اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام قابل ستایش رئیس‌ جمهور کره جنوبی


«پارک گئون هه» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در پی حادثه غرق شدن یک فروند کشتی که مرگ شماری را به دنبال داشت، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

خبرگزاری فارس: «پارک گئون هه» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی  در پی حادثه غرق شدن یک فروند کشتی که مرگ شماری را به دنبال داشت، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

رئیس‌جمهور با صدور بیانیه‌ای که در تلویزیون ملی این کشور خوانده شد اعلام کرد  که دولت در زمینه جلوگیری از  این حادثه کوتاهی کرد و  در کمک‌های اظطراری نیز مرتکب اشتباه شده است.

این در حالی است که تلاش‌ها برای خارج کردن اجساد از  درون کشتی غرق شده ادامه دارد.

«چانگ هونگ وون»  نخست‌وزیر کره پبش از این در واکنش به حادثه غرق شدن کشتی تفریحی که  با  476 سرنشین  غرق شداستعفای خود را تسلیم کرد.


ویدیو مرتبط :
در اومدن دندون مصنوعی رئیس جمهور کره جنوبی وسط سخنرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام قابل تحسین رئیس جمهور زن کره جنوبی


رئیس جمهور کره جنوبی در یک گفتگوی تلویزیونی به علت عملکرد دولت درخصوص فاجعه غرق شدن کشتی و کشته شدن ده ها نفر، از مردم این کشور عذرخواهی کرد و مسئولیت این حادثه را به گردن گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: رئیس جمهور کره جنوبی در یک گفتگوی تلویزیونی به علت عملکرد دولت درخصوص فاجعه غرق شدن کشتی و کشته شدن ده ها نفر، از مردم این کشور عذرخواهی کرد و مسئولیت این حادثه را به گردن گرفت.

پارک گئون های مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت و انحلال نیروی گارد ساحلی کره جنوبی را که به علت تعلل برای نجات جان مسافران این کشتی و کوتاهی در انجام وظیفه با انتقادات شدیدی مواجه است اعلام کرد.

پارک گئون های گفت: « رئیس جمهور مسئول تامین امنیت و حفظ جان مردم کره جنوبی است. من از مردم به خاطر این درد و رنجی که کشیدند صادقانه عذرخواهی می کنم و مسئولیت نهایی آن بر گردن من است.»

وی افزود: « من تصمیم گرفته ام گارد ساحلی را منحل کنم. پلیس ماموریت بازرسی گارد ساحلی را بر عهده خواهد گرفت و وزارت جدیدی که قرار است به زودی تحت عنوان « وزارت سلامت ملی» ایجاد شود ماموریت گشت زنی دریایی را بر عهده خواهد داشت.»

 حادثه غرق شدن این کشتی که بر اثر آن حدود سیصد نفر جان باختند کاهش ملموس محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را در پی داشت.

رئیس جمهور کره جنوبی  بارها از بابت رخ دادن این حادثه ابراز تاسف کرده بود ولی این برای نخستین بار است که مسئولیت آن را برعهده می گیرد.