اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

العربیه: ایرانی ها دروغ می گویند!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,  جنگنده های عربستانی

شبکه سعودی العربیه مدعی شد، ایران درباره هواپیمایی که می گوید جنگنده های عربستانی مانع از فرود آن در فرودگاه صنعا شدند، تناقض گویی می کند.

به گزارش تیک، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، ایران چند روز پیش ادعا کرد نیروی هوایی عربستان به یک هواپیمای حامل کمک های ایران در مسیر فرودگاه صنعا پایتخت یمن حمله کرده است. ایران برای اثبات ادعای خود تصاویری را پخش و ادعا کرد خلبان هواپیمای ایرانی آن را گرفته است. اما در این نوار ویدئویی تناقض های زیادی وجود دارد.

گزارشگر شبکه العربیه گفت: ایران به عربستان سعودی به علت جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی در صنعا اعتراض خواهد کرد. دولت تهران می گوید این هواپیمای حامل کمک های انسانی بود، اما تصاویری را که مقامات ایرانی منتشر کردند، نشان می دهد این مسئله واقعیت ندارد. در این تصاویر به خوبی پنجره هواپیما و بال آن مشخص است که نشان می دهد محل تصویربردار در وسط هواپیما و نه کابین خلبان است. به نظر می رسد این هواپیما از نوع ایرباس ای 320 است.

 در این نوار ویدئویی صدای شماری از مسافران هواپیما به گوش می رسد که تکذیبی بر ادعای رسانه های ایران است که خلبان هواپیما این تصاویر را از هواپیمای جنگی عربستان ضبط کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: احتمالا این هواپیمای ابهام آمیز ایران حامل شماری از نیروهای سپاه پاسداران یا اینکه در ماموریت جاسوسی بر فراز خاک یمن بوده است. ایران می خواست تدابیر نیروهای ائتلاف سعودی را دور بزند. این نیروها بارها اعلام کرده اند فرود هواپیماها در خاک یمن سه شرط دارد. هواپیما باید زمان و مسیر پرواز خود را از فرماندهی ائتلاف دریافت کند و نیز هواپیما پیش از ورود و پس از خروج از یمن باید بازرسی شود.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
دروغ افتضاح شبکه العربیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای العربیه: همه زندانیان ایرانی در سوریه آزاد شدند



 

ادعای العربیه: همه زندانیان ایرانی در سوریه آزاد شدند

 

شبكه خبری العربیه مدعی شد همه زندانیان ایرانی در زندان های سوریه از زندان آزاد شده و به ایران منتقل شده اند.

شبکه العربیه به نقل از یك منبع كه نخواسته نامش فاش شود مدعی شد تمامی زندانیان ایرانی در زندان های سوریه كه بیشتر آنها به دلیل ارتكاب جرایمی چون حمل یا قاچاق مواد مخدر در زندان های سوریه بودند از سوی دولت سوریه آزاد و تحویل مقامات ایرانی شده اند.

میان دو دولت ایران و سوریه، قرارداد استراداد مجرمین وجود دارد. محکومان به حبس در سوریه براساس این قرارداد پس از طی بخشی از محکومیت خود در زندان های این کشور، برای ادامه حبس، به ایران منتقل می شوند.

قبل از این یک مقام ایرانی به عصر ایران گفته بود که 80 تا 90 ایرانی به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر، در سوریه در حبس به سر می برند.

این منبع ناشناس به العربیه گفته است كه یک زندانی ایرانی محكوم به حبس ابد كه اخیرا از زندان سوریه آزاد و به ایران بازگشته گفته است دولت سوریه همه زندانیان ایرانی را از زندان های خود آزاد كرده و به ایران می فرستد.

وی دلیل این امر را كم بودن جا در زندان های سوریه برای زندانی كردن معترضان و مخالفان حكومت سوریه عنوان كرده است.

بر اساس این گزارش و بر اساس ادعای منابع اپوزیسیون سوریه ، هم اكنون قریب به 100 هزار نفر از مخالفان حكومت به دلیل شركت در اعتراضات در زندان های سوریه هستند. این ادعا در حالی است كه بر اساس آمار سازمان ملل 14 هزار نفر در جریان اعتراضات 10 ماه گذشته در سوریه زندانی شده اند.../عصرایران