اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه اصفهان:برای کسب قدرت چند مزدبگیر را فرستادند تا حرم حضرت معصومه(س) را به هم بریزند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رهبر: برای کسب قدرت چند مزدبگیر را فرستادند تا حرم حضرت معصومه(س) را به هم بریزند/ اگر بداخلاقی‌ها ادامه پیدا کند، خشم عمومی ملت دامان آقایان را خواهدگرفت

امام جمعه اصفهان گفت: عده‌ای برای کسب قدرت، چهار تا رجاله و مزدبگیر را می‌فرستند که در کنار حرم حضرت معصومه (س) کفش و مهر پرتاب کنند و کام مردم را تلخ کنند. اگر این حرکت‌ها ادامه داشته باشد، خشم عمومی ملت دامان آقایان را خواهدگرفت.

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان در گفت‌و‌گو با نامه با شرم‌آور خواندن اتفاقات 22 بهمن در قم و هتک حرمت حضرت معصومه(س) گفت: هرکسی اتفاقات 22 بهمن قم را می‌بیند از این حرکت‌ها، اعلام انزجار می‌کند. این حرکات  به ساحت نظام ضربه وارد می‌کند. جمهوری اسلامی از اسلام و اخلاق سیاسی صحبت می‌کند، ما از حکومت رسول خدا و علی(ع) صحبت می‌کنیم و این حرکات در شان نظام ما نیست.

رهبر با اشاره به آسیب‌های ناشی از حوادث 22 بهمن قم ادامه داد: اتفاقات بدی افتاده است و رسانه‌های خارجی در حال بهره‌بردرای از این ماجرا هستند و مردم نیز در داخل از این اتفاقات احساس ناراحتی می‌کنند.

باید مشخص شود که چه کسی آتش به این خرمن زده است

او با بیان اینکه بی‌اخلاقی‌های ناگواری و بدی در حال اتفاق افتادن است، تأکید کرد: شکسته شدن حریم اخلاق مربوط به اشخاص نیست، بلکه به آبروی نظام مربوط می‌شود و آبروی نظام را زیر سؤال می‌برد. حق نداریم شخصی را که دوست نداریم، برخورد ضد اخلاق با وی انجام بدهیم ، آن هم در قم و در کنار حرم حضرت معصومه که اتفاق بسیار تلخی است.

این نماینده مجلس هشتم واکنش‌های مراجع و علما به ماجرای ناگوار 22 بهمن در شهر قم را بیانگر عمق این ماجرا دانست و گفت: اینکه چند نفر مزدبگیر را مزدور کنند و بیایند سخنرانی رئیس مجلس را بر هم بزنند، این بیشتر توهین به روز 22 بهمن است تا توهین به اشخاص، این توهین به حضرت معصومه (س) است.

رهبر تصریح کرد: ما معتقد هستیم اگر کسی واقعا طرفی را قبول ندارد، راهش این نیست که در یک روز مقدس که با حضور حماسی مردم همراه بود، این اتفاقات نادرست را رقم بزند. این حرکت‌ها بسیار زننده است و دستگاه ها باید پیگیر این ماجرا باشند و این افراد را شناسایی کنند.  باید مشخص شود که چه کسی آتش به این خرمن زده است. 

نباید اجازه بدهیم خلیفه‌کشی باب شود

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم خلیفه کشی باب شود، گفت: در این ماجرا قصه شخص نیست، مهم تر از اشخاص، حرمت نظام است و این اتفاقات به هر حال اتفاقات بدی است. ما باید ببینیم چه کسی تیر اول را پرتاب می‌کند و چه کسی جرقه آتش را روشن می‌کند. شان جمهوری اسلامی و شان حاکمیت دینی  با این حرکات پایین می‌آید .

وی ادامه داد: متأسفانه عملکردها و بداخلاقی‌ها تا جایی پیش رفته است که به اعتقادات مردم لطمه می‌زند و آبروی نظام را می‌برد و قضایایی از قبیل سواستفاده‌ها از مراسم مذهبی و عمومی اتفاق می‌افتد.

