اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

التهاب سبد کالا فروکش کرد


با اعلام دولت مبنی بر تداوم توزیع سبد کالایی تا پایان سال، التهاب مردم برای دریافت این سبد حمایتی دولت فروکش کرده و هم اکنون به گفته مدیر اجرایی طرح ملی سبد کالا، آرامش به فروشگاه‌های توزیع سبد کالایی بازگشته است.

خبرگزاری مهر: با اعلام دولت مبنی بر تداوم توزیع سبد کالایی تا پایان سال، التهاب مردم برای دریافت این سبد حمایتی دولت فروکش کرده و هم اکنون به گفته مدیر اجرایی طرح ملی سبد کالا، آرامش به فروشگاه‌های توزیع سبد کالایی بازگشته است.

 نزدیک به یک هفته از توزیع سبد کالای حمایتی دولت یازدهم در فروشگاه‌های منتخب این طرح می گذرد و به نظر می رسد بخش عمده ای از مشمولان دریافت این سبد کالایی توانسته اند این سهمیه خود را دریافت کنند. این در شرایطی بود که در روزهای ابتدایی اجرای این طرح ازدحام و شلوغی در فروشگاه‌های توزیع کننده این سبد کالایی به چشم می خورد.

این ازدحام و شلوغی به دلیل اعلام مهلت دو هفته ای برای دریافت این سبد کالایی بود که مردم را به دریافت زودهنگام این سبدها تشویق می کرد اما پس از آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای سقف زمانی دریافت این سبد کالایی را برداشت و اعلام کرد که توزیع سبد کالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت، آرامشی در فروشگاههای عرضه کننده حاکم شد و هم اکنون بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد که توزیع این سبد کالایی در بیشتر فروشگاه‌های منتخب با آرامش صورت می گیرد.

در این میان حتی بازدید مدیران دست اندرکار در اجرای این طرح از برخی فروشگاه‌ها نشانگر این است که مدت زمان دریافت یک سبد کالایی از سوی هر فرد کمتر از گذشته شده است. مردم هم از این روند احساس رضایت بیشتری می کنند و می گویند دولت نباید از ابتدا سقف زمانی برای دریافت این سبد اعلام می کرد.

یکی از افرادی که برای دریافت سبد کالای حمایتی دولت منتظر ارائه مدارک است، به خبرنگار مهر می گوید: مردم نگران این بودند که اگر در روزهای ابتدایی موفق به دریافت این سبد نمی شدند، معلوم نبود که آیا در روزهای بعد کالا به دستشان برسد یا آنها نتوانند به این سهمیه دسترسی پیدا کنند.

وی می افزاید: برخورد متصدیان فروشگاه با مردم مناسب است و علی رغم اینکه از روزهای ابتدایی به مردم اعلام می کردند که کالا به اندازه کافی تامین شده اما اعتماد در میان مردم نداشت.

این شهروند ادامه می دهد: در روز اول توزیع سبد کالایی به فروشگاه مراجعه کردم اما نتوانستم سبد کالا دریافت کنم، چرا که ازدحام بیش از حد انتظار بود.

فرد دیگری که منتظر دریافت سبد کالا بود به خبرنگار مهر می گوید: دولت باید شیوه توزیع را مناسب تر برنامه ریزی می کرد تا مردم به مشکل برنخورند، چرا که بیش از هر چیز برای مردم حفظ آبرو و کرامت آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد مردم هم خود در انتخاب فروشگاه‌ها عجله کردند، چرا که در برخی فروشگاه‌ها صفی تشکیل نشده بود و برخی اقوام توانسته بودند به راحتی سبد کالا دریافت کنند و در مقابل، برخی فروشگاه‌ها که عمدتا فروشگاه‌های بزرگ هستند، با تشکیل صف‌های طولانی مواجه شدند.

در عین حال، بهمن حاج علی مدیر اجرایی طرح توزیع سبد کالا در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: توزیع سبد کالا مطابق با وعده داده شده تا پایان اسفندماه ادامه دارد اما به نظر می رسد که زودتر از پایان سال شاهد توزیع سبد کالا به تمام مشمولان باشیم.

وی تصریح کرد: مردم چنانچه شکایتی داشته باشند می توانند با شماره تلفن 124 تماس بگیرند و مراتب را با مسئولان درمیان بگذارند.

حاج علی اطمینان داد: تمامی اقلام سبد کالا به میزان بسیار مناسبی تامین شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر آرامش به فروشگاه‌های عرضه کننده سبد کالایی بازگشته است.

