اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام‌جمعه موقت اصفهان: تخریب چهره آقای ناطق از اشتباهات مناظره‌های سال ٨٨ بود



اخبار,اخبار سیاسی,امام‌جمعه موقت اصفهان

محمدتقی رهبر، نماینده سابق مجلس و امام‌جمعه موقت اصفهان از برخورد‌های اصولگرایان تندرو با ناطق‌نوری شکایت دارد. او معتقد است تخریب چهره‌ای مانند ناطق‌نوری که سابقه شناخته‌شده‌ای دارد، نه‌تنها منصفانه نیست، بلکه واقعیت هم ندارد و به مصحلت نظام و کشور هم نیست.

اهم سخنان وی از این قرار است:
  **ناطق یکی از چهره‌های سابقه‌دار قدیمی و مؤثر در انقلاب بوده و هست. من به نوبه خودم، نقطه‌ضعفی که به خاطر آن بخواهند از ایشان انتقاد کنند در شخص آقای ناطق نمی‌بینیم. متأسفانه ما روش‌هایمان کمی افراط و تفریطی است و این اشتباه است. از خراب‌کردن فقط دشمن سود می‌برد.

** تخریب چهره آقای ناطق از اشتباهات مناظره‌های سال ٨٨ بود. بد بود و نباید می‌شد. ما همان روز هم به آن رفتارها و گفتارها و مصاحبه‌ها ایراد داشتیم. ناحق بود. غلط بود. سبب تشتت و تفرقه شد. البته آقای ناطق اولا یک آدم مستقل، عاقل و کامل است و برایش فرقی ندارد که از او تعریف بکنند یا نکنند. او اصول و روشی برای خودش دارد که راه خودش را می‌رود و فکر نمی‌کنم بخواهد به خاطر آن رفتار نادرست، مواضع خاصی بگیرد.

 **آقای ناطق از آن رخدادها -تخریب در مناظره های انتخاباتی- گله‌مند بوده است. به آن بحث‌ها و برخوردها که در باره آقای ناطق و هاشمی و کروبی شد و بحث‌های خاص کاری نداریم. از آن گفت‌وگو‌ها برای شش سال گذشته است. هرچه بود، اشتباه بود ولی اصولگرایانی که خیلی‌شان را بنده می‌شناسم، مواضع اعتدالی دارند. آنها به آقای ناطق انتقاد خاصی ندارند، بلکه فقط عده خاصی هستند که رفتار نادرستی در ارتباط با ایشان در پیش گرفته‌اند.

 

 اخبار  سیاسی  - شرق 


ویدیو مرتبط :
پیام امام جمعه موقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امام جمعه موقت اصفهان:تجمع برای اعتراض به فیلم آری ؛ برای گرانی خیر



امام جمعه موقت اصفهان در مصاحبه با "عصر ایران" تاکید کرد

تجمع برای اعتراض به فیلم آری ؛ برای گرانی خیر

در جشنواره گذشته بنده به شخصه فیلم‌هایی نمایش داده شد که همه را یاد بی‌بی سی، من و تو و برنامه‌های دیگر می‌انداخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عصر ایران ؛ اکران «من مادر هستم» بار دیگر باعث شد تا سیاست‌های فرهنگی دولت از جانب اصولگرایان زیر سؤال برود. فیلم فریدون جیرانی در شرایطی که همه ممیزی‌ها را گذرانده این روز‌ها مورد اعتراض قرار گرفته است. به طوری که عده‌ای هر چند قلیل با تجمع در برابر وزارت ارشاد خواستار توقیف آن شدند.

محمد تقی رهبر نماینده پیشین مردم اصفهان در مجلس هم به با وجودی که این فیلم را ندیده است، به آن اعتراض دارد و اصرار دارد که باید همه عوامل آن دادگاهی شوند.

«چرا فکر می‌کنید با پایین کشیدن این فیلم از پرده سینما همه چیز حل می‌شود. به نظر من عوامل مربوط به این فیلم باید با شدید‌ترین برخورد‌ها مواجه شوند تا درس عبرتی برای همه شوند. قرار نیست که هر کس هر چیزی را که دوست داشت، به نمایش عمومی بگذارد.»

