اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

النصره با داعش بیعت کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروهک تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - النصره با داعش بیعت کرد

مرکز موسوم به ˈدیدبان حقوق بشر سوریهˈ از بیعت گروهک تروریستی ˈالنصرهˈ، در شهر بوکمال (نقطه صفر مرزی بین سوریه و عراق) با گروهک تروریستی ˈداعشˈ خبر داد.

به گزارش ایرنا این مرکز وابسته به مخالفان سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد که جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه)، چهارشنبه شب گذشته در شهر مرزی بوکمال، با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بیعت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این تحول جدید بین دو گروه متخاصم و تروریستی (داعش و النصره)، به داعش اجازه می دهد که در دو طرف مرز بین سوریه و عراق حضور داشته باشد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، این بیعت در حالی صورت گرفته که گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور سوریه که بوکمال در حومه آن قرار دارد، در حال پیشروی است.

در ماه های اخیر میان عناصر دو گروهک تروریستی داعش و النصره درگیری های زیاد و سختی درگرفته که منجر به هلاکت صدها عنصر تروریست از طرفین شده است.

ناظران معتقدند که احتمال برقراری صلح میان این دو گروهک تروریستی بسیار بعید به نظر می رسد و بیعت النصره با داعش مقطعی خواهد بود.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
ویدیو؛ بیعت کودک خردسال با خلیفۀ داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سزای سرپیچی از بیعت با سرکرده داعش



اخبار,اخبار بین الملل,تروریست های گروه های داعش

 

 اخبار بین الملل -  سزای سرپیچی از بیعت با سرکرده داعش

یک منبع آگاه در پلیس استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به «داعش» هشت تن از اعضای گروه «نقشبندی» را که از بیعت با سرکرده داعش خوددرای کرده بودند، اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، درگیری های مسلحانه امروز بین تروریست های گروه های داعش و نقشبندی عراق در مسیر بین شهرستان بیجی و استان الانبار به ربوده شدن هشت تن از عناصر گروهک نقشبندی منجر شد و این هشت تن به علت خودداری از بیعت با «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، تیرباران شدند.

سومریه نیوز به نقل از این منبع آگاه پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی اجساد اعدام شدگان را به مرکز پزشکی قانونی منتقل و عملیات جستجو از عاملان این جنایت را آغاز کرده‌اند.

یک منبع امنیتی آگاه عراقی در تاریخ 2 ماه مه 2014 فاش کرده بود که گروهک "نقشبندی" فتوای جایز بودن قتل سران و عناصر گروهک داعش را صادر و این گروهک را مرتد توصیف کرده بود.
اخبار بین الملل - فارس