 عرضه سبد کالایی حمایتی دولت از یکشنبه گذشته در سراسر کشور آغاز شده و فروشگاه‌های امکان مرتبط با اتحادیه کارگران، اسکاد مرتبط با کارکنان دولت، اتکا مرتبط با نیروهای مسلح، اتحادیه فرهنگیان و فروشگاه‌های سپه و شهروند برای عموم مردم و فروشگاه رفاه برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی توزیع سبد کالایی را انجام می دهند.

بر اساس این گزارش، این سبد کالایی شامل 10 کیلوگرم برنج، 2 بطری 900 گرمی روغن مایع، 2 بسته پنیر، 4 کیلوگرم مرغ و یک شانه تخم مرغ است.

دولت وعده داده است تا در اسفندماه نیز یک سبد دیگر کالایی را در اختیار مردم قرار دهد که توزیع آن احتمالا در نیمه اول اسفندماه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
صحبت طنز علی ضیا راجع به سبد کالا. فقط سبد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تب دریافت سبد کالا فروکش کرد


با گذشت دو هفته از ارایه سبد کالای حمایتی دولت، اکنون تب دریافت این سبد در فروشگاه‌های منتخب فروکش و همین امر، دولت را آماده ارایه سبد دوم در نیمه اول اسفندماه کرده است.

خبرگزاری مهر: با گذشت دو هفته از ارایه سبد کالای حمایتی دولت، اکنون تب دریافت این سبد در فروشگاه‌های منتخب فروکش و همین امر، دولت را آماده ارایه سبد دوم در نیمه اول اسفندماه کرده است.

درست دو هفته قبل دولت ارایه اولین سبد کالای حمایتی خود به مردم را آغاز و هم اکنون با گذشت این مدت، تب دریافت سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب فروکش کرده است و هم اکنون صف برای دریافت این سبد در کمتر فروشگاهی به چشم می خورد.

به گفته مسئولان توزیع این سبد کالا، شهروندان هم اکنون با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب در کمتر از ده دقیقه می توانند سبد کالایی خود را دریافت کرده و همین خلوتی نیز باعث خدمت رسانی بهتر به مراجعه کنندگان شده است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر گفت: هم اکنون کار توزیع سبد کالایی ادامه دارد و با توجه به اینکه هنوز برخی از سرپرستان خانوار که حساب دریافت یارانه نقدی آنها متصل به کارت نبود، موفق به دریافت کارت نشده اند، کار توزیع ادامه خواهد داشت و کالاها نیز به صورت مکفی تامین شده است.

وی با بیان اینکه بنا به وعده دولت، اگر نیاز باشد زمان توزیع سبد کالایی را تا پایان سال جاری ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: احتمالا قبل از پایان سال، همه مشمولان سبد کالای خود را دریافت خواهند کرد، چراکه کارها روتین شده و مشکلی وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون 7 میلیون سرپرست خانوار سبد کالای مرحله اول خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز به تدریج این سبد حمایتی را دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در نیمه اول اسفندماه، توزیع سبد دوم را نیز آغاز خواهیم کرد و تاکنون تمامی کالاها نیز تامین شده است. البته این به معنای توزیع سبد از روز اول اسفندماه نیست بلکه مطابق با وعده، کار توزیع در نیمه اول ماه آتی آغاز خواهد شد.

گزارش‌های میدانی مهر از فروشگاه‌های سطح شهر نیز حکایت از این دارد که مراجعه کنندگان به فروشگاه‌ها بابت دریافت سبد کالا، نسبت به روزهای ابتدایی اجرای این طرح بسیار بسیار کمتر شده است و بیشتر مشمولان سبد کالایی خود را دریافت کرده اند.

یکی از متصدیان توزیع سبد کالا در فروشگاه شهروند  می گوید: هم اکنون صف چندانی برای دریافت سبد کالا وجود ندارد و مردم با مراجعه به فروشگاه در کمترین زمان سبد خود را دریافت می کنند.

وی می افزاید: حتی در برخی ساعات روز مراجعه کننده وجود ندارد و معمولا بیشتر مراجعات در ساعات اولیه روز صورت می گیرد.

به گفته این متصدی، دولت کار توزیع اقلام مرحله دوم را نیز آغاز خواهد کرد و مطابق با اعلام قبلی، قرار است در نیمه اول اسفندماه توزیع سبد دوم آغاز شود.

سبد کالای حمایتی دولت قرار است در سال جاری در دو مرحله توزیع شود که مرحله اول آن، از یکشنبه 13 بهمن ماه آغاز شده است. این سبد کالایی در مرحله اول شامل ده کیلوگرم برنج هندی، 2 عدد مرغ به میزان 4 کیلوگرم، دو بسته 400 گرمی پنیر، یک شانه تخم مرغ و دو بطری 900 گرمی روغن مایع بوده است.