اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الجبیر: ایران دنبال سلطه گری در عراق است


وزیر خارجه عربستان که در نشست خبری مشترکی با همتای مراکشی خود حضور پیدا کرده بود بار دیگر ایران را به تلاش برای سلطه گری در عراق متهم کرد.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که به مراکش سفر کرده در نشست خبری مشترکی با همتای مراکشی خود حضور پیدا کرد.

«صلاح الدین مزوار» وزیر خارجه مراکش ضمن تأکید بر روابط دو جانبه مستحکم دو کشور اعلام کرد رباط از عربستان در برابر آنچه دخالت در امور داخلی این کشور نامید حمایت می‌کند و افزود: از هر موضعی که عربستان برای حفظ امنیت خود اتخاذ کند حمایت می‌کنیم.

وی همچنین درباره بحران سوریه گفت از حل سیاسی بحران در این کشور استقبال می‌کند و بر لزوم حفظ نهادهای دولتی سوریه تأکید کرد.

مزوار ضمن اعلام حمایت از عملیات عربستان در خاک یمن، پدیده تروریسم را یک آفت توصیف کرد و خواستار تقویت تلاش‌های بین المللی برای مقابله با آن شد.

از سوی دیگر الجبیر در پاسخ به سوالی درباره حضور در نشست مونیخ برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح سوریه اعلام کرد که در این نشست حضور پیدا خواهد کرد و بار دیگر مدعی شد که ریاض اصرار دارد اسد نقشی در آینده سوریه نداشته باشد اما می‌خواهیم نهادهای دولتی حفظ شود.

وی همچنین اعلام کرد که اگر گفت‌وگوهای صلح سوریه با موفقیت پیش نرود قطعا گزینه‌های جایگزینی وجود دارد که در حال حاضر جزئیاتی درباره آن منتشر نخواهد شد.

وزیر خارجه عربستان همچنین درباره عراق گفت که کشورش تلاش می‌کند از آنچه ثبات و قومیت عربی عراق خوانده حمایت کند و افزود تلاش می‌کنیم با هر گونه اقدامی در راستای سلطه گری بر عراق به ویژه از سوی ایران مقابله کنیم.

الجبیر درباره گزارش‌های اخیری که در خصوص اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه عنوان شده بود گفت اگر ائتلاف ضد داعش بخواهد به سوریه نیرو بفرستد ما آماده‌ایم که در این اقدام مشارکت داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
عدم سلطه گری بر مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان: ایران و عراق با طائفه گری در سوریه همکاری می کنند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رئیس جمهور ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت: نیروهای ارتش ترکیه به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق؛ از سال 2014 تا کنون در اردوگاه بعشقیه حضور دارند.

رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: کشورهایی که سیاست های طائفه گرایانه را دنبال می کنند مشخص هستند این کشورها ایران و عراق هستند.

رجب طیب اردوغان مدعی شد: ایران و عراق با طائفه گری در سوریه همکاری می کنند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: نیروهای ارتش ترکیه به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق؛ از سال 2014 تا کنون در اردوگاه بعشقیه حضور دارند.

همچنین، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روسیه را به تلاش برای « پاکسازی قومی » و تقویت گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه متهم کرد.

این اتهامات در حالی مطرح شد که آنکارا و مسکو با یک بحران دیپلماتیک جدی رو به رو هستند.

احمد داود اوغلو در استانبول در جمع گروهی از خبرنگاران خارجی گفت: « روسیه در منطقه لاذقیه ( شمال غرب سوریه ) با وادار کردن ساکنان عرب سنی و ترکمان ها که روابط خوبی با رژیم دمشق ندارند به ترک این منطقه در پی پاکسازی قومی است .»

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب