اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

النگوهای ۵۰ گرمی، ۳ گرمی شد/ بازار خالی از مشتری



اخبار,اخباراقتصادی ,ساخت طلا

در حال حاضر در سطح کشور ۱۰ هزار واحد تولیدی خرد و متوسط و کلان وجود دارد و در تهران ۲هزار و پانصد واحد مشغول فعالیت هستند اما وضعیت مناسبی ندارند.

عبادالله محمدولی، در خصوص افزایش بهای سکه طی روزهای گذشته گفت: این نوسان همسو با قیمت های اونس جهانی بوده اما چندان افزایش قیمتی را نداشته ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم در اعیاد شعبانیه برای خرید طلا اقدام نکرده اند؟  گفت: در حال حاضر بازار خالی از مشتری است و هیچ سفارشی نمی‌گیریم و رکود دربخش تولید طلا و جواهر بسیار زیاد است ، این در حالی است که در گذشته در ماه شعبان به دلیل برگزاری عروسی ، مردم بیشتر برای خرید طلا و سکه اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: با کاهش قدرت خرید از سوی مردم ما نیز در روش تولیدات خود تجدیدنظر کرده‌ایم و دیگر طلا با اوزان بالا نمی‌سازیم اما در گذشته النگوی ۵۰ گرمی می‌ساختیم و مردم نیز می‌خریدند و امروز النگو‌ها ۳ گرمی شده خریداری نداریم و النگوهای ۵۰ گرمی تنها برای قشر خاصی آن هم با سفارش ساخته می‌شود.

محمدولی با بیان اینکه ساخت طلا با وزن پایین‌تر از ۳ گرم صرفه اقتصادی ندارد گفت: اینگونه منسوجات یک بار مصرف می‌شوند و به تولیدکننده ومصرف‌کننده خسارت وارد می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور ۱۰ هزار واحد تولیدی خرد و متوسط و کلان وجود دارد و در تهران ۲هزار و پانصد واحد مشغول فعالیت هستند اما وضعیت مناسبی ندارند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی تصریح کرد: یکی از پشتوانه‌های مهم دولت‌ها خرید طلاست و هم‌اینک شاهد آن هستیم که دو کشور هند و چین وارد بازار طلا شده و از خریداران اصلی طلا در جهان محسوب می‌شوند.


 اخبار اقتصادی   -  ایلنا
 


ویدیو مرتبط :
قهر کیروش یا روشی برای بازار گرمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار خودرو، خالی از مشتری است



 

 

بازارخودرو

 

 

دنیای اقتصاد: بازار خودرو ایران این روزها، آرام و کم مشتری است. آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر بازار در رکود فرو رفته و مشتریان حضوری بسیار کم‌رنگ در آن دارند.

این رکود اگرچه با توجه به فرارسیدن فصل پاییز، تا حدی قابل قبول و طبیعی به نظر می‌رسد، اما بازار خودرو حتی در روزهای داغ تابستان نیز چندان گرم و پر مشتری نبود.

درباره اینکه چرا بازار خودرو کشور در چنین شرایطی قرار گرفته، کارشناسان نظرات مختلفی دارند که در این بین می‌توان به اشباع نسبی بازار و نامشخص بودن وضعیت و قیمت بنزین اشاره کرد. به هر حال با اجرای قانون یارانه‌ها، نرخ بنزین افزایش می‌یابد و این موضوع به طور طبیعی بر نوع خرید مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. از آن سو البته درنظرگرفتن شرایط ویژه فروش از سوی خودروسازان نیز، دلیل دیگر برای رکود بازار خودرو به حساب می‌آید.

در واقع هم اکنون بسیاری از مشتریان به جای خرید خودرو از بازار آزاد، با استفاده از روش‌های فروش شرکت‌های خودروساز، صاحب خودرو می‌شوند. رکود فعلی بازار خودرو کشور در شرایطی است که این هفته محصولات پارس خودرو با افزایش قیمت روبه‌رو و ریو نیز ارزان شد. محصولات ایران خودرو نیز تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکردند.

افزایش قیمت کارخانه‌ای ماکسیما

آن‌طور که از بازار خبر می‌رسد، این روزها بازار ماکسیما به دلیل محدودیت ورود خودروهای خارجی به کشور، بیش از پیش گرم شده و از این رو با افزایش قیمت در برخی از رنگ‌ها روبه‌رو است.

در حال حاضر «ماکسیمای آلبالویی- زرشکی» که به زودی وارد بازار خواهد شد، 39 میلیون و 925 هزار تومان قیمت دارد، که این موضوع از افزایش قیمت 700 هزار تومانی این خودرو حکایت دارد. این در شرایطی است که سایر رنگ‌های ماکسیما، با همان نرخ 39 میلیون و 275 هزار تومان به فروش می‌رسند. آن‌طور که خبر می‌رسد، پارس خودرویی‌ها مشغول رایزنی با وزارت صنایع، برای افزایش قیمت یک میلیون تومانی یکی دیگر از محصولات خود هستند.

رشد قیمت مگان

اما سری هم به یکی از میهمانان فرانسوی پارس خودرو بزنیم.

مگان که هم اکنون در دو مدل دنده‌ای و اتومات در این شرکت به مونتاژ می‌رسد، طی یکی دو هفته گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شد. در حال حاضر مگان دنده‌ای، نرخی برابر با 27 میلیون تومان دارد و نوع اتومات آن نیز با قیمت 32 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش می‌شود. این محصول رشد تولید خوبی طی نیمه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ریو ارزان شد

شاید دلیل آن، کم‌رنگ شدن موضوع توقف صادرات شرکت «کیاموتورز» به ایران باشد و شاید نه، اما به هر حال ریو این هفته با کاهش قیمت مواجه شد. در حال حاضر این برند کیا، با نرخ 13 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این موضوع از افت قیمت 200 هزار تومانی ریو حکایت دارد.

پراید نیز که به هر حال «کره‌ای» به حساب می‌آید، این روزها بازار آرامی‌ دارد. این خودرو هم اکنون در مدل بنزین سوز، با نرخ هفت میلیون و 750 هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام موسسه استاندارد، تولید پراید 141 به دلیل رعایت نکردن استانداردهای 51گانه ایمنی، از ابتدای مهرماه جاری متوقف شده است. این موضوع قطعا در قیمت 141های موجود در بازار تاثیرگذار خواهد بود. بد نیست حال که صحبت از محصولات سایپا است، سری هم به فرانسوی مونتاژی این شرکت بزنیم.

زانتیا که نفس‌های آخر را در جاده مخصوص می‌کشد، هم اکنون نرخی برابر با 29 میلیون و 500 هزار تومان دارد. این محصول طی یکی دو ماه گذشته و پس از آنکه سایپا از توقف تولید آن طی پاییز امسال خبر داد، نزدیک به دو میلیون تومان گران شده است..../تحلیل:دنیای اقتصاد