اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه مشهد: رفسنجانی جزو سران فتنه نیست



 

 

امام جمعه مشهد: رفسنجانی جزو سران فتنه نیست

 

 

امام جمعه مشهد گفت: توجه به مسائل حوزه های علمیه از نزدیك، برای مقام معظم رهبری موضوعیت داشته اما غیر از اینها باید گفت، سفر رهبر معظم انقلاب به قم در راستای مدیریت جریان فتنه سال ۸۸ بود و تداوم مدیریت، این سفر را اقتضا می كرد.

 

به گزارش ایسنا، سیداحمد علم الهدی در جلسه تحلیل و بررسی دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به قم در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب، فتنه را از قبل مدیریت كردند و تنها قدرتی كه فتنه را مهار كرد، مدیریت رهبری بود. انتخابات در خرداد ۸۸ بود و زمزمه و جریان رئیس جمهوری از اول فروردین ۸۸ در بین مردم شروع شد، اما رهبر معظم انقلاب از آبان ۸۷ فتنه را پیش بینی كردند. هنوز هم آقا فتنه را مدیریت می كنند و ادامه دارد به طوری كه هم اكنون هم این مدیریت تمام نشده است.

عضو مجلس خبرگان در خصوص نقش و جایگاه هاشمی رفسنجانی گفت: آنچه امروز با آن مواجه هستیم، سران فتنه هستند و مسلم است كه رفسنجانی جزو آنها نیست و در مجموعه فتنه نیست و اگر كسی تحلیل كند این تحلیل درست نیست.

وی تصریح كرد: وقتی تهاجم علیه رهبری شروع شد، مجلس خبرگان باید وارد عمل می شد. بی تردید این اقدام باید از حوزه ریاست شروع می شد و وقتی حوزه ریاست وظیفه اش را انجام نداد، خود اعضای مجلس خبرگان تشكلی را درست كردند و از رهبری دفاع كردند. این حداقل گلایه ما از رفسنجانی است و تا وقتی این مسئله جبران نشود، گلایه ما ثابت است. این اصل قضیه است؛ بخش دیگرش اینكه ما حق نداریم ایشان را تخریب كنیم.

علم الهدی در پاسخ به سوال دیگری كه چرا سران فتنه را محاكمه نمی كنند، گفت: اینكه چرا سران فتنه را محاكمه نمی كنند، به قوه قضائیه مربوط است و كاری نداریم، اما اگر سران فتنه محكوم شوند نهایت به زندان می افتند در حالی كه زندان نفرت اجتماعی و ورشكستگی اجتماعی از هر چیزی بدتر است و شگردشان این است كه سران فتنه سه نفر نیستند و می خواهند «خاتمی» را از دو نفر دیگر جدا كنند و لابی هایی كرده اند و می كنند، زیرا خاتمی تنها كسی است كه می تواند جریان های سیاسی لائیك اصلاحات را بازسازی كند.

وی تاكید كرد: بی تردید اگر این آقا (خاتمی) بیاید، با ورودش حتی قبل از انتخابات مجلس، دوباره جریاناتی را به راه خواهد انداخت كه باید نگذاریم چنین شود. نباید كاری كنیم كه یكی از اینها دوباره به میدان بیاید، اینها در مقام لابی كردن هستند و اگر بیایند، اصلاحات را بازسازی می كنند و دوباره بساط فتنه پهن می شود.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
امام جمعه تهران: سران فتنه توبه کنند، آقا میبخشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ عماد افروغ به امام جمعه مشهد



 

 

عماد افروغ , امام جمعه

 

عماد افروغ در خبرآنلاین نوشت:

امام جمعه محترم مشهد در نماز جمعه مورخ 30/10/90 مطالبی ایراد فرمودند که ظاهراً تعریضی به عرایض بنده در برنامه پارک ملت بوده است. با تشکر از ایشان و با استناد به عبارات ایشان توضیحاتی به عرض خوانندگان محترم می رسانم. ایشان می فرمایند:

"نقد سازنده از عملکرد کارگزاران نظام اشکالی ندارد، اما نقد از خود نظام قابل قبول نیست. زیرا نظام خودش قابل نقد نیست"

"امروز بر روی کره زمین برای اجرای عدالت آیا از نظام بالاتر و مؤثرتر نظامی وجود دارد."

اولاً جای سپاس است که نقد از عملکرد کارگزاران را بلا اشکال دانسته اند، که این بخشی از عرایض بنده است. ثانیاً اگر به همین عبارات ایشان توجه شود، کاملاً معلوم نیست که ایشان نظام را هدف یا ابزار دانسته اند. آنجا که تصریح می فرمایند که " نظام خودش قابل نقد نیست" معلوم می شود که جایگاه هدف به آن اعطا کرده اند، اما آنجا که می فرمایند" برای اجرای عدالت، آیا از نظام ..." معلوم می شود که نقش ابزار به آن داده اند و هدف را اجرای عدالت دانسته اند. به علاوه جای این پرسش از ایشان هست که اگر نظام هدف است، ابزار آن کدام است؟ به هرحال تمام حرف بنده این است که آنچه جنبه ابزار یا تقدم رتبی دارد قدرت و حکومت است و آنچه تقدم ارزشی دارد، اهدافی است که حکومت یا نظام دنبال می کند. عین عبارت بنده در برنامه پارک ملت ناظر به همین مضمون است: " ما قدرت را برای چیزی می خواهیم. آن چیز است که جهت می دهد و تقدم ارزشی دارد و برای آن تقدم ارزشی است که حکومت باید تشکیل داد که طبعاً این حکومت اصطلاحاً تقدم رتبی دارد".

بیش از این تصدیع نمی دهم و عرایض خود را با نقل قول هایی از امام راحل (ره) خاتمه می بخشم.

" تمام تشکیلاتی که در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است و تمام چیزهایی که انبیا از صدر خلقت تا حالا داشتند و اولیای اسلام تا آخر دارند، معنویات اسلام است، عرفان اسلام است، معرفت اسلام است، در رأس همه امور این معنویات واقع است، البته اقامه عدل است، لکن غایت نهایی معرفی خداست و عرفان اسلام"(امام خمینی، صحیفه نور، ج 20، ص 170)

" حکومت وسیله ای است برای تحقق بخشیدن به هدف های عالی، عهده دار شدن حکومت فی حد ذاته شأن و مقامی نیست، بلکه وسیله انجام وظیفه اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه اسلام است..." (همان، ج 4، ص 397)

" بدیهی است تصدی حکومت به دست آوردن یک وسیله است، نه اینکه یک مقام معنوی باشد، زیرا اگر مقام معنوی بود، کسی نمی توانست آن را غصب کند یا رها سازد. هرگاه حکومت و فرماندهی وسیله اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانه اسلام شود، قدر و ارزش پیدا می کند و متصدی آن صاحب ارجمندی و معنویت بیشتر می شود"( همان، ج 4، ص، 417)

با سپاس از خداوند متعال که ما را از نعمت جمهوری اسلامی برخوردار نمود و تشکر مجدد از امام جمعه محترم مشهد.../فرارو