اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الهام: پروژه اسقاط دولت شکست خورد



الهام: پروژه اسقاط دولت شکست خورد

سخنگوی دولت با ابراز تاسف از عمق تخاصم برخی جریانات مخالف دولت اظهارداشت: برخی از این جریانات طی 8 ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی نژاد برنامه ریزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمایت های رهبری از گفتمان عدالت خواهی و ضدفساد احمدی نژاد، این پروژه شکست خورد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  غلامحسین الهام، با تاکید بر این مهم که القای گزاره "دوگانگی حاکمیت در ایران" خط دشمن است، افزود: متاسفانه کسانی در داخل هستند که حیات سیاسی خود را در تکرار این گزاره دشمن ساخته و البته مردود می بینند.

رییس شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت که در جریان بازدید از موسسه ایران در جمع مدیران و خبرنگاران این موسسه سخن می گفت، ایجاد تلقی وجود چالش میان دولت و نظام را سیاستی ضدانقلابی و به زیان نظام معرفی کرد و گفت: کسانی که از تریبون های داخلی بر این گزاره مردود و نادرست اصرار می‌کنند، دانسته یا ندانسته اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. این اتهامات نتیجه‌ای جز ضربه به نظام ندارد. این افراد باید بدانند که اقدامات و اظهارات شان قطعا مورد تائید رهبری نیست.

وی با تاکید بر این‌که دولت و نظام در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد در وحدت گفتمانی کامل به سر می‌برند، گفت: مقام معظم رهبری از همه دولت های مستقر طی 20 سال گذشته، حمایت اجرایی داشته اند، اما دولت های نهم و دهم، تنها دولتی بودند که از حمایت گفتمانی رهبر اندیشمند انقلاب بهره مند شده اند.

الهام با اشاره به تشدید مداوم تحریم های همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، از علاقمندان نظام که به هر دلیل در بازه زمانی کنونی در صف مخالفان دولت احمدی نژاد قرار دارند خواست، به جای القای گزاره مردود حاکمیت دوگانه، اجازه دهند کشور از فرصت های بدیعی که گفتمان احمدی نژاد در سطح داخلی و جهانی ایجاد کرده و مکررا مورد تائید مقام عظمای ولایت نیز بوده است، برای گذر از شرایط سخت کنونی حداکثر بهرمندی را ببرد.

وی با ابراز تاسف از عمق تخاصم برخی جریانات مخالف دولت اظهار داشت: برخی از این جریانات طی 8 ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی نژاد برنامه ریزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمایت های رهبری از گفتمان عدالت خواهی و ضدفساد احمدی نژاد، این پروژه شکست خورد.

الهام تصریح کرد: ابن گفتمان ادامه گفتمان امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و برآمده از خواست ملت ایران است. این گفتمان پایان ناپذیر است و ان شاء الله تا رسیدن به نقطه مطلوب استمرار خواهد داشت.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و اعضای تحریریه رسانه های وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران، به شرایط ویژه سال پایانی دولت دهم اشاره کرد و گفت: تجربه نشان می دهد که دولت ها در سال پایانی خود با مشکلات و حساسیت های ویژه ای مواجهند؛ اما مشکلات ایجاد شده برای دولت احمدی نژاد بسیار بیشتر است.

الهام با تاکید بر نفوذ اندیشه و گفتمان دولت های نهم و دهم در میان قاطبه مردم ایران و مردم سایر ملل گفت: رسانه های وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران، پل ارتباطی دولت و مخاطبانش در ایران و سراسر جهان است. لذا انتظار دارم گستره حضور این رسانه ها به اندازه عمق فراگیری این گفتمان باشد تا اندیشه ها و آرمان های مقدس نظام و دولت برآمده از آن به نحو مطلوب همه مخاطبان را پوشش دهد.

وی خطاب به اعضای تحریریه رسانه های تحت نظر موسسه ایران گفت: شجاعت، دقت و احتیاط، سه شرط اساسی برای فعالیت رسانه ای طرفداران گفتمان احمدی نژاد در شرایط کنونی است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نگاه اسقاط تکلیفی دولت ها به دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از مذاکرات مسکو؛ چه نتایجی حاصل شد؟/ پروژه «شکست مذاکرات» شکست خورد



غرب , مذاکرات ایران , هسته ای

 

اسرائیل با تمام توان کوشید تا نتایج مذاکرات مسکو «شکست کامل» باشد.امری که با توافق بر سر نشست های کارشناسی میان دو طرف محقق نشد...طی شدن مسیر گفتگوها در فضای حقوقی – فنی راه بر دخالت اسرائیل خواهد بست.

