اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

القاعده، داعش را گروهی «نامشروع» خواند



اخبار,اخبار بین الملل,القاعده

روزنامه واشنگتن پست نوشت: القاعده شبه جزیره عربستان و القاعده مغرب اسلامی در یک بیانیه ویدیویی 26 دقیقه ای دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را گروهی نامشروع خواند.

القاعده شبه جزیره عربستان و القاعده مغرب اسلامی در یک بیانیه ویدیویی 26 دقیقه ای دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را گروهی نامشروع خواند.

 به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، این بیانیه را که روز یکشنبه در صفحه توئیتر و تلگرام القاعده به اشتراک گذاشته شده بود، خالد باطرفی، یکی از مقامات القاعده شبه جزیره عربستان به زبان عربی قرائت کرده بود.

این فیلم زیر نویس انگلیسی داشت. این دومین باری است که القاعده شبه جزیره عربستان و القاعده مغرب اسلامی یک بیانیه مشترک صادر کرده اند. به نظر می رسد این بیانیه پاسخی بوده است به سخنرانی اخیر ابو محمد العدنانی، سخنگوی دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) که هشدار داده بود مسلمانان سنی که برضد این گروه جنگیده اند یا باید با آن متحد شوند و یا با مرگ مواجه خواهند شد. القاعده شبه جزیره عربستان و القاعده مغرب اسلامی در این بیانیه مشترک دولت اسلامی را به انحراف و گمراهی متهم کردند.

 

اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
رهبر القاعده گروه داعش را غیرقانونی خواند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخضر ابراهیمی: القاعده فرزند مشروع و داعش طفل نامشروع آمریکاست



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, اخضر ابراهیمی

فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه معتقد است که القاعده در عراق فرزند مشروع آمریکا است چراکه "القاعده‌ای در عراق وجود نداشت مگر پس از آنکه حمله آمریکا به عراق صورت گرفت."

به گزارش  ایسنا ، اخضر ابراهیمی، نماینده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای "النهار الیوم" با این استدلال که برخلاف القاعده که در سال‌های جنگ با شوروی مستقیما توسط آمریکا به وجود آمد، داعش به دلیل اقدامات و اشتباهات واشنگتن خلق شد و باید "القاعده را فرزند مشروع و داعش را فرزند نامشروع" آمریکا دانست.

وی گفت: مذاکراتی در ریاض میان گروه‌های مختلف مخالفان صورت گرفت که به منزله یک روزنه نور اما کم جان بود.

الابراهیمی دباره سوریه نیز گفت: اکنون در سوریه حرف ایران شنیده می‌شود. اکنون بخشی از جنگ‌ها در سوریه "جنگ‌های دیگران" است.

اخضر ابراهیمی با بیان اینکه سوریه باید یک کشور یکپارچه و متحد بماند، مداخله غرب در لیبی را یک فاجعه خواند و حمله به عراق را نیز فاجعه دوم نامید.

نماینده پیشین سازمان ملل در سوریه افزود: ما خواهان رسیدن به این نظر هستیم که اسرائیل باید سلاح‌های هسته‌ای خود را رها کند و خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای شود.

ابراهیمی گفت: لبنانی‌ها به این امر اذعان دارند که نظامشان طائفه‌ای است اما در سوریه این اعتقاد وجود ندارد که نظامشان طائفه‌ای است و راه حل در سوریه آنگونه که در لبنان صورت می‌گیرد، انجام نمی‌شود. سوری‌ها خواهان راه حلی به روش لبنان نیستند.

 اخباربین الملل  -  ایسنا