اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الجزیره از بازیکن محروم استفاده کرده بود؟


سایت های محلی تبریز دیروز از تغییر نتیجه بازی الجزیره – تراکتورسازی به سود تیم ایرانی خبر داده اند. به نوشته سایت های تبریزی تیم الجزیره امارات از بازیکنی دو کارته استفاده کرده است.

روزنامه تماشا: سایت های محلی تبریز دیروز از تغییر نتیجه بازی الجزیره – تراکتورسازی به سود تیم ایرانی خبر داده اند. به نوشته سایت های تبریزی تیم الجزیره امارات از بازیکنی دو کارته استفاده کرده است.

آنها مدعی اند: «علی مبخوت، مهاجم تیم الجزیره امارات در بازی پیشین خود مقابل الجیش قطر دومین کارت زرد خود در رقابت های آسیایی را گرفته و استفاده از او در بازی با تراکتورسازی غیرقانونی بود. البته مبخوت کارت قبلی خود را در بازی با تیم ام سلال گرفته بود.»

اما این خبر تا چه حد صحت دارد؟ محمدکسرایی رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ به گل می گوید: «طبق قانون اسامی محرومان هر تیم برای فدراسیون کشور مربوطه ارسال می شود اما اگر تخلفی در این زمینه اتفاق بیفتد تیم معترض تنها تا دو ساعت بعد از بازی حق اعتراض دارد.»

اینکه مدیران تراکتورسازی در فاصله دوساعت بعد از بازی دست به اعتراض زده باشند، تقریبا امکان ناپذیر است اما نکته مهمتر در ادامه صحبت های کسرایی است: «ظاهرا کارت زرد اول این بازیکن مربوط به فصل پیش لیگ قهرمانان آسیاست که طبق قوانین، تک کارت از یک فصل به فصل دیگر منتقل نمی شود.»

ظاهرا اشتباه سایت تبریزی در شبیه سازی این اتفاق با کارت های رحمان احمدی بوده است. این در حالی است که احمدی هر دو کارت زرد را در یک فصل با دو تیم (پرسپولیس و سپاهان) گرفته بود اما کارت های مبخوت در دو فصل مختلف بوده است. کارت زرد، برخلاف محرومیت، از یک فصل به فصل دیگر منتقل نمی شود.


ویدیو مرتبط :
وقت کشی بازیکن الجزیره !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابهام بزرگ درباره استفاده تراکتورسازی از بازیکن محروم / سعید آقایی نمی توانسته بازی کند؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,پرسپولیس

پرسپولیسی ها بلافاصله بعد از بازی تیم شان با تراکتورسازی به بازی کردن سعید آقایی اعتراض داشتند اما این اعتراض شان وارد نبود.

به گزارش خبرآنلاین؛ طبق آیین نامه لیگ برتر ایران، بازیکنی که سه کارته شود و از یک بازی محروم شود، پس از آن اگر دو کارت زرد بگیرد، دوباره از حضور در یک مسابقه محروم می شود. اما تراکتوری ها بدون اینکه به این بند از آیین نامه توجه کنند، امروز از سعید آقایی استفاده کردند.


سعید آقایی در هفته های سوم، پنجم و ششم کارت زرد گرفته بود و در هفته هفتم محرومیت خود را پشت سر گذاشت. اما او در هفته های یازدهم و بیست و یکم دوباره کارت زرد گرفت و با این حساب باید در بازی هفته بیست و دوم مقابل پرسپولیس روی سکو می نشست. اما او در این مسابقه داخل زمین بود.


اینکه چنین بندی از آیین نامه در سایر لیگ های کشورهای مختلف وجود دارد یا نه، بحثی جداگانه است اما وجود این بند در آیین نامه فوتبال ایران، به معنای استفاده تراکتورسازی از بازیکن غیر مجاز است. البته باید دید آیا پرسپولیسی ها به این موضوع اعتراض می کنند و در این صورت، آیا کمیته انضباطی حاضر می شود سه امتیاز مسابقه را به سرخپوشان تهرانی بدهد یا نه.

البته این درحالی است که بعد از اعتراض پرسپولیسی ها ، باشگاه تراکتورسازی اسنادی رو کرده که نشان می دهد آقایی محرومیتش را در بازی با گسترش فولاد پشت سر گذاشته و برای این بازی مشکلی نداشته است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی نزدیکان به تراکتورسازی منتشر شده ، این بازیکن بعد از دو اخطاره شدن ، بازی با گسترش فولاد را غایب بوده و اخطاری هم که بعد از این و در بازی با سپاهان گرفته است ، اولین اخطارش بوده و مشکلی برای بازی برابر پرسپولیس نداشته است.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین