اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

'ال چاپو' قاچاقچی معروف مکزیک به آمریکا مسترد می شود



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,وزارت خارجه مکزیک

وزارت خارجه مکزیک تایید کرد که 'خواکین گوسمن' معروف به 'ال چاپو' قاچاقچی معروف مکزیکی به آمریکا مسترد خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون 'اسکای نیوز'، دادگاه فدرال تگزاس در آمریکا پیشتر درخواست استرداد ال چاپو را به اتهام واردات و توزیع مواد مخدر در آمریکا، پولشویی، در اختیار داشتن سلاح و قتل به مقامات مکزیک ارائه کرده بود.


این شبکه تلویزیونی روز جمعه گزارش داد که درخواست استرداد مشابهی نیز از سوی یک دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیا به مقامات مکزیک ارائه شده است. همچنین ممکن است اتهاماتی از سوی مقامات قضایی در شیکاگو، نیویورک، میامی و سن دیگو علیه ال چاپو مطرح شود.


وکلای ال چاپو 30 روز وقت دارند تا علیه حکم استرداد موکل شان تقاضای تجدید نظر بدهند.


وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که تضمین های لازم را از مقام های آمریکا در مورد عدم پیگیری صدور حکم اعدام برای ال چاپو دریافت کرده است. مکزیک حکم اعدام را منسوخ کرده و اگر متهمان در معرض استرداد از این کشور در کشور مقصد با مجازات اعدام مواجه شوند از استرداد آنها خودداری می شود.


نوزدهم دی 1394 (نهم ژانویه 2016)، پس از 6 ماه تعقیب و گریز، سرانجام پلیس مکزیک توانست «ال چاپو» بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر جهان را دستگیر کند. ال چاپو که سرکرده کارتل «سینالوآ» از قدرتمندترین گروه های جرایم سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در کشور مکزیک به شمار می رود، چندی پیش از زندان امنیتی این کشور گریخته بود. فرار ال کاپو که به اتهام قاچاق کوکایین در آمریکا نیز تحت پیگرد بود، چالشی بزرگ برای پلیس مکزیک به شمار می رفت.


سرانجام وی در عملیات مشترکی با همکاری تفنگداران دریایی مکزیک و اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بازداشت و به زندان منتقل شد. این عملیات که در شمال غربی مکزیک صورت گرفت یکی از پیروزی های «انریکه پنیا نیتو» رییس جمهوری مکزیک به شمار می رود.


ال چاپو برای سال ها بزرگترین شبکه تجارت مواد مخدر جهان را اداره می کرد. بر پایه گزارش های انتشار یافته، شبکه تبهکاری وی که در 40 کشور جهان فعال است، افزون بر تجارت انواع مواد مخدر طبیعی در تولید و فروش مواد مخدر مصنوعی و شیمیایی نیز فعالیت می کند.
 


ویدیو مرتبط :
تصاویر ویدئویی ال چاپو در لحظه فرار از زندان