سرویس سیاسی «فردا»:شاید هیچ گاه طی 10 سال گذشته طرف غربی مجبور نشده بود در فرایند مذاکرات هسته ای وارد بحثهای فنی- حقوقی شود. طی یک دهه گذشته غرب همواره با رویکردی «سیاسی» وارد مذاکرات شده بود و هموراه می کوشید از بحث های فنی دوری کند و مثلا به این امر که در بند سوم، ردیف سوم معاهده NPT ذکر شده است که« پادمان مقرر در این ماده به نحوی اجرا خواهد شد که مانع از 'استفاده یا تولید مواد هسته‌ای برای اهداف صلح جویانه' بر طبق مقررات این معاهده نشود.» نپردازد و در عوض با کلی گویی و مبهم نمایی بکوشد وارد بده بستانی سیاسی با هدف دور شدن از مباحث فنی شود .

به همین دلیل هم پیش از مذاکرات مسکو کوشید تا با طفره رفتن از نشست های کارشناسی فضای مذاکرات را برعکس توافقات بغداد و استانبول بدل به یک «مباحثه سیاسی» کند. منطق حقوقی جمهوری اسلامی ایران اما در این مذاکرات توانست خود را غالب کند و در نهایت مقرر شده نشست کارشناسان فنی در 13 تیر ماه در ترکیه برگزار شود . امری طرف غربی عامدانه از آن تا بحال می گریخت.این امر مهمترین دستاورد مباحثات مسکو بود که منطق حقوقی- فنی جمهوری اسلامی ایران به ملاک تصمیم گیری تبدیل شد. طرف غربی دریافت که راه مذاکره بر قضیه غنی سازی 20 درصد و... از مسیر فنی-حقوقی خواهد گذشت نه از هیاهوی سیاسی و رسانه ای.

بگذریم از اینکه برخی حواشی در مباحثات مسکو آسمان مذاکرات را ابری کرد . اینکه یک افسر اطلاعاتی سیا سخنگوی خان اشتون باشد و گاه و بیگاه با ابراز نظر های غیر حقوقی نظیر اینکه معاهده NPTحق غنی سازی را برای اعضا به رسمیت نشناخته است،فضا را آلوده کند نشانه ای از نفوذ رویکرد غیر حقوقی و سیاسی برای به انحراف کشیدن مذاکرات است.

پروژه ای که شکست خورد

اسرائیل با تمام توان کوشید تا نتایج مذاکرات مسکو «شکست کامل» باشد . امری که با توافق بر سر برگزاری نشست های کارشناسی میان دو طرف محقق نشد و راه را بر میلیتاریزه کردن فضا بست . در این میان البته قطعا اسرائیل دست به کار خواهد شد تا شعبده ای دیگر را رو کند . اما طی شدن مسیر گفتگوها در فضای حقوقی – فنی راه بر این امر خواهد بست و اتخاذ چارچوب مشخص برای مباحثات مسیر مناسبی را پیش روی غرب و ایران خواهد گذاشت . امری که اسرائیل خواهان آن نیست و با فشار های غیر متعارف می کوشید از حادث شدن آن جلوگیری کند . به نتیجه نرسیدن کامل مباحثات مسکو را می توان معلول همین امر دانست . راهبرد خسته کننده «مذاکره برای مذاکره» در دور اول مذاکرات آسمان مذاکرات مسکو را کاملا ابری کرد و باعث شد که منتطق گفتگو زیر سوال رود و در نهایت این ادله حقوق جمهوری اسلامی بود که روزنه ای از امید را باقی گذاشت.

مشخص است که در نتیجه فشارهای لابی اسرائیل 1+5 در مسکو نتوانست پیشنهادهای خود در چارچوب بلند مدتی که مشخص کننده الزامات و تبعات آن، و گام های بعدی باشد ارائه دهد و صرفا بر برداشته شدن یک گام-تعلیق غنی سازی 20درصد- تاکید داشتند. طرف ایرانی در مقابل عقیده داشت این رویکرد باعث می شود که اینچنین به نظر آید که گروه 1+5 به دنبال پیدا شدن راه حل کلانی برای مسئله نیست بلکه فقط بر گرفتن یک امتیاز تاکتیکی تمرکز کرده و بعد از آن هم احتمالا دوباره حرف های سابق خود را تکرار خواهد کرد.

در حالی که هرگونه مذاکره درباره یک گام مشخص بستگی به این دارد که آن گام در چه چاچوبی مطرح شود. این چارچوب احتمالا در مباحثات فنی ترکیه مشخص خواهد شد و آنگاه می توان برای مراحل بعدی اندیشید. مراحلی که اگر اسرائیل در آن مداخله نکند و نظام مند شدن گفتگوها توان مداخله را از او سلب کند،جایی برای اعمال نفوذ و شاتاژ باقی نمی گذارد..../فردا