آنهایی که با ایجاد تنش، به دنبال سواستفاده های تبلیغاتی هستند، از خدا و مردم خجالت بکشند

رهبر با اشاره به دوران بنی‌صدر گفت: از زمان بنی صدر که آن اتفاقات افتاد، مردم یادشان نمی‌رود. این قضایا و این گونه بی‌اخلاقی‌ها به حساب افراد نوشته می‌شود. اتفاقات تلخ 22 بهمن در شهر قم موجبات ناراحتی رهبری انقلاب را فراهم کرد، باید پرسید که چگونه می‌‌شود این رفتار را جبران کرد؟

این نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم ادامه داد: این رفتار را بگذارید کنار مشکلات مردم، گرانی ها، گوشت، نان و ... تا زشتی این کارها  بیشتر حس شود، آن وقت تنفر مردم را از این بداخلاقی‌های سیاسی بیشتر خواهیم دید. وقتی در کنار گرفتاری ها این اتفاقاتات می‌افتد، ناراحتی مردم را موجب می‌شود، آن هم با آن حماسه که این مردم شریف در روز 22 بهمن به وجود آوردند.

رهبر مسئولان خطاب به برخی مسئولان و افرادی که به تنش‌های سیاسی در جامعه دامن می‌زنند، گفت: باید خجالت بکشند. بعضی ها، از خدا خجالت نمی‌کشند، از امام زمان خجالت نمی‌کشند، حداقل از مردم خجالت بکشند. آنهایی که با ایجاد تنش، به دنبال سواستفاده های تبلیغاتی هستند و مثلا در روز 22 بهمن می‌گویند زنده باد بهار، و بعد می ‌گویند نام امام زمان است، باید خجالت بکشند.

اینقدر برای ریاست تلاش نکنید

عضو سابق فراکسیون روحانیون مجلس هشتم ادامه داد: اگر این حرکت‌ها ادامه داشته باشد خشم عمومی ملت دامن آقایان را خواهد گرفت. آنهایی که با اسم دین و ولایت، شعار پر آب‌وتاب می‌دهند، اگر به این شعارها معتقد هستند، پس چرا عمل نمی‌کنند؟ مگر رهبری نگفتند اختلاف خیانت است؟ چه حرفی بالاتر از این و چه حکم واضح تر از این؟

رهبر با بیان اینکه آنهایی که می‌گویند ولی امر، باید از رهبری معظم اطاعت کنند، تأکید کرد: اینقدر برای ریاست تلاش نکنید. برای کسب قدرت می‌آیند چهار تا رجاله را پیدا می‌کنند و مقداری پول به آنها می‌دهند و می‌آیند در کنار حرم حضرت معصومه کفش و مهر پرتاب می‌کنند و کام مردم را تلخ می‌کنند. اینها باید شناسایی شوند و مشحص شود سرنخ این اتفاقات کجاست. وزارت اطلاعات باید این اتفاقات را پیگیر شود.

