اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الزامی شدن حجاب در یک دانشگاه هندی


پوشش حجاب اسلامی در دانشکده شهر کانپور هند الزامی اعلام شد. رسا:  پوشش حجاب اسلامی در دانشکده شهر کانپور هند الزامی اعلام شد.  مسؤولان دانشکده گرلزانتر شهر کانپور هندٰ پوشش حجاب اسلامی را در این دانشکده الزامی اعلام کردند.


الزامی شدن حجاب اسلامی در یک دانشگاه هندی

 قمر شاهین، مدیر دانشکده در جلسه ای عمومی تاکید کرد:با توجه به این که 90 درصد دانشجویان این دانشکده مسلمان هستند، پوشش حجاب اسلامی الزامی است و سایر دانشجویان نیز باید به مقررات دانشکده پایبند باشند. وی افزود: دانشجویانی که با این قانون مخالفت کنند و با حجاب اسلامی در دانشکده حاضر نشوند ابتدا با تذکر مواجه خواهند شد و اگر این تذکر نیز چاره گشا نبود از دانشکده اخراج می شوند. گفتنی است این دانشکده نیمه خصوصی و ویژه بانوان است و دو هزار دانشجو دارد.


ویدیو مرتبط :
تفاوت دانشگاه و حجاب(ایران و سریلانکا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش معاون دانشگاه آزاد به جمله در دانشگاه کشف حجاب رضاخانی را در دستور کار قرار داده‌اید.



اخبار,اخباردانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه  - معاون دانشگاه آزاد: حواشی اخیر فتنه‌جویانه است/ رسیدگی به نابهنجاری‌ها با کمیته انضباطی است نه حراست

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با دفاع از بخشنامه اخیر این دانشگاه که حراست‌ها را از برخورد با مظاهر بدحجابی منع کرده است گفت: به ما تهمت زدند که در دانشگاه کشف حجاب رضاخانی را در دستور کار قرار داده‌اید.

حجت‌الاسلام تیمور علی‌عسکری ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه منویات رهبری در دانشگاه آزاد به خصوص در مباحث فرهنگی به صورت عملی اجرا می‌شود، اظهار کرد: دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و دکتر طه هاشمی سال‌های سال و از گذشته تاکنون منویات رهبری معظم انقلاب را دنبال می‌کرده‌اند.

وی گفت: حواشی که طی چند روز اخیر ایجاد شده را جنجالی غوغاسالارانه و فتنه‌جویانه می‌دانیم و مبنای آن را برخی خبرسازی‌ها می‌دانیم.

علی‌عسکری ادامه داد: هم جایگاه حراست و هم جایگاه معاونت فرهنگی در دانشگاه تعریف شده است و بخشنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص مشخص است و تعیین کننده برای ما خواهد بود.

وی گفت: آن کسی که در نهایت باید در خصوص بحث نابهنجاری‌ها در دانشگاه که منکر آن هم نیستیم رسیدگی کند کمیته انضباطی است و نه حراست‌ها.

این مسئول ادامه داد: کمیته انضباطی به عنوان یک مرجع رسمی قانونی در دانشگاه انجام وظیفه می‌کند.

وی گفت: حراست‌ها در بحث برخوردهای فیزیکی و سخت‌افزاری اقدام می‌کردند که تأکید کردیم حراست دانشگاه در جایگاه تعریف شده خود عمل کند و تنها حراست اطلاعاتی، فرهنگی و فیزیکی را انجام دهند.

علی‌عسکری گفت: برخی مسائل باید از لحاظ قضایی پی‌گیری شود و در این خصوص شکایت‌هایی از حراست‌ها شده بود که بر مبنای آن‌ها چنین تصمیمی گرفته شد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: برخی موارد به کمیته ارشاد و کمیته امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دارد که از این پس دیگر حراست‌ها حق دخالت را ندارند.

وی بیان داشت: برداشت من این است که با مسائل فرهنگی در جامعه نباید برخورد سیاسی کنیم و نباید مسائل فرهنگی را ابزار قرار دهیم.

این مسئول در ادامه گفت: من تصور می‌کنم جریان اقتدارگرا که در بحث انتخابات کم آورد سعی کرد در این خصوص فضاسازی رسانه‌ای صورت دهد.

علی‌عسکری با بیان این که ما منطق داریم و آن هم بر مبنای عقلانیت و اصولگرایی و ارزش‌گرایی است، گفت: روش‌های فرهنگی ما با روش‌های برخی دوستان اقتدارگرا و افراطی متفاوت است.

وی گفت: اگر این رویه و رفتارهایی که چنین افرادی نسبت به آن اصرار دارند در طی بیش از ۳۰ سال جواب می‌داد هیچ کدام از ما نباید نگران وضع کنونی باشیم.

این مسئول در دانشگاه آزاد خطاب به رسانه‌ها با بیان این که آیا شما بحث کشف حجاب رضاخانی که نسبت به دانشگاه آزاد از سوی عده‌ای بیان شده را قبول دارید یا خیر؛ تصریح کرد: به ما تهمت زدند که در دانشگاه کشف حجاب رضاخانی را در دستور کار قرار داده‌اید.

وی با اشاره به این که کشف حجاب رضاخانی در دانشگاه باید مصداق داشته باشد، تصریح کرد: چرا باید شعری گفته شود که در قافیه آن گیر کنند و ما اکنون مدعی هستیم که باید آن را ثابت کنند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد افزود: تساهل و تسامح در حوزه‌های فرهنگی در گذشته و در زمان اصلاحات صورت گرفته است کما این که افراط در دوره اصولگرایی و در دولت قبل صورت گرفته و ما هر دو را در دانشگاه آزاد نفی می‌کنیم.

علی‌عسکری خاطرنشان کرد: تساهل و تسامح از نوع وادادگی به غرب را نفی کرده و مبنای خود را بر عقلانیت گذاشته‌ایم.

لازم به ذکر است چندی پیش دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای حراست واحدهای دانشگاهی را از هرگونه مداخله در اجرای برنامه‌های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب پرهیز داد.
 اخبار دانشگاه - فارس