اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

التماس اروپاییان برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در اقتصاد این قاره



 

 

التماس اروپاییان برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در اقتصاد این قاره

 

به نقل از پایگاه خبری مارکت واچ، این موسسه ها قرار است در هفته آینده که زمان جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی به پایان می رسد، برای جذب سرمایه گذار برای نجات اقتصاد خود تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران بر این باورند که هفته آینده نسبت به هفته گذشته برای اقتصاد اروپا کمتر مصیب بار و مشکل آفرین خواهد بود. هفته گذشته جرج پاپاندرو نخست وزیر یونان با ارائه طرح خود برای برگزاری یک همه پرسی در کشورش برای پذیرش یا عدم پذیرش بسته حمایتی اتحادیه اروپا، جنجال بزرگی آفرید و باعث ایجاد تنش در بازار اروپا شد. اگرچه وی پس از آن که رهبران اتحادیه اروپا تهدید به اخراج این کشور از منطقه یورو کردند، این طرح خود را پس گرفت.

با وجود این، این طرح پاپاندرو به اندازه کافی باعث ایجاد بی اعتمادی در بازار اروپاشد و در عین حال برای بورس آمریکا سودهایی به همراه داشت. به طوری که موسسه داو جونز در این هفته ارزش سهام خود را از 0.51 درصد به 2 درصد افزایش داد. دیگر موسسات بورس آمریکا نیز موفقیت مشابهی داشتند، به طوری که ارزش سهام موسسه اس اند پی از 0.63 به 2.5 و ارزش موسسه ناسداک از 0.44 به 1.9 درصد افزایش یافت.

آلن گایل تحلیلگر برجسته مسائل اقتصادی موسسات ریج ورث در این باره می گوید: بیماری اقتصاد اروپا بار دیگر عود کرده و اکنون پزشکان این اقتصاد در حال بررسی شرایط برای درمان این بیماری هستند و تلاش می کند اقتصاد اروپا را به مسیر صحیح باز گردانند.

اکنون قرار است سرمایه گذاران روز دوشنبه هفته جاری برای سرمایه گذاری در اقتصاد اروپا، بر اساس آخرین تحولات ایجاد شده در اقتصاد یونان تصمیم گیری کنند. آسوشیتد پرس نیز در گزارشی اعلام کرد که پس از نزدیک شدن بازار تجاری آمریکا برای سرمایه گذاری در اروپا در روز جمعه، پاپاندرو موفق شد برای ایجاد یک دولت موقت که بتواند بستن قراردادهای تجاری را برای نجات اقتصاد به آتش کشیده شده یونان تضمین کند، از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.

در عین حال مارک لوچینی تحلیلگر برجسته شرکت جانی مونتگومری اسکات در این باره اظهار داشت: با توجه به انتشار جزئیات اخبار مربوط به بسته حمایتی اتحادیه اروپا برای یونان، بازار جهانی همچنان به نوسانات و بالا و پایین شدن خود ادامه می دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فصل کسب درآمد و سرمایه گذار در حال پایان یافتن است، و تاکنون هیچ اطلاعات و تحول اقتصادی برجسته ای در اقتصاد اروپا ایجاد نشده است. احتمال بسیار کمی وجود دارد که حتی هفته آینده هم تسهیل کمی در اقتصاد اروپا ایجاد شود. بنابراین اقتصاد اروپا همچنان به روند خود ادامه خواهد داد.

لوچینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احتمالا تا پایان ماه نوامبر و تا زمانی که کمیته های ارشد کنگره آمریکا در مورد کسری بودجه این کشور به یک ضرب الاجل نرسیده اند، موضوعات داخلی در آمریکا موجب خروج شرکت های سرمایه گذاری این کشور از اقتصاد اروپا نخواهد شد.

از سوی دیگر مارک لامکین رییس هیئت مدیره موسسه سرمایه گذاری مدیریت سرمایه گذاری لامکین با این مسئله که اقتصاد اروپا تا زمانی که کانون توجهات به سمت حوادث ایجاد شده در کنگره آمریکا نرفته است، تسلط خود را بر بازار حفظ خواهد کرد. وی در این باره می گوید: اکنون توجه ما به سمتی جلب شده است که می توان ادعا کرد چرخ اقتصاد در حال چرخیدن است. برخی بر این باورند که بحران اقتصادی اروپا کاملا واضح و مشخص است، پس ما بر روی مسائل جزئی تمرکز خواهیم کرد.

جان باترز تحلیلگر برجسته اقتصادی در موسسه فکت ست ریسرچ در سخنانی اعلام کرد: از میان 413 شرکت بورس در اروپا، 73 درصد آنان بیش از میزان تخمین زده شده درآمد داشته اند، این مسئله به معنای نرخ رشد 16.4 درصدی در زمینه کسب درآمد در بازار بورس است. در عین حال 62 شرکت نیز اعلام کرده اند که میزان درآمدشان دارای درصد منفی بوده است.../شفاف


ویدیو مرتبط :
التماس آمریکایی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت مرد آمریکایی از شرکت‌های هواپیمایی به علت سوار نکردن همسر چاقش



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شکایت مرد آمریکایی از شرکت‌های هواپیمایی به علت سوار نکردن همسر چاقش

مردی آمریکایی علیه سه شرکت هواپیمایی که به همسر چاقش اجازه پرواز ندادند، شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، همسر این زن گفت: سال گذشته قصد داشتیم با «ویلما» که ازچاقی و دیابت رنج می‌برد از یکی از کشورهای اروپایی به نیویورک پرواز کنیم اما سه شرکت هواپیمایی این اجازه را به همسرم ندادند.

همسر این زن همچنین گفت: علی‌رغم این که این شرکت‌های هواپیمایی ابتدا با پرواز همسرم موافقت می‌کردند هنگام سوارشدن از این کار سرباز می‌زدند تا این که «ویلما» در اکتبر سال گذشته میلادی در محل اقامتمان در مجارستان فوت کرد.

این مرد در شکایت خود آورده است: برای آغاز سفرمان بلیط دو صندلی را برای «ویلما» و یک صندلی برای خودم خریداری کردم و به مجارستان پرواز کردیم اما تلاش‌هایمان برای خرید بلیط بازگشت میسر نشد.

پس از اتمام دوره تعطیلاتمان قصد بازگشت به نیویورک را داشتیم اما هیچ کدام از سه شرکت هواپیمایی با درخواست ما موافقت نکردند تا اینکه همسرم در مجارستان فوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت آنلاین، مقامات قضایی دادگاهی در «منهتن» نیویورک پس از دریافت این شکایت بررسی جزئیات بیشتر آن را آغاز کردند./ایسنا