اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه تهران: 1+5 باید با ایران کنار بیاید


امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره‌کننده ما نیز به پشتوانه تفکر دینی کشور جلو رفته است، بنابراین آن‌ها (1+5) مجبور است با ایران کنار بیاید و نمی‌تواند ایران را به زانو دربیاورند زیرا ملت ما با قدرت هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت تهران گفت: ملت ما با اراده‌ای که از خود نشان داده به دنیا فهمانده است که هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: استکبار به معنی خودبزرگ‌بینی است و ما این خودبزرگ‌بینی را در ژست اعضای 1+5 هم می‌بینیم.

وی افزود: خدا را شکر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، وزیر محترم خارجه و همراهان ایشان از نظر متانت و قدرت بیان جوری حرکت کرده‌اند که سیاست‌های ایران برای دنیا روشن شد و میلیاردها ملت روی زمین فهمیدند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و متوجه شدند که منطق جمهوری اسلامی منطقی است که سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند.

امامی کاشانی با بیان این‌که طبق منطق کشورها باید از نظر انرژی هسته‌ای نیازهای خود را برآورده کنند تأکید کرد: همه کشورها باید به حقوق خود دست بیابند و استیفای حق وظیفه‌ای است که برای جهان بشریت و جمهوری اسلامی ایران مبنا و اصل است. همچنین مبنای ما بر اساس اصل اسلام است و منادی تفکر اسلامی نیز قانون اساسی و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است. ما چنین کشور منسجم و متحدی را داریم که زیر خیمه ولایت فقیه، مردم، مجلس و رهبری همگی یک حرف متحد را می‌زنند.

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما نیز به پشتوانه تفکر دینی کشور جلو رفته است، بنابراین آن‌ها (1+5) مجبور است با ایران کنار بیاید و نمی‌تواند ایران را به زانو دربیاورند زیرا ملت ما با قدرت هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات گروه‌های تکفیری و تندرو در منطقه تصریح کرد: گروه‌های تکفیری همان خوارج هستند که در زمان امیرالمؤمنین نیز وجود داشته‌اند و همین افراد بودند که اقدام به کشتن علی (ع) کردند.

وی در بخش دیگری از نماز جمعه این هفته تهران در رابطه با تحولات اخیر بحرین گفت: چند شب پیش به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، عالم بزرگ بحرین ریختند و او را اذیت کردند و ما این هجوم‌ها را محکوم می‌کنیم. همچنین حرکت‌های زشتی که دشمنان اسلام انجام می‌دهند نیز برخواسته از استکبار است، استکباری که از مجموع انحرافی که در اسلام به‌وجود آمده با استکباری که در دنیا وجود دارد توأم شده است.

همچنین امامی کاشانی بخش دیگری از خطبه‌های خود را به بحث لزوم امیدوار بودن و خوش‌بینی به آینده اختصاص داد و خاطرنشان کرد: امید به آینده و خوش‌بین بودن به زندگی آینده انسان قدرت می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق آیات و روایات ما نباید در کارهای خود فال بد بزنیم، زیرا امیدمان به آینده کاهش می‌یابد و دیگر کارهای را با اراده و قدرت انجام نمی‌دهیم، بنابراین باید در کارها از خدا کمک بخواهیم و اجازه ندهیم که مسائل ما را نسبت به آینده بدبین و دلسرد کنند.


ویدیو مرتبط :
آقاسی (شاید این جمعه بیاید شاید .اباصالح -امام مهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امام جمعه تهران: تمکین در برابر نظر شورای نگهبان پیروزی برجسته‌ای برای ملت ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

امام جمعه موقت تهران: تمکین در برابر نظر شورای نگهبان پیروزی برجسته‌ای برای ملت ایران است

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «مردم نشان دادند که به قانون تمکین دارند» گفت: تمکین در برابر نظر شورای نگهبان پیروزی برجسته‌ای برای ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «انتخابات برای دفاع، رقم زدن سرنوشت، وفاداری به امام، لبیک به خون شهدا و اجرای دستور ولی فقیه است» اظهار کرد: مردم همیشه نسبت به مسوولان چند قدم جلوترند، همانگونه‌ که به صورت خودجوش 9 دی را آفریدند. این بار هم مردم دشمن را مایوس می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به حساسیت انتخابات در این دوره گفت: انتخابات 40 میلیونی دوره گذشته، مشت محکمی به دهان دشمنان بود و خداوند نیامرزد سران فتنه را که این فرصت را بی‌خاصیت کردند. انتخابات این دوره نسبت به گذشته حساس‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «امام خمینی(ره) عصاره و نمونه‌ای از حقیقت اهل بیت(ع) است» خاطرنشان کرد: امام حقیقت دین را یافته بود و دین‌شناسی بود که شناختش از دین، خدا و ائمه فراتر از شناخت ذهنی بود. امام حق را یافته و ذوب در دین بود. امام خمینی چون خود را در چشمه زلال معنویت شسته بود، به آیینه‌ای تبدیل شده بود که دین خدا در وجودش قابل رویت بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که «خانه دل امام، خانه خدا بود» تصریح کرد: نشانه‌های آن هم ضجه‌ها و نمازهای شبانه وی بود. امام شخصیت استکبارستیزی داشت و از قدرت‌های بزرگ هیچ‌گاه نهراسید بلکه با جسارت و جراتی که داشت، قدرت‌های بزرگ را تحقیر و افسانه نفوذناپذیری ابرقدرت‌ها را باطل کرد. استکبارستیزی از خصایل مستمر امام بود و امام خمینی معتقد بود که باید با باج‌خواهان با قدرت مقابله کرد و سازشی با آن‌ها نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «امام به مردم ایران ایمان داشت» تصریح کرد: امام مردم ایران را از مردم صدر اسلام بالاتر دید و مطمئن بود که مردم بصیرت دارند و خلاف دین حرکت نمی‌کنند و خط‌شان خط ولایت است و جاذبه‌های مادی آن‌ها را نمی‌فریبد و از افراد فاسد حمایت نمی‌کند.

وی افزود: امام، اسلام را اسلام زندگی معرفی کرد. اسلام آمریکایی، اسلام منزوی، ذلت، سازش و ظلم پذیر است. اما اسلامی که امام معرفی کرد، اسلامی است که برنامه و مدیریت دارد، نظام‌مند است و برای نجات بشر از همه قیود آمده است. امام هم شعار داد و هم در عمل اثبات کرد که اسلام برای زندگی است و هندسه زندگی را باید از دین گرفت. امام خمینی(ره) علاوه بر استکبار، با مثلث روشنفکر بی‌تعهد به دین، متحجر مقدس‌معاب و التقاطی‌ها مبارزه کرد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد یک ساله مجلس شورای اسلامی یک شانس بزرگ برای مجلس است.

وی افزود: همان‌طور که خداوند در جنگ به ما کمک کرد، امروز نیز به مردم و ارتش سوریه کمک می‌کند و ما می‌بینیم که آن‌ها در مقابل عوامل صهیونیست پیش‌ روی کرده‌اند و امیدواریم پیروزی سوریه را به زودی ببینیم.

وی در پایان خطبه دوم نماز جامعه گفت: باید برای مردم عراق دعا کنیم. ما در عراق شش امام داریم، امنیت عراق هم برای ما دنیا و هم آخرت است و انفجارهای عراق نشان داد که دشمن دچار ضعف شده است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مسجد محل کسب آگاهی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی مردم است. مسجد باید تولید جدید و نوآوری و ابتکار داشته باشد. مسجد باید مطالبات جدیدی را پاسخ بدهد و در مقابل تقاضاهای نسل جوان عرضه داشته باشد و متولیان مسجد باید به روز و مخاطب‌شناس باشند./ایسنا