اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الهلال - استقلال؛ شا‌خ‌ترین آبی‌های آسیا


آبی‌ها که سه روز قبل در جام حذفی یک ماراتن نفس‌گیر ۱۲۰ دقیقه‌ای را برابر سپاهان انجام داده و حدود یک ساعت ده‌نفره بازی کرده‌اند کار سختی در ریاض دارند‌

سایت گل: آبی‌ها که سه روز قبل در جام حذفی یک ماراتن نفس‌گیر ۱۲۰ دقیقه‌ای را برابر سپاهان انجام داده و حدود یک ساعت ده‌نفره بازی کرده‌اند کار سختی در ریاض دارند‌

فردا شب ورزشگاه شاهزاده فیصل بن فهد شهر ریاض با گنجایش ۲۲۵۰۰نفر شاهد مصاف قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین تیم‌های آبی‌پوش منطقه غرب آسیا خواهد بود. مصافی که در آن الهلال پرافتخارترین تیم باشگاهی عربستان پذیرای استقلال تهران خواهد بود. بازی دو تیم در چارچوب رقابت‌های گروه D لیگ قهرمانان ۲۰۱۳آسیا خواهد بود؛ در حالی که استقلال با ۴امتیاز از ۲بازی قبلی (تساوی ۳ - ۳با الریان قطر و برد ۲ - صفر برابر العین امارات) در صدر جدول رده‌بندی این گروه است و الهلال با ۳امتیاز حاصل از باخت ۳ - ۱به العین و برد ۳ - ۱مقابل الریان فعلا در رده سوم این گروه قرار دارد.

پرافتخار‌ترین تیم عربستانی

این درست که الهلال تا به حال در لیگ قهرمانان آسیا مثل استقلال افتخاری نداشته است ولی آبی‌پوشان شهر ریاض دو بار در جام باشگاه‌های آسیا به سال‌های ۱۹۹۲و ۲۰۰۰قهرمان و دو بار هم در سال‌های ۱۹۹۷و ۱۹۹۸در همین رقابت‌ها نایب‌قهرمان شده‌اند تا از این حیث موقعیتی مشابه میهمان فردا شب خود داشته باشند. الهلال ۱۳بار هم تا به حال قهرمان لیگ عربستان شده تا پرافتخار‌ترین تیم باشگاهی در داخل کشورش هم باشد.

موقعیت فعلی

الهلال در حال حاضر جدا از لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ حرفه‌ای عربستان هم حضوری پررنگ دارد و در پایان هفته بیست و سوم این رقابت‌ها با ۱۶برد، ۳تساوی و ۴باخت، صاحب ۵۱امتیاز است تا پس از تیم شگفتی‌ساز الفتح که ۵۸امتیاز دارد در رده دوم قرار بگیرد. البته آبی‌های ریاض در این ۲۳بازی موفق شده‌اند ۶۰بار دروازه حریفان خود را باز کنند تا صاحب بهترین خط حمله لیگ حرفه‌ای عربستان در سال ۲۰۱۳باشند.

مهاجمان خطرناک

مهاجمان تیم الهلال را باید خطرناک‌ترین بازیکنان این تیم دانست. وسلی لوپز برزیلی و ۳۲ساله که با ۱۷گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ عربستان حضور دارد همراه با کاپیتان یاسر القحطانی زوج بسیار خطرناکی را تشکیل می‌دهند. القحطانی سر‌شناس در این فصل ۱۲گل در لیگ داخلی و ۲گل هم در لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان به ثمر رسانده است. سومین مهاجم الهلال هم یک کره‌ای ۲۵ساله و سرزن به نام لی بیونگ سو است که در لیگ این کشور موفق شده ۱۰بار برای تیمش گلزنی کند.

خط دفاع قابل اتکا

اگر شب بازی با الریان را نادیده بگیریم استقلال هم صاحب خط دفاع قدرتمندی است. دریافت تنها ۱۵گل در ۳۰بازی لیگ دوازدهم و میانگین ۰/۵گل خورده در هر بازی داخلی نشان از توانایی‌های بالای مدافعان استقلال دارد. مدافعانی که اگر با حواس جمع بازی کنند و به خوبی توسط هافبک‌های خودی حمایت شوند، می‌توانند قوت قلبی برای کادرفنی و هواداران تیم خود در بازی فرداشب باشند. این در حالی است که الهلال با دریافت ۲۵گل در ۲۳بازی لیگ داخلی و ۴گل در ۲بازی آسیایی در خط دفاعی خود چنگی به دل نمی‌زند.

تردید در قوای جسمانی

الهلال آخرین بار روز ۹فروردین در لیگ عربستان و در ورزشگاه ملک فهد با الاتفاق بازی داشته ولی استقلال ۱۰فروردین در تهران و در جام حذفی یک ماراتن نفس‌گیر ۱۲۰دقیقه‌ای را برابر سپاهان انجام داده آن هم در حالی که حدود یک ساعت را هم ۱۰نفره بازی کرده و بعد از آن هم ریکاوری و پرواز به ریاض در نوع خود می‌تواند باعث فرسودگی جسمانی و تردید در آمادگی بدنی بازیکنان این تیم باشد.

بدون کارت قرمز

استقلال در ۳بازی از ۴بازی آخر داخلی خود نتوانسته بازی را با ۱۱بازیکن به پایان ببرد و در هر بازی یک اخراجی داده است. فرزاد حاتمی برابر صنعت‌نفت آبادان، آرش برهانی مقابل تراکتورسازی و خسرو حیدری برابر سپاهان نفراتی بودند که از زمین بازی اخراج شده‌اند و دست بر قضا هیچ کدام‌شان هم به خاطر مسائل فنی کارت قرمز را برابر دیدگان خود مشاهده نکرده‌اند بلکه به خاطر حرکات غیرورزشی و درگیری با بازیکنان حریف کارت قرمز دریافت کرده‌اند. آبی‌های عزیز ایران؛ لطفا مراقب اعصاب خود باشید چون عرب‌ها استاد جنگ‌های روانی و حاشیه‌ای هستند!

