اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الاهلی مصر «پرافتخارترین تیم جهان» شد


قهرمان جام باشگاهی‌‌های آفریقا با فتح سوپرجام قاره سیاه، پرافتخارترین تیم باشگاهی دنیا از حیث کسب عناوین قهرمانی‌های بین‌المللی شد.

خبرگزاری تسنیم: قهرمان جام باشگاهی‌‌های آفریقا با فتح سوپرجام قاره سیاه، پرافتخارترین تیم باشگاهی دنیا از حیث کسب عناوین قهرمانی‌های بین‌المللی شد.

هواداران تیم فوتبال میلان ایتالیا دیگر نمی‌توانند از تیم محبوب خود به عنوان موفق‌ترین تیم باشگاهی دنیا یاد کنند، چون این عنوان را به الاهلی مصر تقدیم کردند.

پرافتخارترین تیم جهان، شعاری که روی پیراهن بازیکنان و همچنین اتوبوس تیم میلان نقش بسته، اصطلاحی بوده است که سیلویو برلوسکونی به عنوان رئیس و آدریانو گالیانی به عنوان نایب رئیس باشگاه میلان گهگاه از آن برای اشاره به تیم بحران‌زده خود استفاده کرده‌اند، چرا که تیم آنها با کسب 18 جام بین‌المللی صاحب بیشترین تعداد قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی در این سطح بوده است. میلانی‌ها اما از این به بعد دیگر نمی‌توانند خود را پرافتخارترین تیم دنیا بدانند، چرا که این عنوان اکنون در اختیار تیم الاهلی قرار دارد.

نماینده مصر، شب گذشته (جمعه) با شکست تیم اسفایکسن تونس برای ششمین بار قهرمان سوپرجام باشگاه‌های آفریقا شد تا شمار قهرمانی‌هایش در تورنمنت‌های بین‌المللی را به عدد 19 برساند و در جدول دارندگان بیشترین قهرمانی بین‌المللی از میلان و بوکا جونیورز سبقت  بگیرد.

با افتخار دیگری که به کارنامه الاهلی اضافه شد، این احتمال وجود دارد که میلانی‌ها شعار خود را به «موفق‌ترین تیم اروپا» تغییر دهند. در حال حاضر پس از الاهلی مصر با 19، میلان و بوکاجونیورز آرژانتین با 18، ایندیپندنته آرژانتین و رئال مادرید اسپانیا با 16 و بارسلونا با 14 قهرمانی به ترتیب رده‌های دوم تا ششم را در اختیار دارند.


ویدیو مرتبط :
والیبال جام باشگاه های جهان : پیکان ۳-۰ الاهلی مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الاهلی مصر، پرافتخارترین باشگاه‌جهان


رئیس باشگاه الاهلی مصر ضمن اعلام انزجار از قهرمانی‌های متوالی بارسلونا ادعا کرده تیم او پرافتخارتر از غول فوتبال اروپاست.

روزنامه شهروند: رئیس باشگاه الاهلی مصر ضمن اعلام انزجار از قهرمانی‌های متوالی بارسلونا ادعا کرده تیم او پرافتخارتر از غول فوتبال اروپاست. شاید در نگاه نخست، جمله او برای هواداران عام فوتبال خنده‌دار به نظر برسد اما وقتی به عمق ماجرا دقت کنیم، متوجه صحت ادعای این رئیس می‌شویم.

مقایسه افتخارات

الاهلی در تاریخ ١٠٨ساله خود، ١١٤ و بارسلونا طی ١١٦ سال، ٨٦ بار جام‌های گوناگون را بالای سر برده‌اند. به همین سادگی معادله حل شده و شاید به دلیل اصرار به حفظ این رکورد، رئیس الاهلی از جام‌هایی که بارسا را نزدیک تیمش قرار می‌دهد، احساس نگرانی می‌کند! هرچند سطح لالیگا با لیگی عمدتا دوقطبی مانند لیگ مصر قابل مقایسه نیست اما حداقل در فقره‌ای شمردن افتخارات، هیچ‌گونه ضریبی وجود ندارد و هر تیمی بیشتر ببرد، بهتر است!‍ بر این اساس، الاهلی با اختلاف پرافتخارتر از بارسلونا و هر باشگاه بزرگ دیگری محسوب می‌شود. این تیم چندی قبل عنوان پرافتخارترین تیم در کسب جام‌های بین‌المللی را از میلان گرفت و البته بعد از قهرمانی اخیر بارسلونا در این عنوان با کاتالا‌ن‌ها شریک شد؛ آن هم با ٢٠ جام! الاهلی در بین تمام تیم‌های فاتح جام‌های داخلی یک رکورد منحصربه‌فرد دارد. در هیچ یک از ٥ لیگ معتبر اروپایی هیچ تیمی به اندازه الاهلی (٣٧ جام) طعم قهرمانی را نچشیده است. رئال‌مادرید با ٣٢ و یوونتوس با ٣٢ قهرمانی، اصلی‌ترین رقبای تهدیدکننده رکورد الاهلی در زمینه قهرمانی در لیگ‌های داخلی هستند؛ عنوانی که با توجه به سرعت تیم مصری در کسب جام، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.

رئال‌مادرید در رده سوم

در رده سوم پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال در عرصه تصاحب جام‌های بین‌المللی، رئال‌مادرید قرار دارد؛ تیمی با عنوان پرافتخارترین باشگاه اروپا. آنها هم مثل الاهلی در این رده شریک دارند؛ شریکی به نام میلان. نخستین و دومین تیم پرافتخار جام ‌باشگاه‌های اروپا و لیگ‌ قهرمانان اروپا به ترتیب ٨١ و ٤٩ جام برده‌اند. جالب است بدانید الاهلی نخستین باشگاه صد جامه دنیا نیست و سلتیک نخستین تیمی بود که به این افتخار دست یافت اما چون چندین جام سبزها در رقابت‌های محلی ثبت شده، سلتیک فرصت اول شدن را به‌دست نیاورده‌ و در جدول کلی پرافتخارترین باشگاه‌های دنیا در رده دوم قرار دارد! بوکاجونیورز دیگر ١٨ جامه در عرصه پرافتخارترین‌های بین‌المللی نام دارد و پس از این تیم پرهوادار، ایندیپندنته با ١٦ و بایرن‌مونیخ با ١١ جام ایستاده‌اند. لیورپول و یوونتوس هم نان گذشته بزرگ و پرافتخار خود را می‌خورند و به‌خاطر برابری با تعداد جام‌های ایندیپندنته و بایرن‌مونیخ هنوز در جمع بزرگان یاد می‌شوند!