امام جمعه موقت اصفهان با گفتن این جمله به استقبال پرسش‌های «عصر ایران» می‌رود:

*شما فیلم من مادر هستم را دیده‌اید؟

من ندیدم، اما آنهایی که دیده‌اند، می‌گویند که روابط جنسی خلاف شرع و فرزند نامشروع در این فیلم برجسته است که اگر چنانچه شنیده‌های من واقعیت داشته باشد باید گفت که تاسف آور است.

*یعنی موافق توقیف فیلم هستید؟

چرا فکر می‌کنید با پایین کشیدن این فیلم از پرده سینما همه چیز حل می‌شود. به نظر من عوامل مربوط به این فیلم باید با شدید‌ترین برخورد‌ها مواجه شوند تا درس عبرتی برای همه شوند. قرار نیست که هر کس هر چیزی را که دوست داشت، به نمایش عمومی بگذارد.

*البته این فیلم از وزارت ارشاد مجوز قانونی دارد.

به همین دلیل تاکید دارم که مسؤل سینمایی را دادستان به عنوان حق اسلامی دادگاهی کرده و پاسخ بخواهد. وزارت ارشاد اصرار دارد که فیلم‌های مبتذل را به نمایش مردم بگذارد. آنها انگار خوابشان برده و فراموش کرده‌اند که در دولت یک کشور اسلامی مسؤلیت دارند. احساسات جامعه جریحه دار شده است و حتما باید به این مساله رسیدگی شود.

*دلیل اعتراض یک بحث است و شیوه انتخابی برای اعتراض بحثی دیگر، تجمعات این چنینی را چطور می‌بینید؟

مردم وقتی می‌بینند که مسؤولین ساکت شده‌اند و چیزی نمی‌گویند، بر اساس توصیه امام به آن‌ها تذکر می‌دهند. البته تجمع برگزار شده کار بدی نبود و مردم ناچار هستند که با این روش‌ها نارضایتی خود را اعلام کنند.

*سؤال مشخص این است که با بهانه گرانی هم مردم می‌توانند دست به چنین تجمع‌هایی بزنند؟

مردم در مجلس نماینده دارند و می‌توانند با انعکاس مشکلات خود به آن‌ها امید داشته باشند که حرف‌هایشان به گوش مسؤلین می‌رسد و آن‌ها هم تلاش خواهند کرد تا دغدغه‌های عمومی را به پایین‌ترین حد خود برسانند.

*پس فقط برای اعتراض به فیلم‌ها مردم حق تجمع دارند؟

ببینید! بحث های اینچنینی به غیرت دینی مردم ربط دارد و نمی‌توان این مساله را با گرانی یا مسائل دیگر قیاس کرد. انقلاب ما اسلامی است و دفاع از اسلامیت مهم‌ترین وظیفه همه است. در جشنواره گذشته بنده به شخصه فیلم‌هایی نمایش داده شد که همه را یاد بی‌بی سی، من و تو و برنامه‌های دیگر می‌انداخت. برای چندمین بار می‌گویم که متاسفانه دولتی‌ها نمی‌دانند که باید از اسلام و توصیه‌های دینی بیشتر از هر چیز دیگری مراقبت کنند.

*عملکرد فرهنگی دولت را چطور می‌بینید؟

برای مشخص شدن اینکه دولت فعلی نتوانسته بر اساس ارزش‌های دینی فعالیت کند، همین بس که مراجع تقلید ناراضی هستند. بنده در دیدارهایی که با آقایان حضرات داشتم، به وضوح دیدم که دولت را دولتی می‌دانند که توجهی به مسایل دینی و حجاب نشان نمی‌دهد.

*این نارضایتی چه حد است؟

همینکه هیچ کدام از مراجع عظام حاضر نیستند دیداری داشته باشند و درب خانه خود را به روی دولتی‌ها بسته‌اند، نشانگر عمق فاجعه است./عصرایران