این سرکشی‌ها  و چموشی‌ها در شان مسئولان نظام نیست

او مناصب دنیایی را رفتنی خواند و گفت: مراجع و علما بارها گفته اند که وحدت رعایت بشود. اینها با این اقدامات تنش‌زا و با بداخلاقی‌هایی همچون برهم ریختن حرم حضرت معصومه (س)، به خون شهدا خیانت می‌کنند. این آقایان باید بدانند این مسئولیت‌ها رفتنی است و چیزی که می‌ماند رضایت خداست.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خداوند شاهد اعمال ماست، گفت: این سرکشی‌ها  و چموشی‌ها در شان مسئولان نظام نیست و آقایان باید زودتر به خود بیایند. باید با خدای متعال حساب‌هایشان را روشن کنند و بدانند که این رفتارها در محضر خداوند متعال بازخواست خواهد داشت./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
میلاد حضرت معصومه در حرم امام رضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله هاشمی: اگر دولت تدبیر نبود نمی‌توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم / سه بمب‌گذار در نماز جمعه، حرم رضوی و حرم حضرت معصومه دستگیر شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر این دولت نبود، نمی‌توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم و تلاش دولتمردان بود که پرونده هسته‌ای ایران مختومه اعلام شد و امیدوارم به زودی شاهد لغو کامل تحریم‌ها، از بین رفتن رکود، کاهش تورم و حل مشکلات داخلی و بین‌المللی باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که با حضور محققین، پژوهشگران، مسؤولین و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام (ره) برگزار شده بود، خاطر نشان کرد: این واحد از واحدهای خوب دانشگاه آزاد اسلامی است، که تاکنون موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده و توانسته در بخش‌های مختلف بدرخشد.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دانشگاه تا به امروز آموزش بوده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وارد مرحله جدید پژوهش شده است که این امر با استفاده از سامانه ساها که شامل 7500 آزمایشگاه است، امکان پذیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برای برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه، به شهادت دکتر مفتح در 27 آذرماه اشاره کرد و گفت: وحدت همه اقشار جامعه، خواسته اسلام و قرآن است.

وی اختلاف نظر و حتی اختلاف عقاید را برای انسان‌ها طبیعی دانست و گفت: آنچه که مذموم شده تنازع است که متأسفانه الان دنیای اسلام به اینجا رسیده است.

هاشمی رفسنجانی، با تقبیح افکار نادرست وهابی‌ها و تشریح فراز و فرود ظهور آنها در بدنه اسلام، گفت: جدیداً سر بر آوردند که دارند اسلام را بدنام و دنیا را نا امن می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اوضاع نامناسب کشورهای اسلامی در یمن، عراق، سوریه، بحرین، لبنان، نیجریه، لیبی، افغانستان و سومالی، گفت: اغلب اختلافات به خاطر تمسک به عقاید باطل است که می‌خواهند مسلمانان را در جهان خشن معرفی کنند.

وی اصرار رسانه‌های صهیونیستی و امپریالیسم برای معرفی داعش به عنوان دولت اسلامی را در راستای تبلیغ منفی علیه اسلام دانست و گفت: جنایت‌های این گروه در زمان بربریت انسان‌ها هم شاهد ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گفت‌وگوی امروز خود با رئیس مجلس سنای فرانسه، گفت: دنیای امروز به خاطر اوج گیری‌های اقدامات تروریستی نگران کننده و می‌توان گفت جنگ جهانی سوم است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تعالیم غلط نیروهای گروه‌های تروریستی، گفت: به آنها می‌گویند از محل قتل بر بال ملائک به بهشت می‌روید که این‌گونه خود را در انفجارات پودر می‌کنند و دیگران را می‌کشند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند و آنها را با بمب‌های ساعتی برای گرفتن خبر و اطلاعات به میان جمعیت‌ها می‌فرستند و از دور منفجر می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اشراف وزارت اطلاعات نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی، گفت: اخیراً سه نفر از شرق کشور وارد شده‌اند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمب‌گذاری کنند و مردم را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به سخنان این سه نفر، گفت: یک نفر را که برای توجیه عملیات در نماز جمعه آوردند، وقتی مردم را دید، گفته بود من که نیامدم مردم را بکشم، به من گفتند تو در آنجا نظامی‌ها را می‌کشی.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از اقدامات گروه‌های افراطی در تاریخ اسلام، گفت: همیشه بودند و خطرناک زمانی است که به سلاح کشتار جمعی دسترسی پیدا کنند که البته در موصل و بیجی عراق به مواد خطرناک رسیدند و این برای جهان نگران کننده است.

