اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

القاعده علیه داعش اعلام جنگ کرد



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

رهبر القاعده با رد مشروعیت رهبر گروه تروریستی داعش، گفت که چاره‌ای جز جنگیدن با این گروه باقی نمانده است.

به نقل از اکسپرس، «ایمن الظواهری» رهبر القاعده با رد مشروعیت «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش، علیه این گروه اعلام جنگ کرد.

الظواهری که از چهار سال گذشته تاکنون جانشین «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده شده است، گفت که چاره‌ای جز از بین بردن رقیب باقی نمانده است.

رهبر القاعده در پی سخنان سال گذشته رهبر داعش مبنی بر لزوم اطاعت مسلمانان از وی، از البغدادی به عنوان خلیفه «فتنه» یاد کرد.

وی در پیام خود گفت: «آسیب بسیاری از ابوبکر البغدادی و هم‌پیمانان وی متحمل شدیم و ترجیح دادیم کمترین پاسخ ممکن را بدهیم و به این ترتیب آتش فتنه را خاموش کنیم.»

رهبر القاعده افزود: «اما البغدادی و هم‌پیمانان وی برای ما چاره دیگری نگذاشتند زیرا، تلاش کردند بیعت‌های مسلمانان را بشکنند و آن‌ها را مجبور به بیعت با خود کنند.»

اخبار بین الملل - ایلنا


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی بازیگر ایرانی برای حضور در جنگ علیه داعش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جنگ القاعده لیبی علیه داعش



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

پس از آن‌ که یکی از رهبران بلندپایه شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده در شرق لیبی به دست افراد مسلحی که ماسک به صورت داشتند، کشته شد، این شبه‌نظامیان امروز (چهارشنبه) علیه تروریست‌های وابسته به داعش در لیبی اعلام جنگ کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن‌ که چند فرد مسلح ناشناس با اسلحه اقدام به ترور "ناصر العکر"، یک شبه‌نظامی بلندپایه وابسته به القاعده در لیبی که زمانی به جرم تروریسم در زندان‌های انگلیس به سر برده، کردند، میان دو گروه شبه‌نظامیان وابسته به القاعده و همچنین وابسته به داعش درگیری‌هایی در لیبی رخ داد که 11 کشته از دو طرف بر جای گذاشت.

این شبه‌نظامی بلندپایه وابسته به القاعده که 55 سال سن داشت و همراه با دستیارش کشته شد، زمانی در افغانستان به انجام عملیات می‌پرداخته است.

گروه وابسته به ناصر العکر موسوم به "شورای جهادی درنا" امروز (چهارشنبه) با اعلام بیانیه‌ای ترور وی را اعلام کرده و تروریست‌های داعش را عامل آن دانست. این گروه داعش را متهم به استبداد و ارتکاب جرم کرد و متعهد شد تا زمانی که هیچ‌یک از آن‌ها روی زمین باقی نماند با آن‌ها دست به "جنگ مقدس" خواهد زد.

شورای جهادی درنا همچنین از مردم خواست علیه گروه داعش به پا خیزند. در جریان درگیری‌های میان شبه‌نظامیان مرتبط با داعش در لیبی و شبه‌نظامیان گروه شورای جهادی درنا دست کم 9 تروریست داعش و دو شبه نظامی وابسته به این شورا شامل سالم دربی، فرمانده تیپ ابوسالم کشته شدند.

گروه‌های مرتبط با داعش و القاعده در سوریه نیز درگیری‌هایی داشته‌اند. سال گذشته میلادی یک شاخه وابسته به داعش کنترل شهر درنای لیبی را به دست گرفت.


 اخبار  بین الملل  -  ایسنا