اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الهه منصوریان: 6 استخوان صورتم شکسته


ملی پوش ووشو ایران که در مسابقات قهرمانی جهان، با وجود مصدومیت در دیدار نهایی به مسابقه ادامه داد وضعیت جسمی چندان خوبی ندارد.

ایسنا: الهه منصوریان با بیان اینکه از بیمارستان مرخص شده است، اظهارکرد: با مصرف مسکن‌های قوی تا شنبه (فردا) باید منتظر بمانم تا پس از فروکش کردن ورم صورتم، پزشک تشخیص و تصمیم نهایی را مبنی بر عمل جراحی یا عدم آن اتخاذ کند.

وی ادامه داد: عکس سی تی اسکن نشان داد که شش استخوان در ناحیه سمت راست صورتم شکسته و هم اکنون درد زیادی دارم، همچنین این ناحیه و چشم راستم کاملا کبود است.

قهرمان ووشو جهان در وزن 52 کیلوگرم در ارتباط با مبارزات خود در مسابقات گفت: در مبارزه نخست از سد حریفی از بلژیک گذشتم، پس از آن برابر ووشوکار فیلیپین به برتری رسیدم و در دیدار نهایی برابر حریف کره جنوبی قرار گرفتم.

منصوریان درباره دیدار نهایی ادامه داد: در یکی از صحنه‌ها، پاشنه پای این حریف قدر به صورتم خورد که منجر به آسیب دیدگی شدید من شد، در حالی که خونریزی داشتم، اجازه ندادم داوران خونریزی من را ببینند تا احیانا با رأی آن‌ها، مسابقه به سود حریف به اتمام برسد، در برخی اوقات خونی که از ناحیه دهان داشتم را فرو می دادم تا نمایان نشود!

قهرمان ووشو جهان در وزن52 کیلوگرم پیرامون اینکه چه شد که با وجود مصدومیت نخواست مبارزه را با باخت به اتمام برساند؟ گفت: با این فکر که دوست نداشتم پرچمی بالای پرچم ایران قرار بگیرد به مبارزه ادامه دادم تا قهرمان شوم.


ویدیو مرتبط :
دردل های الهه منصوریان ورزشکار تیم ملی وشوو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا کله پاچه به جوش خوردن سریع استخوان‌های شکسته کمک می‌کند؟



آیا کله پاچه به جوش خوردن سریع استخوان‌های شکسته کمک می‌کند؟

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران، با بیان اینکه تاکنون هیچ مطالعه علمی مبنی بر تاثیر کله پاچه در بهبود شکستگی استخوان‌ها انجام نشده است، گفت: بنابراین نمی‌شود آن را تایید کرد اما درباره بی تاثیر بودن آن نیز نمی‌توان با اطمینان سخن گفت. مسلم است که کله پاچه حاوی پروتئین بوده و در بهبود استخوان جوش خورده موثر است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر رضا شهریار کامرانی در گفت‌وگو باایسنا، درباره خارج کردن وسایلی نظیر پلاتین، پلاک و پیچ که برای درمان شکستگی‌ها در استخوان کار گذاشته می‌شوند، اظهار کرد: در برخی موارد عدم خروج پلاک‌ها از اندام تحتانی باعث پوکی استخوان می‌شود.

وی افزود: تا 10 سال گذشته، پیشنهاد کلی این بود که هر وسیله‌ای در اندام تحتانی کار گذاشته می‌شود بایستی خارج شود، ولی در حال حاضر اگر میله داخل کانال استخوان باشد چون نیرو را به استخوان منتقل می‌کند نیازی به خارج کردن آن نیست، اما اگر پلاکی باشد که روی استخوان باشد، خارج کردن آن در اولویت است.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به این که در اندام فوقانی نیازی به خارج کردن وسیله از استخوان نیست، عنوان کرد: اما اشخاصی که به انجام ورزش‌های تماسی چون تکواندو مشغول هستند، نیاز است وسیله را خارج کنند.

کامرانی افزود: هیچ‌گاه نباید تصور شود خارج کردن وسیله یک عمل ساده است، بلکه یک عمل جراحی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است دو تا سه ساعت به طول بیانجامد و با این حال در برخی موارد عوارضی بر جای بگذارد. به عنوان مثال ممکن است گاهی در حین خارج کردن پیچ و پلاک برخی قطعات شکسته داخل استخوان باقی بماند. البته برخلاف پلاک که توصیه می‌کنیم از اندام تحتانی خارج شود، پیچ‌هایی که در داخل استخوان می‌ماند عارضه‌ای برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ارتوپدی درباره نقش تغذیه در جوش خوردن استخوان‌های شکسته گفت: اگر فردی از یک رژیم غذایی معمولی برخوردار باشد، ممکن است مواد غذایی که مصرف می‌کند به قدری موثر و غنی باشد که نیاز به درمان اضافه وجود نداشته باشد. بدن ما در بهترین شرایط خودش ترمیم استخوان را انجام می‌دهد.

وی افزود: اما اگر رژیم غذایی داشته باشیم که کم ویتامین، پروتئین و کلسیم باشد و علاوه بر آن فرد مبتلا به بیماری‌های مزمن همراه دیگری باشد، استفاده از مکمل‌هایی چون ویتامین ث، کلسیم و منیزیم به ترمیم بهتر زخم کمک می‌کند.

کامرانی در پاسخ به اینکه آیا کله پاچه که در باور عامه برای جوش خوردن استخوانها مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر علمی نیز توصیه می‌شود؟ گفت: این یک برداشت عمومی است. هیچ مطالعه علمی مبنی بر تاثیر این غذا در بهبود شکستگی استخوانها انجام نشده است، بنابراین نمی‌شود آن را تایید کرد اما درباره بی تاثیر بودن آن نیز نمی توان با اطمینان سخن گفت. مسلم است که کله پاچه حاوی پروتئین بوده و در بهبود استخوان جوش خورده موثر است. به هر روی باید توجه داشت که این غذا حاوی مواد چربی و ژلاتینی هم هست که ممکن است برای سلامت فرد مضر باشد./ایسنا