اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

السفیر خبر داد:مذاکرات محرمانه ارتش آزاد با نظام اسد برای سرکوب القاعده



مذاکرات محرمانه ارتش آزاد با نظام اسد برای سرکوب القاعده

السفیر خبر داد:مذاکرات محرمانه ارتش آزاد با نظام اسد برای سرکوب القاعده

گردان هایی از ارتش آزاد سوریه در پی تهدیدهای گروه های تروریستی، مذاکراتی را با ارتش سوریه برگزار کرده‌اند تا ضمن دستیابی به راه حل سوری- سوری به پلیس محلی در مناطق تحت کنترل خود تبدیل شوند.

 روزنامه السفیر به نقل از یک منبع ارتش آزاد نوشت: گردان هایی که فرماندهی آن را افسرانی جدا شده از نظام در مناطق قلمون، الغوطه و حمص برعهده دارند در سایه درگیری های بین این گردان ها با گروه های جهادی طی یک سال اخیر تصمیم گرفته اند که در موضع گیری خود علیه نظام بشار اسد تجدید نظر کنند.

گروه‌های جهادی داعش و جبهه النصره، اعضای این گردان های مسلح را تهدید کرده‌اند در صورتی که به گروه های جهادی ملحق نشوند کشته خواهند شد.

این منبع ارتش آزاد افزود: از سال گذشته دیدارهایی بین ارتش آزاد با یک افسر ارتش سوریه برگزار شده است تا به دور از هر گونه دخالت خارجی به راه حل سوری-سوری دست یابند.

بیش از 600 افسری که از ارتش سوریه جدا شده بودند آمادگی خود را برای راه حل داخلی و تبدیل شدن به پلیس محلی در مناطق مختلف سوریه اعلام کرده اند.

برخی میانجیگری ها در این موضوع به دلیل اینکه ضمانتی از جانب ارتش آزاد برای پایبندی به تعهداتش وجود نداشته است، ناکام مانده بود.

یک منبع ارتش آزاد گفت: دو افسر ارتش آزاد که در تماس ها با دولت شریک بودند در منطقه عسال الورد به دست عناصری نزدیک به زهران علوش، فرمانده گروه جهادی لواء الاسلام ربوده و اسیر شدند.

یک مسئول ارتش آزاد در ریف دمشق گفت: راه حلی که شماری از افسران ارتش آزاد در نظر دارند همانند راه حل بحران الجزایر است، به گونه ای که عناصر ارتش نجات اسلامی در دهه نود از کوهستان هایی در الجزایر که در آنجا مخفی شده بودند بازگشته و با انحلال ارتش نجات ملی آنها به زندگی عادی خود بازگشتند.

به گفته این منبع ارتش آزاد، طی مذاکراتی که در حمص برگزار شد، شماری از سربازان ارتش آزاد سلاح خود را تحویل دادند اما از قرار گرفتن جلوی چشم دوربین رسانه ها خودداری کردند.

مذاکراتی که در ریف دمشق نیز برگزار شد به پاکسازی  بخش هایی از الغوطة الغربیه، کناکر، زاکیة، دروشا، قدسیا و الهامه از عناصر مسلح منجر شد.

این منبع ارتش آزاد گفت: بیشتر گردان های ارتش آزاد در منطقه قلمون با ارتش سوریه جنگ نمی کنند زیرا نمی خواهند جهادی ها به قدرت اصلی در این منطقه تبدیل شوند.

برخی از این گردان ها با صدور بیانیه ای حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نیز محکوم کرده بودند.

گردان هایی از «غرباء الشام» که حسن جزرة آن را رهبری می کند نیز اخیرا تهدید کرده است اگر داعش بخواهد بر بستان الباشا سیطره یابد این منطقه را به ارتش سوریه تحویل می دهد.

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
آیا ارتش آزاد سوریه همان «القاعده» است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایندیپندنت خبر داد دیدار محرمانه هیئت ارتش آزاد با دولت سوریه



 دولت سوریه , ارتش آزاد سوریه

ایندیپندنت خبر داد دیدار محرمانه هیئت ارتش آزاد با دولت سوریه

هیئتی از سران ارتش آزاد سوریه در دیداری محرمانه با یکی از مقامات بلندپایه دولت این کشور، ابتکاری برای حل بحران سوریه ارائه کرده است.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس از نشست محرمانه تعدادی از نمایندگان ارتش آزاد سوریه با یکی از مقامات بلندپایه سوری خبر داد که یک و نیم ماه پیش در دمشق انجام شده است.

بنا بر گزارش این روزنامه انگلیسی، هیئت ارتش آزاد ابتکاری را با خود داشت که بر آمادگی این گروه در انجام مذاکرات بین تعدادی از افسران جدا شده از ارتش و دولت سوریه برای حل بحران سوریه تاکید شده بود. این ابتکار هیچ دعوتی از بشار اسد برای کناره‌گیری از قدرت را در مرحله کنونی در خود نداشت.

بر اساس این گزارش، طرف سوری در واکنش به این ابتکار تاکید کرد که باید گفت‌وگوها در داخل اراضی سوریه بدون هیچ پیش شرطی آغاز شود و ریاست جمهوری نیز سلامت شخصیت‌های شرکت کننده در گفت‌وگوها را تضمین خواهد کرد./فارس