اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الفاظ رکیک درباره مردم عربستان به کار نبرید


احسان کرمی درباره فاجعه منا و جان باختگان حجاج ایرانی نیز گفت: نباید در فضای مجازی مردمان دیگر را اینچنین با زشت‌ترین کلمات نسبت دهیم. حتی اگر آنها این کار را با ما کنند به دلیل اینکه ما مردم مسلمان ایران دارای تمدن بزرگ ایرانی هستیم، در جایگاه ما نیست که با این الفاظ با آنها برخورد کنیم.

خبرگزاری ایسنا: احسان کرمی که مدت‌ها از تلویزیون دور بود، با تاکشوی جدید شبکه سه سیما با عنوان «امضا» به تلویزیون بازگشت.

این مجری تلویزیون و گوینده رادیو درباره‌ی تاکشوی «امضا» که به تهیه‌کنندگی محمد صراف ساخته می‌شود و به‌زودی قرار است از شبکه سه سیما به روی آنتن برود، گفت: این برنامه یک تاکشوی شبانه است که با چهره‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون از جمله فرهنگی‌، هنری‌، سیاسی‌، موسیقی‌، تئاتر، سینما و علمی گفت‌وگو خواهد داشت.

در تیزر برنامه «امضا» که پخش آن از شامگاه پنجم مهر ماه در تلویزیون آغاز شد، احسان کرمی با چهره‌ای متفاوت از گذشته دیده شد.

او درباره دلایل این تغییر چهره‌ به ایسنا گفت: تغییر چهره من به دلیل حضورم در سریال «عالیجناب» سام قریبیان است و قرار است چند ماهی به این شکل باشم.

برنامه گفتگو محور «امضا» با دعوت از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و دولتمردان جمهوری اسلامی با موضوع بررسی تاریخ معاصر در 52 قسمت 70 دقیقه‌ای تهیه شده است.

احسان کرمی که پیش از این پیشنهاد اجرا در برنامه سینمایی «هفت» را داشته است‌، درباره تغییر مجری این برنامه نیز توضیح داد: به دلیل سفری که پیش‌رو داشتم نمی‌توانستم برنامه را اجرا کنم. حضورم در برنامه هفت قطعی شده بود اما به دلیل اینکه دو ماه نبودم عملا خیلی هم درست نبود تهیه‌کننده به جای من مجری دیگری انتخاب نکند.

این مجری تلویزیون وگوینده رادیو در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره فاجعه منا و جان باختگان حجاج ایرانی نیز گفت: در این که فاجعه‌ای بسیار غمبار شکل گرفته است و قطعا به بی‌کفایت برگزارکنندگان برمی‌گردد، شکی نیست. اما عده‌ای هم منتظر هستند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و بین مذاهب مختلف تفرقه بندازند.

او در ادامه اظهار کرد: خیلی‌ها به دنبال این هستند که حج واجب تعلیق شود و این حادثه بزرگتری از فاجعه مناست.

کرمی سپس گفت: واقعیت این است که باید همه توانمان را بگذاریم و حج واجب سال آینده را پر صلابت‌تر از گذشته برگزار و حق مسلمانان را طلب کنیم؛ چه معنی دارد که کشوری تا این اندازه بی‌عرضه باشد و منجر به کشته شدن بسیاری از حاجیان شود و بعد بگوید قضا و قدر بوده است! اگر برای آنها در کشورمان این اتفاق می‌افتاد، اینطور رفتار می‌کردند؟

او سپس با بیان اینکه نباید نگاه مردم و مسلمانان را نسبت به هم سیاسی کرد، اظهار کرد: این مساله ای است که دولت عربستان به وجود آورده و ما هم از دولت خودمان انتظار داریم که به شدت برخورد کند.

او سپس با یادآوری اینکه نباید در شبکه‌های اجتماعی الفاظ رکیک و زشت را به مردم آنها نسبت دهیم، در این زمینه مطرح کرد: نباید در فضای مجازی مردمان دیگر را اینچنین با زشت‌ترین کلمات نسبت دهیم. حتی اگر آنها این کار را با ما کنند به دلیل اینکه ما مردم مسلمان ایران دارای تمدن بزرگ ایرانی هستیم، در جایگاه ما نیست که با این الفاظ با آنها برخورد کنیم.

کرمی سپس اظهار کرد: فاجعه منا قطعا بعد سیاسی دارد و وظیفه دولت ایران است که آن را پیگیری کند. اینکه مردمان دو کشور مسلمان را نسبت به هم بشورانیم اتفاق نامبارکی به این دلیل است که میلیون‌ها انسان مسلمان نسبت به میلیون‌ها مسلمان دیگر بدبین می‌شوند. معتقدم باید اعتراض کنیم اما با مردمان مذاهب دیگر درگیر و تفرقه نداشته باشیم و همچنین سال آینده حج را باشکوه‌تر از امسال برگزار کنیم تا پاسخی برای آنهایی باشد که به هدفشان نرسد.

احسان کرمی در پایان گفت‌وگوی خود درباره عملکرد رسانه‌های کشورمان در قبال فاجعه منا و اینکه علاوه بر اطلاع‌رسانی دقیق باید آرامش بخشی در جامعه را هم لحاظ کنند، گفت، امیدوارم رسانه‌های ما احساسی عمل نکرده باشند.


ویدیو مرتبط :
بی حرمتی به مخاطب با الفاظ رکیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!



 

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!

 

دیلی استار نوشت: عکاس خبرگزاری فرانسه گفت: شعارهایی علیه خانواده ی سلطنتی عربستان بر روی دیوارها در مرکز شرقی عربستان نوشته شده است.

شعارهایی نظیر "خانواده آل سعود دستشان به خون این شهدا آلوده است،" "مرگ بر محمد بن فهد بن عبدالعزیز"، بر روی دیوارهای شهر قطیف دیده می شود.

نیروهای امنیتی در ورودی های شهر مستفر شده و خودروها را بازرسی می کنند.

به گزارش منابع دولتی و پزشکی، 4 نفر در طول درگیری ها در شهر قطیف کشته شده اند.

شاهزاده محمد بن فهد قول داده است که وزارت کشور علت این مرگ ها را تحقیق کند.

دیلی استار نوشت: مفتی عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیر الشیخ در این رابطه به روزنامه عکاظ گفت: اشوبگران شهر قطیف وابسته به دارودسته هایی هستند که از خارج کشور دستور می گیرند.

این روزنامه در ادامه نوشت: منظور مفتی عربستان ایران است.

وی در ادامه گفته است که ایران پشت دیوارنویسی ها علیه آل سعود در شهر قطیف است!../انتخاب