اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الجبیر: برکناری اسد و خروج نیروهای خارجی شروط اصلی حل بحران سوریه است



اخبار,اخباربین الملل ,وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه حل سیاسی بحران سوریه باید براساس بندهای توافق‌نامه ژنو 1 صورت گیرد، تاکید کرد: اسد دو راه دارد یا برکناری از قدرت به شکل سیاسی و یا شکست در میدان‌های جنگ.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در این اظهارات که در بعد از پایان مذاکرات وین ایراد کرد، مدعی شد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یا باید از طریق روند سیاسی برای حل بحران این کشور از قدرت کنار برود یا در میدان‌های جنگ شکست بخورد.

خبرگزاری عربستان به نقل از الجبیر نوشت: راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه باید براساس اصول قطعنامه ژنو 1 باشد و بشار اسد جایی در سوریه ندارد.

وزیر خارجه عربستان عنوان داشت: چیزی که ما به همه اعلام کردیم این است که اسد یا باید از طریق روند سیاسی کنار برود و یا در جبهه‌های جنگ شکست بخورد. ظرف چند روز آینده از میزان جدیت و تمایل ایران و روسیه در رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه آگاه خواهیم شد.

الجبیر ادامه داد: دو محوری که روی آن اختلاف وجود دارد یکی موعد و ابزار برکناری بشار اسد و دیگری موعد و ابزار عقب‌نشینی نیروهای خارجی از سوریه به ویژه نیروهای ایرانی هستند و تحقق این دو محور شرط اصلی برای ادامه مذاکرات در جهت حل بحران سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر سر موعد و ابزار برکناری اسد و ابزار و موعد خروج نیروهای خارجی حاضر در سوریه توافق نشود هیچ‌گونه توافقی درباره سوریه و روند سیاسی این کشور نخواهد شد. ما در مورد همه چیز در صحبت‌هایمان در نشست وین شفاف بودیم.

نشست وین از روز جمعه با حضور 17 کشور و دو نهاد بین‌المللی با هدف حل بحران سوریه برگزار شد.


اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه کامل بشار اسد با شبکه CBS درباره بحران سوریه 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان: حل بحران سوریه تنها با برکناری اسد ممکن است!



در دیدار با همتای اسپانیایی خود؛

اردوغان: حل بحران سوریه تنها با برکناری اسد ممکن است!

نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود با اشاره به اوضاع سوریه اعلام کرد: حل و فصل بحران سوریه تنها با برکناری بشار اسد امکان‌پذیر است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا با اشاره به اوضاع کنونی سوریه خاطرنشان کرد: ظلم هرگز نتیجه‌ای نداشته و دیر یا زود از بین خواهد رفت و ظالمان هر چند که ظلمشان طولانی باشد هرگز عمر طولانی نخواهند داشت.

اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی که در سفرش به اسپانیا در مادرید، پایتخت این کشور برگزار شد، گفت: ظالمان حتما روزی نابود خواهند شد و تمام کسانی که با آنها در ارتکاب ظلم شریک بودند نیز نابود خواهند شد چرا که حوادث تاریخ این مساله ثابت کرده است.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: ملت‌هایی که به دست حکومت‌های ظالم تحت ظلم قرار گرفته‌اند دیگر برای حاکمان ظالمشان حق زندگی قائل نیستند.

اردوغان تاکید کرد: سرنوشت ظالمانی که در سوریه حاکمیت می‌کنند نیز در نهایت نابودی خواهد بود.

وی گفت: حل و فصل بحران سوریه تنها از طریق برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور از قدرت و توقف اقدامات نظام سوریه علیه ملت این کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: داده‌های سیاسی تاکنون نشان می‌دهد که بشار اسد نیز در آینده سرنوشتی شبیه سرنوشت حاکمانی خواهد داشت که به دست مردم آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه در انقلاب بهار عربی نابود شدند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: ما کوچکترین مشکلی با ملت سوریه نداریم بلکه همه اختلافات ما با نظام حاکم در این کشور است چنانکه ترکیه تاکنون بالغ بر 400 میلیون دلار به آوارگان سوریه کمک کرده و درهای این کشور به روی آوارگان سوری باز خواهد بود و کمک‌های لجستیکی ترکیه به ملت سوریه نیز ادامه خواهد داشت.

اردوغان همچنین از سیاست‌های دوگانه اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه به شدت انتقاد کرد و گفت: اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه شیوه‌هایی را دنبال می‌کند که نسبت به هیچ کشور اروپایی دیگری این سیاست را در پیش نگرفته و این دوگانگی در سیاست‌ها در حقیقت به دلایل سیاسی باز می‌گردد.

وی روند مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا در خصوص پیوستن ترکیه به این اتحادیه را کند توصیف کرد و گفت: این مذاکرات از سال 1963 آغاز شده و جز 14 بند از 35 بند دستاورد دیگری نداشته است.

ماریانو راخوی نیز به نوبه خود اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده که بشار اسد از قدرت برکنار شود و عرصه برای مردم سوریه جهت به دست گرفتن اداره کشورشان و انتخاب رئیس‌جمهوری جدید در فضایی آزاد و دموکراتیک فراهم شود.

وی گفت: اسپانیا از تصمیمات ناتو حمایت کرده و با تلاش‌های اعضای ناتو برای حمایت از کشورهای عضو و حملات اخیر سوریه به ترکیه موافق است./ایسنا