هاشمی رفسنجانی انفجار هواپیمای روسیه در مصر را نشانه‌ای از برنامه‌ریزی گروه‌های تروریستی برای نفوذ نیروهای خود در فرودگاه‌های مهم جهان دانست و گفت: در حالی که روسیه فکر می‌کرد شاید برای انتقام به داخل خاک آنان بروند، چنین کاری را با هواپیمای روسی در صحرای سینا کردند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، انفجارات پاریس و ربودن دختران تحصیل‌کرده در آفریقا را دو کار دیگر تروریست‌ها دانست و گفت: گاهی شهری را می‌گیرند، گاهی هواپیمایی را می‌اندازند و گاهی جایی را منفجر می‌کنند که بروز آنها در سایه اختلافات فرق اسلامی است.

وی با اشاره به مشترکات مسلمانان، گفت: به جای این همه اشتراکات بر یکی دو مسأله اختلافی تأکید می‌کنند و بر اساس آن مسلمانان را می‌کشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه دشمنان برای ایجاد اختلافات بین مسلمانان، مخصوصاً در حوزه و دانشگاه را جدی دانست و با اشاره به اقدامات وحدت آفرین شهید دکتر مفتح، گفت: پیش از انقلاب، در روز عید فطر یک سال قبل از پیروزی انقلاب ایشان در قیطریه نمازی خواند که حضور انبوه مردم در آن مراسم بی‌نظیر بود و پس از آن راهپیمایی‌ها ادامه یافت.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش وحدت آفرین مردم در همه مقاطع انقلاب، گفت: اگر حوزه و دانشگاه در فضایی عاقلانه بحث کنند، مردم استقبال می‌کنند و این برای ایران اسلامی ضروری است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنرانی سابق خود در حوزه علمیه قم برای تربیت طلبه‌ها و دانشجویان آشنا به محورهای وحدت آفرین، گفت: باید به گونه‌ای باشد که استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌ها و استادان حوزه‌ در دانشگاه‌ها تدریس کنند تا ارتباطات طلبه و دانشجو تقویت شود.

وی با تأکید بر تأثیر فراوان کارهای فرهنگی، به برنامه رهبری نظام جهت کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: وقتی دیدیم برای آن رهنمودهای رهبری به چند سمینار و مقاله بسنده کردند، در دانشگاه آزاد برنامه‌ای تنظیم کردیم تا آزاداندیشی دینی به عنوان دو واحد اختیاری تدریس شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه امنیت داخلی کشور به خاطر علاقه‌مندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: باید این علاقه مندی تقویت شود تا ایران مثل الان در کنار کشورهای ناامن منطقه، همچنان امن و استوار بماند.

هاشمی رفسنجانی وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری امام(ره) را عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردم بودند که با حضور و پشتیبانی خود انقلاب را به سرانجام خوشی رساندند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اکثریت مردم ایران معتدل هستند و حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری سبب شد که دولتی معتدل بر سر کار بیاید، گفت: اگر این دولت نبود، نمی‌توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم و تلاش دولتمردان بود که پرونده هسته‌ای ایران مختومه اعلام شد و امیدوارم به زودی شاهد لغو کامل تحریم‌ها، از بین رفتن رکود، کاهش تورم و حل مشکلات داخلی و بین‌المللی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نتیجه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه، ارتقای کشور باشد، گفت: هفته وحدت را در پیش رو داریم که مربوط به مسلمانان همه جهان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی گفت: فاصله ۱۲ ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت ایشان بنا بر روایات موجود در شیعه است، هفته وحدت نام گذاری شده است.

هاشمی رفسنجانی به خانواده شهید مفتح به خاطر اینکه پدرشان سوژه‌ای برای نامگذاری روزی به نام وحدت حوزه و دانشگاه شدند، تبریک گفت و افزود: باید تفکرات آن شهید بزرگوار برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه ادامه یابد که از وظایف حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور است.

 

اخبار سیاسی - ایلنا