اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الهام:سوال از احمدی نژاد کینه‌ سیاسی است


مایندگانی که طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده‌اند، تنها غرضشان کینه ورزی سیاسی ودشمنی است تا مدیریت مقبول برای کنترل قدرت،‌ لذا نمایندگان یک اشتباه بزرگ سیاسی انجام داده‌اند و این اشتباه برای ملت ایران نیز غیر قابل قبول است.

غلامحسین الهام، در واکنش به  اعلام وصول شدن طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، گفت: نفس سوال از رئیس جمهور در قانون اساسی پیش‌بینی شده است و این امر حق نمایندگان است، اما آنچه که حائز اهمیت است این است که آیا این سؤالات ضرورت دارد یانه؟

الهام افزود: در این مقطع زمانی، طرح سوال از رئیس جمهور از سوی نمایندگان روش‌ شکننده‌ای است که تنها در جهت ضربه زدن به دولت صورت می‌گیرد و هیچ فایده‌ی دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم خدمات مناسبی را به ملت ایران عرضه کرده است، خاطر نشان کرد: طرح سؤال از رئیس جمهور درمقطعی که شاخص‌های توفیق دولت، در عرصه جهانی و داخلی رشد چشمگیری داشته است و دولت کانون امید و الگوی مناسبی در فضای بیداری اسلامی در منطقه شده؛ازسوی نمایندگان غیر قابل قبول است.

سخنگوی دولت نهم، اذعان داشت: نمایندگانی که طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده‌اند، تنها غرضشان کینه ورزی سیاسی و دشمنی است تا مدیریت مقبول برای کنترل قدرت،‌ لذا نمایندگان یک اشتباه بزرگ سیاسی انجام داده‌اند و این اشتباه برای ملت ایران نیز غیر قابل قبول است.

مشاور حقوقی رئیس جمهور با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری ،‌در خصوص تغییر و تحول در ساختار نظام، در جمع مردم کرمانشاه، گفت: به نظر بنده از بیانات مقام معظم رهبری، در این موضوع از سوی رسانه‌های جمعی استنباط اشتباهی شده است.

الهام اظهار داشت: وجود تغییر و تحول در ساختار نظام امری طبیعی است که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند،‌ولی این امر که تغییرات در این مقطع زمانی باید لحاظ شود، در بیانات رهبری به آن اشاره‌ای نشده است،‌لذا باید برای اعمال تغییر و تحول در نظام ساختاری کشور، تصمیمی جدی و کار کارشناسی صورت گیرد و این امر نیازمند فرایند زمانی است که در مقطع فعلی امکان ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




ویدیو مرتبط :
همت نیوز/احمدی نژاد دکتر الهام-عاشورا93/قم(1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری : از احمدی نژاد سوال می شود اگر...



 

 

مطهری : از احمدی نژاد سوال می شود اگر...

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تایید عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان داشت: این اقدام دولت تخلف و گریز از قانون محسوب می‌شود. دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند والا نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند كرد.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، اصلاح‌طلبان را به دو گروه طبقه‌بندی كرد و با بیان اینكه گروهی از اصلاح‌طلبان خواستار اصلاحات در درون نظام هستنند‏، افزود: این گروه از اصلاح‌طلبان كه اكثریت آنان را نیز تشكیل می‌دهد، به طیف اصولگرایان معتدل بسیار نزدیك هستند.

علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در تشریح وضعیت دو طیف داخلی اصلاح ‌طلبان، تصریح كرد: گروه اول از اصلاح‌طلبان، كسانی هستند كه به دنبال تغییر ساختار نظام‌اند و گروه دوم كه اكثریت نیز هستند خواستار اصلاحات در درون نظام‌اند. این گروه دوم به طیف اصولگرایان معتدل بسیار نزدیك بوده و می‌توان با آنها تعامل خوبی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تایید عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان داشت: این اقدام دولت تخلف و گریز از قانون محسوب می‌شود. دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند والا نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند كرد.

وی در مورد پیگیری‌های مجلس جهت تمكین تمام دستگاه‌های اجرایی به قانون، اظهار داشت: اگر مجلس به وظایفش عمل كند جلوی قانون‌گریزی را خواهد گرفت. در این میان نمایندگان با عمل به وظایفشان و اجرای قانون اساسی می‌توانند مانع قانون‌گریزی‌ها شوند.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اما برخی از نمایندگان به خاطر ملاحظات سیاسی به وظایفشان عمل نمی‌كنند و موجب سركشی و قانون‌گریزی دولت می‌شوند.

مطهری افزود: هر دولتی به طور طبیعی مایل است نظارتی به كارهایش نباشد و تمایل به خودكامگی دارد. در اینجا وظیفه مجلس است كه در مقابل قانون‌گریزی‌ها بایستد.

نماینده تهران در خصوص قانون‌گریزی‌های دولت، خاطرنشان كرد: اكنون نیز موارد متعددی از قانون‌گریزی‌های دولت همانند اجرا نكردن قانون پرداخت اعتبار از صندوق ارزی به مترو تهران و كلان‌شهرها، عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، عمل نكردن به مصوبه مجلس درباره پذیرش دانشجو برای آموزشكده‌های فنی‌وحرفه‌ای، درخصوص اجرای قانون حجاب و موارد دیگر دیده می‌شود. مجلس می‌تواند در قالب سوال از وزرا و رئیس‌جمهور آن را مطرح كند تا مانع قانون‌گریزی‌ها در كشور شود...../تحلیل:تابناک