فتنه‌انگیزی‌های یكی از نمایندگان فارس در مجلس خبرگان برخورد كند و بین كسانی كه اشتباه انجام داده‌اند و كسانی كه با نظام الهی و ولایی درافتاده‌اند تفكیك قائل شود.

خرسند در این زمینه اضافه كرد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان باید در صلاحیت علی محمد دستغیب تجدید نظر كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 دی ماه سالروز ابلاغ فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت: فروپاشی كمونیسم و مكتب الحادی را كسی باور نمی‌كرد اما امام راحل با اتكال به خداوند این فروپاشی را پیش‌بینی كرد و این پیغام را به گورباچف رساند كه تاریخ مصرف كمونیسم گذشته و باید در موزه‌های تاریخ دنبالش گشت.

امام جمعه كازرون با بیان اینكه امام خمینی (ره) فروپاشی نظام سرمایه‌داری و آمریكا را نیز پیش‌بینی كرده است خاطرنشان كرد: این یك وعده الهی بوده و علامت‌های آن نیز نمایان است و همین بحران اقتصادی موجود در دنیا كه نتیجه نظام تبعیض‌آمیز سرمایه‌داری بوده مقدمه‌ای برای فروپاشی نظام سرمایه‌داری است.

خرسند در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قیمت‌گذاری نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها در شهرستان كازرون خواستار نظارت بر طبخ و كیفیت آن از سوی فرمانداری، شورای آرد و نان، تعزیرات، امور صنفی و مسئولان ذی‌ربط شد.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت نان در كازرون ادامه داد: در این شهرستان نان گران و سبك شده و همچنین تنزل كیفیت پخت داشته است كه باید بر آن نظارت داشت و از حقوق مردم دفاع شود.

امام جمعه كازرون با بیان اینكه دولت، هدفمندی یارانه‌ها را با اقتدار آغاز كرده است، خواستار نظارت بیشتر و برخورد با متخلفان شد و تصریح كرد: مسئولان شهرستان كازرون مدبرانه مشكل كیفیت و توزیع نان در این شهرستان را حل كنند...../تحلیل:عصرایران