خارجی‌های کارساز

در بین بازیکنان الهلال غیر از دو مهاجم برزیلی و کره‌ای که نام بردیم دو خارجی دیگر هم حضور دارند. «اوزیا دی پائولا میشل» ملقب به اوزیا یک مدافع ۳۰ساله برزیلی است که در قلب دفاعی الهلال حضور دارد و «گوستاوو بولیوار» ۲۷ساله که سابقه ۵بازی ملی برای کشورش را هم دارد، در پست هافبک دفاعی جمع خارجی‌های الهلال را تکمیل می‌کنند. اما در استقلال «جی لوید ساموئل» ترینیدادی یک هافبک بسیار کلیدی است که در هر دو بازی قبلی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گل زده ولی «ویسنته آرزه» هافبک ملی‌پوش بولیویایی که از نیم‌فصل به این تیم پیوسته، هنوز نتوانسته جایگاه محکمی در جمع نفرات اصلی استقلال برای خود دست و پا کند.

غایبان

هیچ یک از دو تیم برای بازی فردا شب بازیکن محرومی ندارند ولی استقلال فرهاد مجیدی مهاجم کهنه‌کار ولی بسیار کارآمد خود و همچنین حسن اشجاری مدافع چپ شمالی‌اش را به دلیل مصدومیت در این بازی به همراه نخواهد داشت. در جمع یاران الهلال گفته می‌شود عبدالله الزوری مدافع ملی‌پوش این تیم مصدومیت دارد ولی پزشکان الهلال ابراز امیدواری کرده‌اند که این بازیکن ارزشمند خط دفاعی را به این بازی برسانند.

ترکیب‌های احتمالی

الهلال عربستان: عبدالله محمد السدیری- عبدالله الزوری (یاسر الشهرانی)- اوزیا- ماجد المرشدی- سلطان البیشی- گوستاوو بولیوار- سلمان الفرج- نواف شاکر- محمد الشلهوب- یاسر القحطانی- وسلی لوپز

استقلال ایران: سیدمهدی رحمتی- علی حمودی- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- هاشم بیگ‌زاده- جواد نکونام- جی لوید ساموئل- خسرو حیدری- مجتبی جباری- سیاوش اکبرپور- آرش برهانی (فرزاد حاتمی)


ویدیو مرتبط :
استقلال الهلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال- الهلال؛ تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان ایرانی در گروه مرگ/ شب تار عرب‌ها در آزادی



لیگ قهرمانان آسیا

استقلال- الهلال؛ تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان ایرانی در گروه مرگ/ شب تار عرب‌ها در آزادی

تیم فوتبال استقلال سه‌شنبه شب در لیگ قهرمانان آسیا میزبان الهلال عربستان است.

به گزارش فارس، تیم فوتبال استقلال صدرنشین گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه شب در دور برگشت مسابقات میزبان الهلال عربستان است.

آبی‌پوشان برای اینکه از گروه مرگ به عنوان صدرنشین صعود کنند باید در دو بازی خانگی خود برابر الهلال عربستان و الریان قطر 6 امتیاز بگیرند؛ مسئله‌ای که دور از دسترس نیست.

استقلال در بازی رفت مقابل الهلال با وجود انجام بازی ناجوانمردانه باشگاه عربستانی در فرودگاه ریاض و با وجود خستگی ناشی از بازی 120 دقیقه‌ای مقابل سپاهان در جام حذفی توانست با ارائه یک بازی هوشمندانه و منطقی در ریاض پیروز شود و به صدرنشینی خود در آسیا ادامه بدهد.

استقلال سه‌شنبه مشکلاتی به مراتب کمتر از بازی رفت در ریاض دارد. آبی‌پوشان در ورزشگاه خانگی و مقابل تماشاگران و هواداران دو آتشه‌ خود بازی می‌کنند. آنها زمان کافی برای استراحت را هم داشته‌اند بنابراین همه چیز برای دومین پیروزی متوالی مقابل الهلال عربستان مهیاست.

هرچند امیر قلعه‌نویی و دستیارانش به خوبی می‌دانند که نباید خود را از پیش برنده بدانند زیرا تیم الهلال عربستان که با 3 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و با تمام قدرت به میدان می‌آیند تا شاید بتوانند در تهران امتیازی کسب کنند.

الهلال در بازی با استقلال انتحاری بازی خواهد کرد و استقلال هم باید مثل دیدار رفت منطقی، هوشمندانه و با تمرکز بازی کند تا همچنان در گروه مرگ آقایی کند و به صدرنشینی خود ادامه بدهد.

الهلال که اکنون به رده سوم لیگ عربستان سقوط کرده شب سختی را در تهران و مقابل استقلال و هواداران پرشور و پرشمارش خواهد داشت. استقلال ایران برخلاف عرب‌ها سعی کرده با میزبانی شایسته و میهمان‌‌نوازی ایرانی آبی‌پوشان عربستانی را در مستطیل سبز مقهور توانایی‌های فنی خود کند.

به گزارش فارس، در گروه D استقلال ایران با 7 امتیاز صدرنشین است، العین امارات 6 امتیازی در رده دوم است. الهلال سه امتیازی سوم و الریان قطر هم با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد./فارس