اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

السیسی برای دیدار با نتانیاهو شرط گذاشت



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات مصر


اخبار بین الملل - السیسی برای دیدار با نتانیاهو شرط گذاشت

بدالفتاح السیسی اظهار کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس تصمیم ندارد با بنیامین نتانیاهو دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با بیان این که به معاهده‌های بین‌المللی از جمله کمپ دیوید پایبند است، اما در عین حال خاطرنشان کرد که در صورت تشکیل نشدن کشور فلسطین با پایتختی قدس تصمیم ندارد با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

روزنامه مذکور اعلام کرد که این اولین سخنان از السیسی درخصوص رابطه‌اش با تل آویو در صورت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین اظهار کرد که ارتش مصر در خدمت امنیت مصر و جهان عرب خواهد بود و پس از موافقت مصری‌ها، در مقابله با هر گونه خطری که جهان عرب را تهدید کند، به پا خواهد خواست.

السیسی تصریح کرد که بر روی حمایت‌های تمام مصری‌ها از طرح‌ها و برنامه‌ها برای اصلاح مصر حساب باز می‌کند.

وی در دیدار با سردبیران مطبوعات مصری عنوان داشت: در صورتی که مردم علیه من در هنگام ریاست جمهوری‌ام به پا خیزند و به من بگویند ما تو را نمی‌خواهیم، من به سرعت از قدرت کنار خواهم رفت.
 اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بازرسی بدنی جان کری قبل از دیدار با السیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار با احمدی نژاد شرط آزادی اتباع آلمانی



 

دیدار با احمدی نژاد شرط آزاacدی اتباع آلمانی

 

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آلمان این مطلب را درباره برخی انتقادات در این کشور از دیدار وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران مطرح کرد.

منابع دولتی در آلمان همچنین گفتند که انگلا مرکل صدراعظم آلمان از برنامه وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با احمدی نژاد مطلع نبود.

سخنگوی دولت آلمان هم در این باره تنها به این جمله اکتفا کرد که مرکل از سفر "گیدو ووسترله" وزیر خارجه آلمان به تهران آگاه بود و از آزادی دو خبرنگار آلمانی بسیار خرسند شد.

"اندریاس بیشکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفر ووسترله به تهران گفت: این سفر با هدف انسان دوستانه صورت گرفت. دیدار وزیر خارجه آلمان با احمدی نژاد برای اعلام موضع سیاسی نبود.

وزیر امور خارجه آلمان شنبه شب گذشته در سفری بدون برنامه ریزی قبلی، به تهران آمد و ساعت های پایانی همان روز با احمدی نژاد دیدار کرد.

وی پس از این دیدار و گفت وگو با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، در ساعت های ابتدایی بامداد یکشنبه به همراه دو خبرنگار آلمانی آزاد شده از بازداشت ، تهران را به سمت برلین ترک کرد.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از روزنامه اتریشی "کلاینه سایتونگ" نوشت: ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وستروله گفته شد که تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

این دو خبرنگار حدود چهار ماه پیش در هنگام مصاحبه با وکیل سکینه آشتیانی زن ایرانی محکوم به سنگسار در شهر تبریز، بازداشت شدند.../عصر ایران